کد خبر : 1311221 | 25 اسفند 1394 ساعت 00:35 | 147.8K بازدید | 48 دیدگاه

بهترین گل سال ؛ تقدیم به هادی نوروزی

گزارش کامل نود 24 اسفند به یاد 24 ابدی

برنامه نود با انتخاب بهترین گل سال به انتها رسید.

گزارش کامل نود 24 اسفند به یاد 24 ابدی
به گزارش "ورزش سه"، در این برنامه قسمت هایی از ویژه برنامه انتهای سال پخش شد تا مشخص شود این برنامه آخرین برنامه سال نیست.

جالب اینکه در ابتدای برنامه شبکه پیامکی برنامه نود دچار اختلال شده بود که با گذشت نیم ساعت از برنامه این موضوع حل شد.

نظرسنجی:

5 گل برتر امسال در برنامه نود شامل گل های احسان حاج صفی، مهدی خیری، سجاد شهباززاده، هادی نوروزی و سروش رفیعی است که اکثرا با ضربات از راه دور به ثمر رسیده اند. با توجه به اینکه گل هادی نوروزی از بار دراماتیک خاصی برخوردار است به احتمال زیاد این گل به عنوان گل برتر سال انتخاب خواهدشد.

1097196

بانوان و گلی که در نظر سنجی نیامد

عادل فردوسی پور در بخشی از برنامه قبل از گفت و گو با احمد نوراللهی در مورد گل زیبای بازیکنان تیم ملی فوتسال بانوان در جام ملت های آسیا صحبت کرد و اعلام کرد با وجود آنکه این گل شایستگی حضور در جمع برترین ها را داشته اما او ترجیح داده از گل های فوتبال مردان برای نظرسنجی استفاده کند که شاید او به این دلیل این صحنه را پخش کرد که قصد داشت پیغامی مبهم را به بینندگانش منتقل کند.

فردوسی پور البته اشتباهی هم در این زمینه انجام داد و به نوعی دیده شدن این گل را به برنامه خودش نسبت داد در حالی که پیش از آنکه گل های تیم ملی فوتسال بانوان در برنامه نود به نمایش بیاید، شبکه های اجتماعی این کار را انجام داده بودند و گل های تماشایی بانوان فوتسالیست در تیراژ میلیون بین مخاطبان تکثیر شده بود.

 گلی که می توانست به حق بهترین گل سال فوتبال و (فوتسال) ایران لقب بگیرد.

دراگان بدهکار شد !

برنامه نود در قسمت اول دو مسابقه ملوان انزلی مقابل استقلال خوزستان و تراکتورسازی مقابل فولاد را مورد بررسی قرار داد که علاوه بر پخش صحنه های بازی اشتباهات داوری این مسابقه نیز مورد کارشناسی ابراهیم میرزابیگی کارشناس داوری برنامه قرار گرفت و جالب اینکه او در نقد داوری بازی تراکتورسازی مقابل فولاد بخشی از ادعاهای دراگان اسکوچیچ سرمربی فولاد را رد کرد. میرزابیگی هند خالد شفیعی را پنالتی ندانست و علی سلیمی دروازه بان فولاد را به علت خطا روی مهاجم تراکتور مستحق اخراج دانست همچنین او اعلام کرد وقت تلف شده بازی که 2 دقیقه بیشتر از حد امکان از سوی رضا کرمانشاهی گرفته شده، درست بوده است.

مصاحبه با نوراللهی

میهمان برنامه این هفته نود احمد نوراللهی است که خود را از اردوی تیم ملی به استودیوی 14 رسانده تا پاسخگوی سوالات عادل فردوسی پور باشد. نوراللهی جوان در شرایطی مصاحبه خود را آغاز کرد که عادل فردوسی پور منتخبی از گل های او را به نمایش گذاشت.

گفت و گوی سرد !

گفت و گوی فردوسی پور با نوراللهی آنچنان جذاب نبود و با توجه به شخصیت موخذ به حیای هافبک پرسپولیس چندان نگرفت.  نوراللهی در این مصاحبه از سوابقش در استان گلستان و انتقالش به شهر یزد و حضورش در پرسپولیس گفت و از مربیانی که در این مدت باعث رشد و شکوفایی او شدند، تشکر کرد.

عادل فردوسی پور هم که به نظر سوالات چندانی نداشت در اکثر دقایق سعی کرد با نشان دادن تصاویری از بازی های نوراللهی وقت گفت و گو را به جلو ببرد. نوراللهی در این گفت وگو درباره موضوع –خط خوردن از تیم امید هم صحبت خاصی نکرد و تنها از محمد خاکپور تشکر کرد که برای او در یک سال گذشته زحمت کشیده است.  همچنین او درباره درگیریش با قاسم حدادی فر در بازی با ذوب آهن در دقایق پایانی گفت عصبانی بوده است و این اتفاق به این دلیل افتاده است.

