کد خبر : 1309225 | 16 اسفند 1394 ساعت 16:28 | 63.7K بازدید | 0 دیدگاه

پیروزی بزرگ شاگردان یحیی در تهران

نفت‌تهران 0 - ذوب‌آهن 1؛ برد یونانی در تختی

تیم فوتبال ذوب آهن با به ثمر رساندن یک گل به حفظ سرمایه خود پرداخت و در نهایت با 3 امتیاز تهران را ترک کرد.

نفت‌تهران 0 - ذوب‌آهن 1؛ برد یونانی در تختی
به گزارش ورزش سه، ذوب آهن با یک برد مهم 37 امتیازی شد و موقتا بالاتر از پرسپولیس در رده سوم قرار گرفت. نفت هم که می‌توانست با برد در مسابقه امروز 35 امتیازی شود با این شکست در رده ششم جدول باقی ماند و حالا ممکن است جای خود را به تراکتور بدهد. تک گل بازی امروز را احمد امیرکامدار هافبک دفاعی ذوبی‌ها در دقیقه 38 به ثمر رساند.
 


هفته بیست و دوم لیگ برتر ، ساعت 15:30  ورزشگاه تختی تهران
داور: مهدی مرجان زاده         کمک‌ها : تورج عیوض محمدی ، فرهاد مروجی

نفت تهران:

علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، وحید حمدی نژاد، مهدی شیری، سیامک کوروشی، علیرضا عزت کرامت(88 عیسی آل کثیر)، آرش رضاوند، حمید بوحمدان(عباس بوعذار 62)، ایمان مبعلی، علی قربانی و وحید امیری
سرمربی: علی رضا منصوریان 

ذوب آهن:

 رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، قاسم حدادی فر(46 مهدی مهدی پور)، هادی محمدی، علی همام، ولید اسماعیل، احمد کامدار، دانیال اسماعیلی فر، احسان پهلوان(72 سیدمحمدرضا حسینی)، کاوه رضایی (82 وحید محمدزاده)  و مهدی رجب زاده
سرمربی: یحیی گل محمدی


اخطار

وحید امیری (34) از نفت تهران

رشید مظاهری (62) از ذوب آهن


شرح گل:


نفت 0 ذوب آهن 1 (دقیقه 38، احمد امیر کامدار) : ضربه ایستگاهی ذوبی ها را مهدی رجب زاده به سمت دروازه تیم نفت سانتر کرد و کاوه رضایی با ضربه سر آن را تبدیل به موقعیت خطرناک کرد، اما ضربه سر او به تیر دروازه برخورد کرد، پس از آن دانیال اسماعیلی فر ضربه خود را زد اما این توپ هم به پایه تیر دروازه برخورد کرد تا اینکه در نهایت احمد امیرکامدار توپ برگشتی را به از داخل محوطه شش قدم به گل اول این بازی تبدیل کرد تا ذوبی ها پس از دو تیرک متوالی به گل دست پیدا کنند.


شرح بازی:


ذوب آهنی ها توانستند با حضور در تهران بازی مهم را به سود خود به پایان برسانند و با برتری یک بر صفر در مقابل نفت تهران خود را در کورس قهرمانی نگه دارند.
بازی با روندی متعادل آغاز شد اما رفته رفته نفتی ها خودشان را بر توپ و میدان سوار کردند و بعد از آن که در همان دقایق اولیه بازی به صورت اتفاقی یک فرصت گل را به هدر دادند با یک ضربه که تیر دروازه را لرزاند برتری خود را نشان دادند، نفتی ها با میدان داری ایمان مبعلی و ارسال توپ به کناره ها و سرپنجگی وحید امیری که جای مطهری در نوک خط حمله این تیم بود، برتری خود را حفظ کرده بودند اما ناگهان ذوبی ها توانستند دروازه حریف را باز کنند، نفتی ها در این نیمه اگر نتوانستند از فرصت های خود استفاده کنند و دروازه حریف را باز کنند اما حاکم بازی به حساب می آمدند.
نیمه دوم اما، یکسره نیمه نفتی ها بود آنها در همه دقایق این نیمه که در دقایق 70 تا 85 اوج آن بود، برتری داشتند وتوانستند ذوبی ها را تحت فشار قرار دهند که البته در این میان نیز نیز فرار کاوه رضایی بر خلاف جهت جریان بازی می توانست اختلاف را برای ذوبی ها بیشتر کند اما جلال حسینی مانع از این کار شد، در این نیمه آرش رضاوند، ایمان مبعلی و وحید امیری مهمترین مهره های نفتی ها بودند که موفق شدند در پیاده کردن برنامه های نفتی ها به آنها کمک زیادی بکنند، برنامه هایی که در نهایت منجر به گل نشد.
ذوبی ها هم در این نیمه مهمترین تاکتیک خود را بهره مندی از ضربات ایستکاهی معرفی کردند، هرچند این تاکتیک برای آنها بی بهره بود اما در نهایت آنها توانستند با برتری یک بر صفر برسند و تا پیش از بازی تیم های پرسپولیس و تراکتورسازی خود را به رده سوم جدول رده بندی برسانند.



