کد خبر : 1314152 | 14 فروردين 1395 ساعت 15:11 | 17.1K بازدید | 2 دیدگاه

کی‌روش دنبال یک آدم در دولت است!

منصوریان: از مربی رائول و زیدان ایراد می‌گیرند

سرمربی نفت با وجود مشکلات مالی آماده بازی مقابل راه آهن است.

منصوریان: از مربی رائول و زیدان ایراد می‌گیرند
به گزارش "ورزش سه"، علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل راه‌آهن اظهار داشت: مهمترین تجربه من در سال 94 این بود که برای همه آرزوی سلامتی کنم چون وقتی همه در سلامت باشند هر کاری را ممکن است انجام داد اما در صورت نداشتن سلامتی امکان‌پذیر نیست و در غیر این صورت فقط یاد و خاطره از ما به جا می‌ماند. سال 94 با تمام پستی و بلندی‌ها و ناهمواری‌هایی که داشت گذشت و ما در اواخر سال علی‌اکبر دارستانی را از دست دادیم که ضربه‌ای مهلک به تیم ما وارد کرد اما با حضور در خانه او و حضور خانواده‌اش در تمرینات توانستیم این موضوع را جمع کنیم و اکنون شرایط بهتری داریم.

وی با اشاره به دیدار مقابل راه‌آهن افزود: اعتقاد دارم که یکی از سخت‌ترین بازی‌های ما در این فصل فردا برگزار خواهد شد چون راه‌آهن حرکتی سینوس‌وار داشته و بازی‌های فوق‌العاده‌ای را انجام داده که حتی فراتر از لیگ ما بوده است. گاهی اوقات راه‌آهن نتیجه گرفته و گاهی نیز روی کم‌تجربگی بازیکنانش ضربه خورده است اما آنها تیمی جوان و یکدست دارند که می‌تواند برای هر حریفی بازی سختی را رقم بزند.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: ما هم تیم یکدستی داریم و مطمئنا برای فردا بازی سختی مقابل راه‌آهن خواهیم داشت و در ایامی که در سال جدید به تمرینات برگشتیم، تصمیم گرفتم که سیستم تمرینی تیمم را عوض کنم و با این شرایط بازیکنان ما از نظر روحی و روانی آماده این بازی هستند .

منصوریان در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص مشکلات مالی نفت گفت: من دیگر تصمیم گرفتم در خصوص مسائل مالی صحبت نکنم. خودم هم که همیشه در نشست‌های مطبوعاتی در خصوص مسائل مالی صحبت می‌کنم ناراحت می‌شوم و به نظر من خود شما هم دیگر از این موضوع خسته شدید که این قدرصحبت کردم. فوتبال ایران همیشه با این مشکلات مالی دست به گریبان است. خود ما هم نمی‌توانیم مدعی باشیم که در کشورهای آسیایی این مسائل را رعایت می‌کنیم. در فوتبال ایران هیچ گارانتی وجود ندارد که تیمی بتواند با این مشکلات مالی موفق باشد و هیچ مدیرعاملی هم نمی‌تواند با عدم وجود منابع مالی موفق شود. به نظر من این موضوعات همیشه خسته کننده شده و ما و فضایی که در آن هستیم نه تنها برطرف نشده، بلکه در فاصله زمانی پیامد هم داشته است. من از خرداد 87 که از دنیای فوتبال خداحافظی کردم، با فضای مربیگری آشنا شدم و بعد به عنوان سرمربی تیم المپیک حضور داشتم و یک دوره‌ای هم به عنوان دستیار اول کی‌روش بودم، به جرأت می‌توانم بگویم که بازیکنان با صلابتی مثل بازیکنان نفت ندیده‌ام.

وی ادامه داد: دوست ندارم از مسائل مالی گلایه کنم و به نظرم در هفته 15 لیگ نشان افتخاری به دست خودم گرفتم که چنین بازیکنانی دارم. وقتی هنگام بازی جایی که احساس می‌کند باید اعتراض کند اما نیم‌سانت هم از مسائل فوتبالی خود عقب نمی‌کشد، واقعا جای تقدیر دارد و من از بازیکنانم درس گرفتم. به جای جواب دادن به این سوال هم می‌خواهم از بازیکنانم تشکر کنم.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در خصوص بحث استعفای کارلوس کی‌روش و خداحافظی او با تماشاگران پس از دیدار مقابل عمان گفت: من پیش‌بینی می‌کردم که کی‌روش به این مدل از تماشاگران خداحافظی کند چون کی‌روش پیش از این استعفای خود را داده بود تا دست رئیس فدراسیون را باز بگذارد. در حالی که خیلی‌ها گفتند این حرکت او سیاستی برای حمایت از کفاشیان در انتخابات است اما دیدید که این پیش‌بینی هم اشتباه بود چون اصلا کفاشیان وارد انتخابات نشد. من از نزدیک با کی‌روش کار کردم و او را می‌شناسم و اکنون نیز این مربی خسته شده است که شاید بعد از سال 95 اردوها و برنامه‌های او اجرایی نشود. اگر این اتفاق افتاد و او تیم را به پرتغال یا آفریقا برد، فردا روز به او تهمت نزنند که 10 درصد را برای خودش گرفته است. تمام این مسائل را کنار نداشتن البسه، زمین تمرین و دیگر مشکلات تیم ملی بگذارید، با تمام این مشکلات من به کی‌روش گفتم که حاضریم خودمان به زمین دیگری برویم چون منافع ملی در میان است و حاضریم چمن خوبی را که در حدخودمان است در اختیار تیم ملی بگذاریم.