1097226

نوراللهی همچنین در پاسخ به سوالی که درباره ناراحتی اش بعد از تعویض در نیمه اول بازی مقابل سپاهان پرسیده شده بود، گفت: من از آقای برانکو اجازه گرفتم اما اگر کاری هم کردم که مناسب نبوده جوانی کردم و امیدوارم من را ببخشند. نوراللهی در بخش دیگری از صحبت هایش از مهدی طارمی به عنوان دوست خوبش یاد کرد و سوءتفاهم ها درباره وی را بی دلیل خواند. او که قرارداد 3 ساله با پرسپولیس بسته بوده یک فصل دیگر با این تیم قرارداد دارد اما ممکن است به اروپا یا جای دیگری منتقل شود.

یه اشتباه دیگر و یک باخت دیگر

بررسی بازی پرسپولیس و صبا و ارزش گذاشتن به استقبال خوب هواداران از این مسابقه قسمت بعدی برنامه نود را شکل داد. مسابقه ای که پرسپولیس در آن با اشتباه گلر صبا با یک گل پیروز شد و با 3 امتیاز به تهران بازگشت. آنچه که در خلاصه بازی به نمایش درآمد گفت و گو با بازیکنانی مثل مسلمان، کفشگری و عالیشاه بود و همچنین به مرور اعتراض های علی دایی در کنار زمین و البته شادی جالب گل مسلمان و احمدزاده پرداخته شد.

گزارشگر برنامه نود همچنین به میکسدزون یادگار امام پرداخت و گفت که برخلاف همه جای دنیا میکسدزون ورزشگاه یادگار امام دوتاست و بازیکنان در دو تیم در مکان های مختلفی با خبرنگاران گفت و گو می کنند.
این گزارش با این جمله علی دایی تمام شد که متاسفانه یک اشتباه بچگانه و یک باخت دیگر!

رد نحسی نود

عادل فردوسی پور در قسمت مرور سایت نود از نحسی برنامه خود رد اتهام کرد.

در حالی که روزبه چشمی به دلیل مصدومیت رباط صلیبی این فصل را از دست می دهد او با ردیف کردن اسامی میهمان هایی که بعد  از حضور در برنامه او در بازی گل زده اند در این باره اینطور توضیح داد که: مهدی ترابی، وحید امیری، مهدی رحمتی و خیلی ها دیگر با حضور در برنامه با موفقیت کارشان را انجام دادند و این عجیب است که حرف از نحسی و از این خرافه ها به زبان می آید.

البته در بین فوتبالیست ها این باور به طور جدی وجود دارد و باید دید احمد نوراللهی شجاع بعد از حضور در برنامه نود چه اتفاق خاصی را تجربه خواهد کرد!

آخر اسفند؛ طلسم پنالتی ها علیه ژنرال

در بخش جذاب تقویم نود این هفته که محمدحسین میثاقیان آن را در کنار علی انصاریان میهمان ویژه نامه نود اجرایش کرد، بازی های مختلفی مرور شد که یک نقطه مشترک جالب داشت.از دست رفتن 2 شکست استقلال در دو رقابت جام حذفی در تهران و بوشهر مقابل پرسپولیس و شاهین. جالب اینکه در بازی اول در سال 1368 امیر قلعه نویی یکی از پنالتی های استقلال را مقابل وحید قلیچ هدر داد و در بازی سال های بعد نیز قلعه نویی که به عنوان سرمربی به بوشهر رفته بود شاهد از دست رفتن پنالتی های تیمش توسط فرزاد مجیدی و مجاهد خضیراوی شد. دو پنالتی ای  که باعث استقلال از رقابت های جام حذفی فوتبال ایران شدند.

در این بخش همچنین به تولد ایرج دانایی فر زننده یکی از گلزن های خاطره انگیز در جام جهانی پرداخته شد. ستاره ای که مدت هاست از او بی خبریم، مثل حسین کاظمی که در همین ایام یک گل به کنیا زده و مدت هاست که از او خبری نیست.

ذوب 1 -سایپا 1

یحیی گل محمدی: به نظرم عدالت رعایت نشد.ما باید سایپا را می بردیم اما نتوانستیم از فرصت ها خوب استفاده کنیم.از نتیجه به دست آمده ناراحتم و دنبال مساوی نبودیم ولی متاسفانه در این مسابقه خوب کار را تمام نکردیم .


مجید جلالی: بازی سختی بود.نصف تیم را به دلایل مختلف نداشتیم.هر چی از بازیکنان جوان و زیر 20 سال و 21 و 23 داشتیم همه را آورده بودیم.کار سخت تر شد.


کارشناس داوری: برخورد مهدی ترابی درون محوطه جریمه ذوب آهن از سوی کارشناس این برنامه خطا دانسته نشد و برخورد عادی در فوتبال اعلام شد.


اعلام آفساید اشتباه برای ذوب آهن این تیم را از یک فرصت ایده آل محروم کرد.

استقلال 0 - پدیده 0

مظلومی: بازی خوبی انجام دادیم اما موفق به گل زدن نشدیم و در زدن ضربات آخر عجولانه عمل کردیم.