بهترین بازیکن:

مهدی رجب‌زاده در تیم پیروز و ایمان مبعلی در تیم بازنده نمایش خوبی از خود نشان دادند همچنین رشید مظاهری طبق معمول در دروازه ذوب فوق العاده کار کرد و از عوامل برد تیمش بود.
اتفاق ویژه: دو مربی ذوب‌آهن و نفت که از دوستان صمیمی یکدیگر به حساب می‌آیند در دقیقه 40 بازی به دلیل عدم رعایت بازی جوانمردانه توسط ذوب آهن با هم به درگیری لفظی پرداختند که این مساله بلافاصله در نیمه دوم و قبل از شروع بازی با حضور منصوریان در کنار نیمکت ذوب آهن به پایان رسید.



دقایق حساس:


دقیقه 3 – نفتی ها خیلی زود اولین موقعیت بازی را روی دروازه ذوب آهن به دست آوردند، موقعیتی که خیلی اتفاقی چیزی نمانده بود تا دروازه حریف را باز کند، طی فعل و انفعالاتی توپ به امیری رسید و وی از فاصله دور ضربه خود را روانه دروازه ذوبی ها کرد، این توپ با برخورد به شانه مدافع ذوبی ها کمانه کرد و از بالای سر دروازه ذوبی ها گذر کرد و در نهایت با فاصله بسیار کمی از کنار دروازه این تیم عبور کرد و به بیرون رفت.
دقیقه 13 – شیری که صاحب توپ بود، پاس خود را برای قربانی انداخت و او نیز از سمت راست محوطه هجده قدم ذوبی ها ضربه خود را روانه دروازه این تیم کرد، اما این توپ خطرناک پس از سابیدن به تیر دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 57 ـ سانتر ایمان مبعلی از روی نقطه کرنر چیزی نمانده بود تا به صورت مستقیم دروازه ذوبی‌ها را باز کند اما با خوش شانسی آنها این توپ به بیرون رفت.
دقیقه 62 ـ سانتر مهدی رجب‌زاده موقعیت خطرناکی را برای ذوبی‌ها به وجود آورد اما هیچ یک از بازیکنان این تیم نتوانست از این توپ استفاده کند.
دقیقه 67 ـ علی قربانی با فرار از بین مدافعان ذوب‌آهن در حال ایجاد موقعیتی خطرناک بود که مدافعان این تیم با مهار توپ این بازیکن مانع از تک به تک شدن وی شدند.
دقیقه 68 ـ کاوه رضایی می‌توانست ذوبی‌ها را در این دقیقه صاحب دومین گل کند اما سیدجلال حسینی با هوشیاری توپ وی را دفع کرد.
دقیقه 77 ـ ضربه سر سیدجلال حسینی تیر دروازه مظاهری را به لرزه درآورد و توپ برگشتی‌ را هیچ یک از بازیکنان این تیم نتوانست به گل تبدیل کند تا این موقعیت نیز از دست آنها برود.


حاشیه:


*نفتی ها در این بازی به احترام مربی بدنساز فقید خود با پیراهن مشکی به بازی آمدند.
*هر دو تیم در ابتدای بازی با یک دقیقه سکوت به دلیل فوت مرحوم دارستانی بازی را آغاز کردند.
*نفتی ها در پشت نیمکت خود نیز بنری را به احترام مرحوم دارستانی نصب کرده اند.
*تماشاگران کمی از این بازی استقبال کردند و شاید بتوان گفت تنها افرادی در حدود 150 نفر تماشاگران این بازی هستند.
*در ابتدای این بازی مسعود حسن زاده به سراغ منصوریان رفت و با رخصت از او بازی را شروع کرد.
*در فرم بازی به اشتباه لباس نفتی ها زرد رنگ قید شده بود که بعدا تصحیح شد.
*حسین عسگری که ناظر داوری این بازی است بر خلاف دفعات گذشته پشت میزی در جایگاه ویژه حضور یافته است.
* پس از گل ذوبی‌ها درگیری بین مربیان دو تیم به وجود آمد. یحیی گل محمدی در این لحظه به اعتراضات پیاپی منصوریان به داور اعتراض کرد و این موضوع باعث درگیری لفظی این دو شد.
* پس از حضور دو تیم در زمین در آغاز نیمه دوم منصوریان به سراغ نیمکت ذوبی‌ها رفت و پس از دیده‌بوسی با گل محمدی و در آغوش گرفتن وی نشان داد درگیری نیمه اول به پایان رسیده است.
* بازیکنان نفت عقیده داشتند داور یک پنالتی آنها را در نیمه دوم نگرفته است.
* به محض سوت پایان بازی علیرضا منصوریان مجددا سمت گل محمدی رفت و پیروزی را به وی تبریک گفت.
* این دومین پیروزی متوالی ذوبی‌ها در ورزشگاه تختی مقابل نفت تهران بود.

دیدگاه‌ها