کد خبر : 1318780 | 31 فروردين 1395 ساعت 10:38 | 21K بازدید | 7 دیدگاه

ملوان می ماند یا سیاه جامگان؟

بررسی بازی‌های تیم‌های قعر جدولی

از بین چهار تیم استقلال اهواز، راه آهن، سیاه جامگان و ملوان سه تیم به دسته پائین تر سقوط خواهند کرد.

بررسی بازی‌های تیم‌های قعر جدولی
به گزارش "ورزش سه"، از آنجایی که فصل جاری رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور در یک گروه بیست تیمی برگزار می شود ابتدای فصل سازمان لیگ برتر مصوب کرد در پایان فصل سه تیم دسته اولی بدون انجام بازی های پلی آف لیگ برتری شوند اما فصل آتی با 18 تیمی شدن لیگ یک تعداد تیم های صعود کننده از لیگ یک به لیگ برتر و تیم های سقوط کننده از لیگ برتر به لیگ یک به دو تیم کاهش خواهد یافت.

اما از بین چهار تیم یاد شده کدام تیم شانس بیشتری برای ماندن در جدول بازی ها دارند؟

استقلال اهواز (13 امتیاز – رتبه شانزدهم)
برنامه دیدارهای این تیم در چهار هفته پایانی
هفته 27: استقلال اهواز – پرسپولیس
هفته 28:فولاد خوزستان – استقلال اهواز
هفته 29: استقلال اهواز – سایپا
هفته 30:تراکتورسازی – استقلال اهواز

1096444

استقلال اهوازی ها هم اکنون با منطقه امن ده امتیاز فاصله دارند و طبیعی است سقوط خود را به دسته پائین تر پذیرفته باشند. فوتبال ادامه دارد و چه خوب استقلال اهواز از حضور غیر فوتبالی در لیگ برتر این فصل درس های خوبی آموخته باشد و از این پس اگر نیت حضور در لیگ برتر را دارد با عملکرد شایسته در لیگ یک به این مهم دست یابد.

برای این تیم ریشه و پرطرفدار با همه ضعف های قانونی فوتبال زشت است که با خرید امتیاز وارد لیگ برتر شود. آنهم خوزستان که خود مهد استعداد و یکی از قطب های اصلی فوتبال است.

راه آهن (19 امتیاز – رتبه پانزدهم)
برنامه دیدارهای این تیم در چهار هفته پایانی
هفته 27: راه آهن – پدیده
هفته 28:استقلال خوزستان – راه آهن
هفته 29:راه آهن – سپاهان
هفته 30:پرسپولیس – راه آهن

1095320

راه آهن که بعد از تعطیلات زمستانی با مهدی تارتار با روند یک و نیم امتیاز از هر بازی به کار ادامه می داد در هفته های اخیر از 5 بازی تنها یک امتیاز کسب کرده است. با این روند نباید از راه آهن انتظار ماندن در جدول بازی ها را داشت. البته در فوتبال وقوع هر اتفاقی محتمل به نظر می رسد و باید گفت راه آهن روی کاغذ شانس ماندن دارد.

از سختی های راه آهن باید به این نکته اشاره کرد در چهار بازی باقی مانده در دو دیدار باید به مصاف تیم های مدعی قهرمانی برود. استقلال خوزستان و پرسپولیس و جالب اینکه هر دو بازی در خانه حریفان برگزار می شود. طبیعتا در هفته های پایانی پدیده و سپاهان هم حریفان راحتی برای راه آهن حتی در خانه این تیم نخواهند بود به خصوص که تلاش می کننند موقعیت خود را در جدول رده بندی بهبود ببخشند.

سیاه جامگان 21 امتیاز – رتبه چهاردهم)
برنامه دیدارهای این تیم در چهار هفته پایانی
هفته 27:سیاه جامگان – تراکتورسازی
هفته 28:صبای قم – سیاه جامگان
هفته 29:ذوب آهن – سیاه جامگان
هفته 30:سیاه جامگان – ملوان

1090696

جدال اصلی برای ادامه حضور در لیگ برتر بین سیاه جامگان و ملوان است. از حسن های سیاه جامگان این است که از مربی ای روی نیمکت بهره می برد که هیچ گاه خود را نمی بازد و در تهییج انگیزه بازیکنان تبحر خاصی دارد. قرعه سیاه جامگان در هفته های باقی مانده خیلی سخت نیست. این تیم در خانه حریفان به مصاف صبایی می رود که به دلیل مشکلات مالی انگیزه نتیجه گرفتن را از دست داده است و ذوب آهن هم دیگر آن تیم قوی هفته های ابتدایی نیست. شاید به این دلیل که بخت قهرمانی در لیگ برتر را از دست داده و اختلافاتی هم بین یحیی گل محمدی و چند ستاره این تیم نمود پیدا کرده است.
سیاه جامگان یک بازی سخت در برابر تراکتورسازی را پیش رو دارد که این بازی خانگی برای تیم فرهاد کاظمی حائزاهمیت است. اگر سیاه جامگان به سه امتیاز این بازی دست یابد با توجه اینکه یک مصاف هم با رقیب یعنی ملوان در خانه پیش رو دارد می تواند به ماندن امیدوار شود.

ملوان (23 امتیاز – رتبه سیزدهم)
برنامه دیدارهای این تیم در چهار هفته پایانی
هفته 27:ملوان – سایپا
هفته 28:تراکتورسازی – ملوان
هفته 29:ملوان – صبای قم
هفته 30:سیاه جامگان – ملوان

ملوان دو امتیاز از سیاه جامگان پیش است و این بدین معنی است که تعیین سرنوشت به دستان خودش است و از شرایط بهتری برای ماندن برخوردار است.

1039989

ملوان هم شرایطی به مانند سیاه جامگان پیش رو دارد. بازی مستقیم این دو تیم در هفته پایانی در مشهد برگزار می شود. ملوان دو بازی میزبان است و دو بازی میهمان. دیدارهای خانگی ملوان با سایپا و صبای قم برگزار می شود که در هفته های اخیر آن چنان که باید و شاید خوب نبوده اند. اما جدال ملوان با تراکتورسازی سخت است به خصوص که این بازی در تبریز برگزار می شود و تراکتورسازی به دنبال کسب سهمیه است.

شاید هم نتیجه دیدار این تیم با سیاه جامگان در هفته پایانی تعیین کننده باشد...

دیدگاه‌ها