مهاجری: مساوی به درد هیچ کدام از دو تیم نمیخورد همین که نباختیم البته شرایط خوبی بود.

نکته: استقلال در نیم فصل دوم موفق نشده حریفان خود را با شکست مواجه کنند.
رحمتی با 5 کارت زرد خشن ترین دروازه بان این فصل شناخته می شود.
رحمتی 2 کارت خود از 5 کارتی که دریافت گرفته توسط صالحی بود.
پدیده در 4 بازی این فصل خود برابر سرخابی ها شکست نخورده است.

کارشناس داوری: صحنه مشکوک عبور توپ از خط دروازه از سوی کارشناس این برنامه گل دانسته نشد و او اعلام کرد تمام توپ از خط دروازه عبور نکرده است.
سرنگونی مهاجم پدیده در زمان کرنر این تیم درون محوطه جریمه استقلال پنالتی تشخیص داده نشد تا داور روز خوبی در این بازی پشت سر گذاشته باشد.
کارت زرد مهدی رحمتی از سوی صالحی صحیح دانسته شد.

نفت تهران یک گسترش صفر

منصوریان: موقعیت های زیادی داشتیم که از ان استفاده نکردیم و سه توپ ما نیز به تیر دروازه برخورد کرد.

کمالوند:ما گل قرن را خوردیم و زمین بد تختی هم در آن کاملا موثر بود.

کارشناس داوری:

نکته بازی: مشکلات مالی نفت تهران بار دیگر در اعتراض بازیکنان و کادرفنی این تیم قرار گرفت.

از دولایه کردن توپ تا تیپ ایتالیایی با محمدرضا حیدریان

در ادامه گفتگوی هفته گذشته برنامه نود با محمدرضا حیدریان او این بار به خاطرات گذشته پرداخت.

تکنیکی ترین فوتسالیست ایران درباره روزهای کودکی اش به همراه میثاقی به کنار خیابانی رفت که در دوران گذشته در آن فوتبال بازی می کرد صحبت کرد: وسعم نمی رسید آن زمان کفش کتانی بخرم. از همین آسفالت دریبل هایم را یاد گرفتم. هنوز هم عشق آن را دارم. یادش بخیر چه دورانی داشتم.

1097225

حیدریان در ادامه صحبت های نوستالژیک خود به دولایه کردن توپ پلاستیکی پرداخت و از هنر خود در این زمینه پرده برداشت!

حیدریان درباره تعداد لایی هایی که در زندگی فوتبالی اش انداخته گفت: خب خیلی پیش آمده و البته یک راه فرار تکنیکی بوده و یک بار نیز یک بازیکن برزیلی را دریبل کردم که در ادامه قیچی کرد مرا و انگشت پایم شکست.

او درباره تیپ خود و حضورش در ایتالیا برای بازی در گذشته نیز اینطور خاطره نگاری کرد: خب من تیپم همین است و هیچ وقت نیز عوض نکردم اما بعد از اینکه برای قرارداد به ایتالیا رفتم خیلی ها گفتند تیپت را تغییر بده اما من این کار را نکردم. آنها خیلی شبیه ایرانی ها هستند و بعضی اوقات وقتی یکی را می دیدم فکر می کردم دوست ایرانی ام است و اینقدر به ایرانی ها شبیه بودند!


با لژیونرهای فوتبال ایران

در بخش دیگری از برنامه عملکرد لژیونرهای فوتبال ایران مورد بررسی قرار گرفت.


بررسی لیگ دسته اول

بررسی و پخش دیدارهای لیگ دسته اول و نتایج آن آیتم دیگری بود که در برنامه نود گنجانده شده بود.
گزارش کامل دیدارهای لیگ دسته اول و نتایج آن را می توانید اینجا مشاهده فرمایید.


ماجدی: فیلیکس ماگات؟ مربی خونه به خونه ایرانی است

سرپرست باشگاه خونه به خونه با حضور در روی خط برنامه نود درباره حضور ماگات و ... در این تیم گفت: این ها گمانه زنی است و صد در صد باطل است. هشت هفته به پایان لیگ باقی مانده و هیچ عقل سلیمی قبول نمی کند این کار را انجام دهیم. بازی این هفته را واگذار کردیم اما فردا قطعا سرمربی آینده مان را مشخص خواهیم کرد.

وی در مورد خونه به خونه گفت: باید از بخش خصوصی حمایت کرد و اگر ما به لیگ برتر صعود کنیم مطمئنا استعداد خوبی را پرورش خواهیم داد.

ماجدی در پایان درباره گزینه نیمکت این تیم گفت: گزینه ما صد در صد ایرانی خواهد بود.


نتیجه نظرسنجی:

در پایان این برنامه گل مرحوم هادی نوروزی به پدیده مشهد که آخرین گل کاپیتان شماره 24 ابدی پرسپولیس بود در نهایت از سوی مخاطبان این برنامه با 972 هزار رای به عنوان برترین گل سال 94 انتخاب شد.

1097228

دیدگاه‌ها