کد خبر : 1309162 | 16 اسفند 1394 ساعت 11:28 | 6.5K بازدید | 0 دیدگاه

نوکر نیستم

انتقاد بی‌سابقه رئیس کمیته المپیک از وزارت ورزش

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به ریشه اختلافات بین این کمیته و وزارت ورزش گفت: وزارت ورزش ما و فدراسیون‌ها را نامحرم دید و به کمیسیون‌ها نامه نوشت. من هم سکوت نکردم و پاسخ‌شان را دادم.

انتقاد بی‌سابقه رئیس کمیته المپیک از وزارت ورزش
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، اصلاح اساسنامه های فدراسیون های ورزشی و اتفاقاتی که پیرامون فدراسیون فوتبال رخ داد یکی از محورهای اصلی نشست خبری کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک بود که صبح امروز یکشنبه در سالن کنفرانس های خبری کمیته المپیک برگزار شد.

چرا به معاون رئیس جمهور نامه نوشتید؟
کیومرث هاشمی در مورد دلیل ارسال نامه به معاون اول رئیس جمهور گفت: ورودی که نهادهای بین المللی در مورد اساسنامه داشتند سالی بود که فوتبال تعلیق شد. دیگر این شرایط را نداشتیم تا یکسال قبل از المپیک لندن.

هفت بار به وزارت ورزش نامه نوشتیم
وی افزود: آن زمان از طرف کمیته بین المللی المپیک تاکید شد که هر فدراسیون باید اساسنامه مصوب فدراسیون جهانی خود را داشته باشد. وزارت ورزش نشست هایی برگزار کرد برای رفع برخی ابهامات. شاهرخ شهنازی هم در این نشست ها حضور داشت اما دیدیم در این رفع ابهامات، مشکلاتی بود به همین دلیل ٧ بار به وزارت ورزش نامه نوشتیم تا جلوی ادامه کار را بگیریم حتی اعلام کردم خودم هم در نشست ها باشم اما اصلا توجهی نمی شد. این شرایطی بود تا اینکه پیش نویس اساسنامه رسانه‌ای شد.

وزارت ورزش نامه محرمانه زده بود
کیومرث هاشمی خاطرنشان کرد: هیات احرایی کلیات این پیش نویس را تایید نکرد اما اینگونه اعلام شد که اصلاحات انحام خواهد شد. اما خبر دادند نامه ای محرمانه از وزارت ورزش به کمیسیون‌های مجلس رفته است. در حالیکه ما خوایسته بودیم نظر ما را برای اصلاحات بگیرند.

من باید مادام العمر رئیس کمیته باشم
هاشمی خاطرنشان کرد: بعد از این اتفاق دیدیم اساسنامه فعلی هم در پیش نویس رعایت نشده، مگر من منتخب فدراسیون‌ها نیستم؟ می گویند می خواهند فدراسیون ها را از زیر نظر کمیته دربیاورند. اگر اینطور باشد که من مادام العمر باید رئیس کمیته باشم چون رئیس کمیته توسط فدراسیون ها انتخاب نمی‌شوند.

دولتی هستم اما نوکر نیستم
هاشمی در مورد اینکه چرا به معاون اول رئیس جمهور نامه زده است گفت: نامه زدم چون فدراسیون ها و کمیته را در مورد اساسنامه فدراسیون ها نامحرم دیدم. آیا اشتباه کردم نامه زدم؟ من ٢٩ سال تجربه مدیریت ورزش دارم. من دولتی هستم ولی نوکر نیستم. اگر حرف ورزش و فدراسیون ها را نمی زنم، اشتباه است؟ چرا دوستان ناراحت می‌شوند؟ اگر من با خبر نمی شدم و یک باره اعلام می‌شد مدیر کل استان رئیس مجمع است، چه می‌شد؟ یعنی رئیس فدراسیون زیر نظر مدیر کل ورزش استان باشد؛ این منطقی است؟

تدبیر این نیست که مخفیانه کار کرد
وی افزود: ما خود را جدا از دولت نمی بینیم، من دولتی و حقوق بگیر دولتم اما قرار نیست همه چیز را بپذیریم، باید خرد جمعی و تدبیر باشد، تدبیر این نیست که مخفیانه کار کرد، تدبیر این نیست که من هاشمی فکر کنم همه چیز را می‌دانم.

به فدراسیون ها توصیه کردیم سکوت کنند
هاشمی در ادامه در مورد اینکه منشا اختلاف میان کمیته و وزارت کجاست، گفت: با کسی اختلاف شخصی ندارم بهترین کار این است که بچسبم به صندلیم، خواب راحت داشته باشم و کاری به هیج اتفاقی نداشته باشم اما مسلمانی این است؟ باید مقابل موضوعی که آسیب رسان است سکوت کرد؟ البته که به فدراسیون ها توصیه کردیم سکوت کنند و در این مورد کار خود را انجام دهند.

گودرزی بازهم توجهی به نامه ما نکرد
رئیس کمیته ملی المپیک در مورد جلسات شورای برون مززی نیز گفت: طبق آیین نامه شورای برون مرزی باید سه رئیس فدراسیون در جلسات شورای برون مرزی باشند اما نیستند. از گودرزی خواستیم به این موضوع توجه داشته باشد یا اینکه اساسنامه را اصلاح کنند اما توجهی نشده! مکاتبات از این دست زیاد داشتیم.

خادم خواسته هشدار بدهد
هاشمی در مورد نامه رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی به رئیس جمهور گفت: خادم را ندیدم، خادم چکیده ورزش است او دغدغه خود را گفته تا کی باید بیاید پیش من، خواسته با ادبیات خودش هشدار را برای نگرانی ها روشن کند. خادم آبرویش را برای کشتی گذاشته است.

دیدگاه‌ها