کد خبر : 1310175 | 20 اسفند 1394 ساعت 12:01 | 4.5K بازدید | 0 دیدگاه

نوبخت خبر داد؛

افزایش 42 درصدی بودجه وزارت ورزش در سال 95

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از افزایش 42 درصدی بودجه وزارت ورزش و جوانان در سال 95 خبر داد.

افزایش 42 درصدی بودجه وزارت ورزش در سال 95
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت عصر چهارشنبه در نخستین همایش خیرین ورزشیار در هتل المپیک تهران، گفت: به طور حتم این افزایش بودجه برای وزارت ورزش و جوانان کافی نیست و امیدوارم مردم و خیرین برای تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی به این وزارتخانه کمک کنند.

وی اظهار داشت: جوانی جمعیت ایران، یکی از مزیت های کشور است و این موضوع را به فال نیک می گیریم و باید با اتخاذ راهکارهای لازم، انگیزه و نشاط را در آنان افزایش دهیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه محمود گودرزی مسئولیت حساسی را قبول کرده است، افزود: پرداختن به ورزش یعنی نگاه ویژه به جوانان و اعتلای مهین عزیزمان که همه جانمان را فدای آن می کنیم. به همین علت وزارت ورزش و جوانان مسئولیت های خطیری برعهده دارد و نمی توان با کار انفرادی تمامی برنامه ها را در این حوزه اجرا کرد.

نوبخت خاطر نشان کرد: در همین رابطه، دولت واگذاری چند طرح نیمه تمام ورزشی به خیرین ورزشیار را در دستور کار خود قرار داده است تا این پروژه ها هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.وی ادامه داد: در حال حاضر نمی توانیم طرح های جدیدی را در کشور ایجاد کنیم، زیرا پروژه های نیمه تمام در کشور زیاد است و باید ابتدا این طرح ها تکمیل و به بهره برداری برسد. رئیس جمهوری وظیفه سنگینی را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی محول و این حقیر را مامور کرده است تا به فوریت مسئله ورزش را به طور عام و موضوع بازیهای المپیک را به طور خاص تحت بررسی قرار دهم و طی روزهای آتی نسبت به رفع معضلات مالی ورزشکاران اعزامی به بازیهای المپیک اقدام کنم.

وی ادامه داد: دستور ویژه رئیس جمهوری برای رفع سریع معضلات ورزش نشان دهنده اهمیت آن برای دکتر روحانی است تا امکانات و شرایط لازم برای توسعه ورزش در کشور مهیا شود.سخنگوی دولت گفت: در روزهای آینده نیز جلساتی با وزیر ورزش و جوانان برگزار خواهم کرد تا مشکلاتی که در حوزه ورزش وجود دارد با اقدامات مناسب به سرانجام خوبی برسد.

معاون رئیس جمهوری در پایان این مراسم، گفت: رشد بودجه ورزش و جوانان در سال 95 نشان از توجه ویژه دولت به این مباحث دارد.

محمد باقر نوبخت در خصوص به تایید نرسیدن اساسنامه فدراسیون فوتبال در سال 86 در هیات وزیران سابق، گفت: در این موضوع تخصصی وزیر ورزش و جوانان توضیحات لازم را خواهند داد و حضور امروز من در این مراسم برای تشکر از خیرین ورزشیار که همیشه همکاری شایسته ای با ورزش داشته اند، بوده است.

 وی تاکید کرد: دیگر دلیل من برای حضور در مراسم امروز توجه ویژه دولت به جامعه ورزش به ویژه المپیکی ها است که امیدوارم نتیجه آن را در عملکرد ورزشکاران شایسته ایران در برزیل مشاهده کنیم.

معاون رئیس جمهوری، گفت: خوشبختانه با توجه به اهمیت ورزش برای دولت، رشد اعتبارات عمرانی در ورزش و جوانان 42 درصد در بودجه سال 95 نسبت به 94 است و این در حالی است که رشد کل بودجه سال آینده ایران 12 درصد خواهد بود.

دیدگاه‌ها