کد خبر : 1313831 | 13 فروردين 1395 ساعت 11:30 | 30.1K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش:

تاریخ بر ضد برتری بارسلونا در ال کلاسیکو

بارسلونا روز شنبه در نوکمپ میزبان رئال از هفته 31 لالیگا خواهد بود؛ در حالیکه 10 امتیاز بیشتر از این تیم دارد.

تاریخ بر ضد برتری بارسلونا در ال کلاسیکو
به گزارش "ورزش سه"، شرط بندی ها روی برد بارسلونا است و بسیاری این تیم را با توجه به مزیت میزبانی و شرایط فوق العاده ارمانی بازیکنانش شانس اول پیروزی در ال کلاسیکو می دانند اما تاریخ بر ضد برتری ابی اناری هاست. نگاهی به تاریخچه ال کلاسیکو نشان می دهد که بارسلونا هرگز موفق نشده در شرایطی که بیش از 9 امتیاز از رئال پیش است، کهکشانی ها را شکست بدهد. در سه موقعیت مشابه بارسا و رئال به مصاف هم رفته اند و حاصل کار دو برد برای رئال و یک تساوی بوده است.

فصل 90-91 و در آخرین هفته لالیگا، رئال در خانه میزبان بارسلونا بود در شرایطی که قهرمانی آبی اناری ها حتمی بود فاصله دو تیم نیز 13 امتیاز بود. رئال با تک گل آلدانا بارسا را شکست داد تا قهرمانی بارسلونا تا حدودی تلخ شود. این اولین قهرمانی کرویف فقید با بارسا بود و به حکمرانی 5 ساله رئال بر لالیگا پایان داده شد.

فصل 2005-2006 رئال در شرایطی به نوکمپ رفت که 11 امتیاز با بارسلونا اختلاف داشت. حاصل کار تساوی 1-1بود. رئال نیمه اول ده نفره شد اما با یک یار کمتر توانست یک امتیاز از نوکمپ به خانه ببرد.

فصل 2012-2013 رئال در برنابئو از بارسلونای صدرنشین که 16 امتیاز بیشتر داشت پذیرایی می کرد. رئال با دو گل بنزما و راموس موفق به شکست بارسلونا شد اما این پیروزی رئال نیز خللی در مسیر قهرمانی بارسلونا ایجاد نکرد.

دیدگاه‌ها