وی ادامه داد: وقتی تمام این پازل‌ها را کنار هم بچینید حتی اگر شما هم باشید زودتر استعفا خواهید داد. کی‌روش فقط از جنبه مالی و لجستیکی برای تیمش امکانات می‌خواهد که فردا روز اردوی او لغو نشود. من در 3 سال گذشته یاد گرفتم که اگر دید خوبی نسبت به تیمم ندارم قرارداد 3 ماهه ببندم، اگر این احساس کمی خوب نبود قرارداد 6 ماهه ببندم و اگر از تیمم اطمینان داردم با باشگاه قرارداد یکساله امضا کنم اما کی‌روش موضوع‌اش با باشگاه نیست و با تیم ملی ما قرارداد 4 ساله بسته است و وقتی چنین مسائلی را می‌بیند خسته شده و عصبانی می‌شود، طبیعی است او در رئال مادرید سرمربی بوده است، چندسال در منچستریونایتد دستیار فرگوسن بوده است و وقتی عده‌ای از او ایراد فنی می‌گیرند که تمرینات‌شان نسبت به چندین سال قبل هیچ تغییری نکرده باید هم عصبانی شود.

منصوریان با گرفتن ایراد فنی از خودش گفت: من تا 28 اسفندماه سال گذشته فکر می‌کردم تمرینات خوبی به تیمم می‌دهم اما با 3 مربی بزرگ بدنسازی جلسه داشتم و دیدم که چقدر تمرینات من عقب است. بعد از این جلسه 5 ساعت صحبت نمی‌کردم و فقط داشتم به نوع تمرینات خودم فکر می‌کردم، بله تمرینات من خوب است اما در حد لیگ برتر خودمان و به همین دلیل نوع تمرینات‌مان را از اول برنامه‌ریزی کردم. حالا شما حساب کنید فردی که در رئال مادرید مربی بکام، زیدان، گوتی و رونالدو بوده اینجا از او ایراد می‌گیرند و او هم عصبانی می‌شود، البته من منکر این نیستم که کی‌روش زود عصبانی می‌شود اما شاید اگر من هم جای او باشم و به جایی بروم که دانش فنی‌ام بیشتر است و از من ایراد گرفته شودعصبانی شوم. من با کی‌روش صحبت کردم و او گفت که دنبال یک نفر در دولت است که در خصوص کمپ، البسه، اردو و امکانات پیش از حضور در جام جهانی به او تضمین بدهد، او برای بازیکنانش پاداش می‌خواهد و طبیعی است که یک مربی برای انگیزه دادن به بازیکنانش طلب پاداش کند. ما برای شاد کردن مردم که پس از بازی مقابل آرژانتین رخ داد و نشاطی که پس از پیروزی بر کره‌جنوبی در اولسان ایجاد شاد باید میلیاردها تومان هزینه کنیم اما مگر تیم ملی چقدر هزینه می‌خواهد که این کار را انجام نمی‌دهیم.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران خاطرنشان کرد: من حاضر نمی‌شوم پرچم هیچ کشور دیگری را روی دوشم بیندازم اما کی‌روش پرچم ایران را دور گردنش گره زد و حتی اگر بگوییم این کار او ظاهرسازی بوده اما او به ما و کشور ما احترام می‌گذارد و ما هم باید احترام متقابل بگذاریم. ما باید برای تیم ملی زمین مناسب تهیه کنیم و اگر تیم ملی را دوست داریم باید تپه‌های کوچک را برداریم نه اینکه این تپه‌ها را کنار هم بگذاریم و کوهی بزرگ بسازیم. با این حال من منکر این نیستم که کی‌روش زود عصبانی شده و زود از کوره در می‌رود.

دیدگاه‌ها