کد خبر : 1316151 | 22 فروردين 1395 ساعت 09:08 | 18.9K بازدید | 0 دیدگاه

صعود تیم ملی به دور دوم جام جهانی

تاج: با حمایت وزیر کی‌روش می‌ماند!

نشست اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با کی روش برون رفتی داشت که خیلی باب میل هواداران فوتبال نبود اما مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ برتر نگاه مثبتی به رخدادها دارد و بر این باور است کی روش در تیم ملی می ماند.

تاج: با حمایت وزیر کی‌روش می‌ماند!
به گزارش "ورزش سه"، مهدی تاج در این باره می گوید: از کی روش تشکر می کنم که با برنامه و مطالعه به جلسه آمد. او حرف هایش را حول و حوش 11 محور زد. او تاکید داشت که ما باید به یکدیگر احترام بگذاریم. کی روش گفت همان طور که من در بازی با تیم های کره جنوبی و ژنرال ایران هستم باید برای بچه ها هم ژنرال باشد و در جهت برآورده کردن خواست های آنها حرکت کنم.

کی روش نشان داده بود که با مطالعه و بر برنامه به جلسه آمده بود. او پیش تر از ما خواسته بود لیگ برتر با توجه به ظرفیت ها و هم چنین امکانات 16 تیمی باقی بماند و این پرسش را مطرح کرد آیا این پیشنهاد به سود فوتبال تمام نشد؟

زمین تمرین از دیگر دغدغه های کی روش است. او همه حرف هایی که در جلسه زد به حق بود و از همه اعضای هیات رئیسه خواهش کرده بود اگر جایی حرفی به ناحق می زند بلند شوند و اذعان کنند حرفش نادرست است که در طول جلسه این اتفاق رخ نداد چون همان طور که اشاره کردم حرف هایش با مطالعه و برنامه بود.

کی روش امکانات کشورهای همجوار و مدعی صعود را یادآور شد. البته گفت من نمی خواهم آن امکانات برای من فراهم شود اما حداقل ها باید مهیا شود. کی روش گفت 5 سال است در ایران فعالیت می کند و هیچ تلاشی نباید انجام شود که او تغییر کرد و این خط قرمز اوست.

شاید برایتان جالب باشد کی روش دیگر فقط به صعود به جام جهانی فکر نمی کند. او در جلسه با اعضای هیات رئیسه یادآور شد ایران در پنجمین دوره حضور در جام جهانی باید به صعود از مرحله گروهی فکر کند که این مایه دلگرمی ما هم شد. اینکه سرمربی تیم ملی به چیزی فراتر از صعود به جام جهانی فکر می کند. او گفته بود نباید انتظارات مردم را در همین جا نگه داریم و باید مردم را خوشحال تر کنیم.

رئیس سازمان لیگ برتر پیرامون دیگر خواسته های کی روش گفت: تاکید کی روش هم چنین بر وجود کمیته تیم های ملی در تشکیلات فدراسیون فوتبال است که اهداف تیم های ملی را یکی کند و موجب تعامل بین تیم ملی و باشگاهی شود. همانند اتفاقی که پیشتر برای مرتضی پورعلی گنجی رخ داد. اینکه گفته شد از او در بازی های باشگاهی در پست دفاع وسط استفاده شود. مسائل مالی هم چنان از دغدغه های کی روش است. البته من این جا به نفع علی کفاشیان شهادت می دهم او هر کاری از دستش برمی آمد برای کی روش و تیم ملی انجام داد. بیشتر از این از دست او برنمی آمد.دیگر زشت است در مورد پوشاک و پرواز چارتر و ... صحبت کنیم. کروش تاکید کرد لباس خوب و پرواز چارتر را برای خودش نمی خواهد. او حرف هایی قانع کننده ای در این زمینه زد. فاصله دور نهایی بازی های مقدماتی پنج روز است و نمی شود با پروازهای عادی تیم را ترانسفر کرد.

مهدی تاج در واکنش به این حرف که حرف های دیروز کی روش بعد از نشست با اعضای هیات رئیسه بیشتر بوی رفتن می داد تا ماندن! می گوید: کی روش مربی کینه توزی نیست. وقتی محبت می بیند محبت می کند. حرف های وزیر ورزش که دو روز قبل زده شد برای او مایه دلگرمی بود و دیدید که در مصاحبه دیروز خود به آن اشاره کرد. باز هم می گویم حرف های دیروز او منطقی بود. مثلا برای او جای سوال بود که چطور بازیکنان سرباز می توانند برای تیم های باشگاهی در لیگ برتر بازی کنند اما برای تیم ملی نه! مگر نه اینکه تیم ملی مهمتر از تیم های باشگاهی است؟ او تقاضا کرده است که اولویت در تیم های ملی با بزرگسالان باشد و تاکیدش بر 16 تیمی شدن لیگ برتر برای بهبود کیفیت فنی بازی ها بود و می گفت آیا لیگ برتر شما ظرفیت 24 تیمی شدن را دارد در حالی که نه زمان دارید و نه تمرین؟  او هم چنین آمار و ارقامی از میزان دوندگی بازیکنان در لیگ برتر ارایه کرد که از 5 کیلومتر به 9 کیلومتر افزایش پیدا کرده است و این به این خاطر بود که اجازه دادیم بازی ها با حضور 16 تیم ادامه یابد.

کی روش بر این نکته هم تاکید داشت تیم ملی اکنون جوان شده و برای پویایی باید بازی های دوستانه متعددی انجام دهد. به نظر من کی روش دوست دارد در ایران بماند به شرط اینکه ما تلاش کنیم که خواسته های او را برآورده کنیم.

به نوبه خودم از وزیر ورزش و جوانان تشکر می کنم که در این برهه از زمان که سرنوشت ساز و تعیین کننده است و تیم ملی باید برای بازی های دور نهایی آماده شود به کمک تیم ملی آمده است. بی شک با حمایت های وزارت ورزش و جوانان کی روش در تیم ملی می ماند و می توانیم چشم انتظار روزهای خوبی برای فوتبال ملی امان باشیم.

دیدگاه‌ها