کد خبر : 1310176 | 20 اسفند 1394 ساعت 11:15 | 27.6K بازدید | 5 دیدگاه

اولین رویارویی که هواداران دو تیم از آن لذت نمی برند

لیورپول-منچستریونایتد؛تقابل غول‌های افول کرده

دو تیم لیورپول و منچستریونایتد،‌امروز در حساس ترین دیدار مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا در آنفیلد به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

لیورپول-منچستریونایتد؛تقابل غول‌های افول کرده
به گزارش "ورزش سه"، این اولین تقابل دو تیم در رقابت‌های اروپایی است ولی همین که این تقابل در چمپیونزلیگ نیست و در لیگ اروپا به مصاف هم خواهند رفت،‌نشان می‌دهد که هر دو تیم چقدر سقوط کرده اند. هر دو تیم  پیشتر به مصاف تیم‌های انگلیسی رفته اند. یونایتد سال 2008 در فینال موفق شد چلسی را شکست دهد و در یک چهارم نهایی سال 2011 نیز بار دیگر آبی‌ها را شکست داد. همچنین آنها سال 2009 نیز موفق شدند آرسنال را با نتیجه 4-1 در مجموع رفت و برگشت شکست دهند.


1039435


وضعیت لیورپول کمی متفاوت است. آنهادر سال‌های اخیر، 6 بار با چلسی در چمپیونزلیگ روبرو شده اند. دو پیروزی،‌دو شکست و دو تساوی نتیجه تلاش آنها بوده است. با این حال،‌جدا از اینکه شکست دادن یک تیم از هموطن، لذت خاص خود را دارد، برای هواداران لیورپول یا یونایتد،‌حذف کردن تیم حریف در رقابت‌های اروپایی لذت بی بدیلی دارد.
در حالی که هر دو تیم فصل ضعیفی سپری کرده اند،‌کسب اولین پیروزی در تقابل های اروپایی می‌تواند شعارهای جدیدی برای هواداران تیم برنده به وجود آورد. همچنین از آنجایی که لیورپول فاصله زیادی با کسب سهمیه چمپیونزلیگ از طریق لیگ برتر دارد، کسب قهرمانی در لیگ اروپا می‌تواند برای آنها سهمیه فصل بعد را به ارمغان بیاورد، هر چند که احتمالش کم است.


1039438


لوئیس فان‌خال در تمامی 4 تقابل اخیرش با لیورپول پیروز میدان بوده است. آخرین باری که یونایتد حریف خود را 4 بار پیاپی شکست داد به سال 2008 باز می‌گردد که نشان می‌دهد کسب 4 پیروزی پیاپی برایشان چه کار سختی بوده،‌هر چند که آنها در این دوره تیم بهتری نسبت به لیورپول بوده اند.اینکه سرمربی هلندی،‌با وجود فصل ضعیفی که سپری می‌شود،‌توانسته ذهنیت بازیکنانش را برای کسب پیروزی آماده کند،‌هواداران یونایتد را امیدوار می‌کند.
امشب،‌دو تیم در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که هواداران یونایتد،‌همواره لیورپولی ها را به خاطر نرسیدن به سطح اول اروپا و حضور در چمپیونزلیگ به باد تمسخر می‌گرفتند. حال هر دو تیم به اندازه کافی برای حضور در چمپیونزلیگ خوب نیستند ولی بعید است هواداران به این موضوع اهمیتی بدهند. تنها چیزی که اهمیت دارد،‌پیروزی است و پیروزی.

دیدگاه‌ها