کد خبر : 1309453 | 17 اسفند 1394 ساعت 12:11 | 17.2K بازدید | 7 دیدگاه

کفاشیان در جلسه کمیته اجرایی AFC

ایران مشکلی برای میزبانی از عربستانی‌ها ندارد

علی کفاشیان، امشب عازم مالزی می شود تا فردا در نشست کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا شرکت کند.

ایران مشکلی برای میزبانی از عربستانی‌ها ندارد
به گزارش "ورزش سه"، اقامت علی کفاشیان در مالزی بیشتر از 8 ساعت به طول نمی‌انجامد و او بلافاصله به تهران باز خواهد گشت تا در این روزهای حساس از نزدیک نظاره گر اتفاقات فوتبال باشد.

در روزهای پایانی هفته جاری بازی های هفته بیست و سوم برگزار خواهد شد و شنبه هم مهلت ثبت نام در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال  به اتمام می رسد و بعد از آن تیم ملی دور جدید تمرینات خود را برای بازی با تیم های هند و عمان آغاز خواهد کرد! نکته جالب در این بین مکان تمرینات تیم ملی است.

گفته می شود در حاشیه این نشست علی کفاشیان قصد دارد لایحه ای برای دفاع از حقوق باشگاه های ایرانی و هم چنین نهایی کردن میزبانی تیم های ایرانی از تیم های عربستانی ارایه دهد تا کمیته اجرایی در نشست 15 مارس تصمیم منطقی و به دور از احساس بگیرد.

نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا بر این باور است تیم های ایرانی برای میزبانی از تیم های عربستانی هیچ مشکلی ندارند و اینکه تیم های عربستانی تصمیم گرفته اند به ایران نیایند یک تصیم دیکته شده و سیاسی است. به باور علی کفاشیان وقتی تیم های همسایه برای میزبانی ایران را پیشنهاد می دهند و کنفدراسیون فوتبال آسیا هم این را تایید می کند بدین معنی است که ایران هیچ مشکل امنیتی برای برگزاری دیدارهای بین المللی را ندارد. به تازگی هم شاهد برگزاری دیدار نفت عراق و تیرپولی لبنان در چارچوب AFC کاپ در ورزشگاه شهید دستگری تهران بودیم.

در این بین تیم های ایرانی اذعان کرده اند چنانچه کفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم به برگزاری بازی تیم های ایرانی و عربستانی در کشور ثالث بگیرد و یا اینکه از دو کشور بخواهد کشور جدیدی را برای میزبانی انتخاب کنند در بازی ها شرکت نخواهند کرد. به خصوص که سفر به کشور ثالث برای میزبانی به منزله قبول عدم امنیت در ایران است و این بار مالی هم برای باشگاه های ایرانی خواهد داشت.

با این حال نظر علی کفاشیان این است که باید از تصمیم کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا تمکین کرد چون سرپیچی از تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا می تواند منجر به محرومیت نمایندگان فوتبال ایران از حضور در لیگ قهرمانان آسیا به مدت دو فصل شود. این جدا از جریمه نقدی خواهد بود که برای باشگاه های متخلف در نظر گرفته خواهد شد.عکس این قضیه هم وجود دارد. اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کند تیم های عربستانی باید به ایران سفر کنند و این اقدام صورت نگیرد همین اتفاق برای تیم های عربستانی رخ خواهد داد.

علی کفاشیان امیدوار به پایان دادن به این مناقشه است. مناقشه ای که از سیاست وارد فوتبال شده است.

دیدگاه‌ها