کد خبر : 1306348 | 03 اسفند 1394 ساعت 22:12 | 16.2K بازدید | 0 دیدگاه

اورس مایر:وقاحت مربی لورکوزن مثال‌زدنی شد!

در ادامه واکنش‌ها به اتفاق حاشیه‌ای بازی دورتموند مقابل لورکوزن، یک داور سابق سوئیسی هم به بیان دیدگاه خود پرداخت.

اورس مایر:وقاحت مربی لورکوزن مثال‌زدنی شد!
به گزارش "ورزش سه"، اورس مایر که جزو داوران بازنشسته مطرح فیفا به شمار می‌رود به شدت از سرمربی بایر لورکوزن انتقاد کرد.
 او به وبسایت "فوکوس" گفت:" راجر اشمیت با این حرکتش تبدیل به مثالی برای وقاحت شد. زیر بار نظم اعمال شده توسط داور نرفتن بدترین نوع رفتار غیرورزشی است و به فوتبال ضربه می‌زند." این داور 57 ساله افزود:" اشمیت یکی از کلیدی‌ترین مقررات را نادیده گرفت و آن هم اینکه تنها فرد تصمیم‌گیرنده در میدان مسابقه داور است. وقتی او تصمیم بگیرد که مربی باید اخراج شود، دیگر نباید هیچگونه حرف و حدیثی در این موضوع آورده شود. تمام."
ماجرا از این قرار بود که بعد از گل دقیقه 64 پی‌یر امریک آوبامیانگ، راجر اشمیت شدیدا به تصمیم داور که ضربه آزاد به سود دورتموند اعلام کرده بود اعتراض کرد. فلیکس سوایر هم به او کارت قرمز نشان داد، اما با مشاهده امتناع این مربی از خروج از زمین، بازی را متوقف کرد و از بازیکنان خواست بیرون بروند. خود او نیز همراه با تیم داوری به رختکن رفتند. این وضعیت نه دقیقه به طول انجامید و سپس ادامه مسابقه از سر گرفته شد.
مایر در اینباره اذعان کرد:" اگر من بودم ماجرا را جور دیگری حل و فصل می‌کردم. من اگر بودم با کاپیتان تیم مشورت نمی‌کردم زیرا این حرکت اقتدار تو به عنوان داور را زیر سوال می‌برد. اگر بخواهی سکوت اختیار کنی و موضعت ترک بازی باشد، دفعات بعدی وضعیت بدتری را شاهد خواهی بود.
باید در دیداری که به ویژه تیم‌های قدرتمند دو طرف آن هستند، شفافیت کامل حاکم باشد. برای همین است که می‌گویم اگر من بودم خودم را در رختکن گم و گور نمی‌کردم! واقعا این چه کاری بود داور کرد؟ آخر او در رختکن دنبال چه بود؟ یک داور مقتدر در مصاف دو تیم بزرگ باید فقط در میدان تصمیم‌گیری کند، نه جای دیگر."

دیدگاه‌ها