کد خبر : 1321362 | 09 اردیبهشت 1395 ساعت 18:51 | 16.2K بازدید | 0 دیدگاه

گسترش شانس سهمیه آسیایی را از دست داد

سپاهان 2 - گسترش1؛ دومین برد سپاهان بدون استیماچ

تیم فوتبال سپاهان در دومین مسابقه ای که استیماچ را روی نیمکت خود نداشت، موفق شد، دومین پیروزی متوالی را کسب کند.

سپاهان 2 - گسترش1؛ دومین برد سپاهان بدون استیماچ
به گزارش "ورزش سه"، پیروزی گسترش فولاد در این مسابقه می تواند این تیم را در جدول رده بندی بین چند تیم بالایی جدول جای  دهد. از سوی دیگر سپاهان نیز در صورت پیروزی می تواند رتبه ای تک رقمی در جدول برای خود دست و پا کند.

هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر ـ ساعت: 18
ورزشگاه فولاد شهر اصفهان- تماشاگر: 2 هزار نفر
داور: سعید بخشی زاده، کمک‌ها: جلیل شعرانی و فرهاد مروجی

اخطار: لوسیانو پریرا (32) و محمد روشندل (65) از سپاهان

سپاهان:

شهاب گردان، عبدالله کرمی، لئوناردو پادوانی، سعید قائدی فر، محمد روشندل، رسول نویدکیا (54 حسین پاپی)، علی کریمی، فوزیل موسایف (77 میلاد سرلک)، محمدرضا خلعتبری، امین منوچهری (62 حسین فاضلی) و لوسیانو پریرا
سرمربی: قاسم زاغی نژاد

گسترش فولاد:

گئورگی گئورگیف، مگنو باتیستا، لئوناردو پیمنتا (49 امیر کریمی) ، مرتضی اسدی، محمد ابراهیمی، سید محسن حسینی، سید مهدی سید صالحی (78 سامان نریمان جهان)، محمد امین درویشی (٦٧ شهرام گودرزی)، داریوش شجاعیان، محسن حمیدی و مصطفی اکرامی
سرمربی: فراز کمالوند

شرح گل:

یک بر صفر (سپاهان): در دقیقه 38 ضربه کاشته محمدرضا خلعتبری را فوزیل موسایف با ضربه  سر برای امین منوچهری کاش و تو در داخل محوطه 6 قدم با ضربه سر تور دروازه گسترش فولاد را به لرزه درآورد.
یک بر یک(گسترش فولاد): در دقیقه 81 خطای مدافع تیم سپاهان روی شهرام گودرزی در داخل محوطه جریمه سپاهان، باعث شد داور نقطع پنالتی را نشان داد. داریوش شجاعیان پشت توپ ایستاد و با ضربه ای زیبا توپ را به کنج دروازه سپاهان فرستاد تا بازی یک بر یک مساوی شود.
دو بر یک(سپاهان): در دقیقه 89 ارسال پاپی از جناح راست در داخل محوطه جریمه به شیمبا رسید و این مهاجم با سینه توپ را در اختیار علی کریمی قرار داد تا او برای بار دوم توپ را به تور دروازه گسترش فولاد بچسباند.

شرح بازی :

تیم سپاهان که به واسطه برد هفته پیش مقابل نفت تهران از روحیه بالایی برخوردار است، بازی را بهتر شروع کرد. سپاهانی ها سعی داشتند با استفاده از پاس های کوتاه توپ را از عمق دفاع گسترش فولاد به مهاجمان سرزن خود برسانند. به همین خاطر ارسال های زیادی را روی دروازه گسترش فولاد انجام دادند. در سوی مقابل گسترش فولاد بیشتر چشم به ضد حملات داشت اما مهاجمان پرتعداد گسترش فولاد نتوانستند مقابل مدافعان سپاهان ره به جایی ببرند.
هافبک های سپاهان در نیمه نخست دقایق پرکاری را سپری کردند و توانستند تاکتیک خود را به حریف دیکته کنند. روی یکی از ارسال های بلند هم سپاهان به گل رسید و برنده به رختکن رفت.
در نیمه دوم گسترش فولاد به قصد جبران گل خورده وارد زمین شد. شاگردان فراز کمالوند با استفاده از پاس های عمقی و ارسال های کوتاه از جناحین و به ویژه جناح چپ سعی داشتند بازی را به تساوی بکشانند. در این میان سپاهان هم روی ضد حملات خطرناک ظاهر می شد. حملات گسترش فولاد نتیجه داد و این تیم از روی نقطه پنالتی دروازه حریف را باز کردند. در ادامه گسترش فولاد کمی عقب نشست. سپاهان که دوست نداشت در زمین خودش به یک امتیاز برسد، بر بازی سوار شد و توانست مزد برتری اش در دقایق پایانی را زیر کسب کند و با نتیجه دو بر یک به برتری برسد.
با این نتیجه گسترش فولاد روی کاغذ هم شانس کسب سهمیه آسیایی را از دست داد.

دقایق حساس:

دقیقه 7: بازی ضربه کاشته زیبای علی کریمی از جناح چپ محمدزاده محوطه جریمه گسترش فولاد را گئورگیف مشت کرد.
دقیقه 14: پاس در عمق نویدکیا به خلعتبری رسید اما او در دو قدمی دروازه گسترش فولاد توپ را تقدیم مدافع گسترش فولاد کرد.
دقیقه 25: پاس در عمق رسول نویدکیا به سعید قائدی فر رسید اما او با بی دقتی توپ رااز کنار دروازه گسترش فولاد عبور داد.
دقیقه 28: ضربه کاشته آرام محمد ابراهیمی از پشت محوطه جریمه را شهاب گردان در اختیار گرفت.
دقیقه 47: ضربه محمد ابراهیمی از پشت محوطه جریمه سپاهان با اختلاف زیاد به بیرون رفت.
دقیقه 61: شوت سرکش داریوش شجاعیان روی خط محوطه جریمه با نوک انگشتان شهاب گردان راهی کرنر شد.
دقیقه 65: نفوذ خوب محمد ابراهیمی از جنح راست خط دفاعی سپاهان با ضربه این بازیکن همرا شد اما گردان توپ را مشت کرد.
دقیقه 75: شوت سرکش لوسیانو پریرا از پشت محوطه جریمه تیر عمودی دروازه گسترش فولاد را به لرزه در آورد.
دقیقه 90: ارسال محمد ابراهیمی از جناح چپ در محوطه جریمه به دست محمدرضا خلعتبری برخورد کرد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت. این صحنه با اعتراض شدید کادرفنی و بازیکنان گسترش فولاد همراه بود.

حواشی:

*دو توریست اروپایی که به اصفهان سفر کرده اند در ورزشگاه فولادشهر حضور پیدا کردند تا بازی را تماشا کنند. رسول خوروش سرپرست سپاهان این دو توریست را راهی جایگاه ویژه ورزشگاه کرد و البته به آنها اعلام کرد چون کارت مربیگری ندارند نمی توانند تصویر برداری کنند.
*قبل از شروع مسابقه کادرفنی تیم سپاهان به سمت نیمکت گسترش فولاد رفت و به آنها خوشامد گفت.
*در دقیقه 6 مسابقه محمدرضا خلعتبری دچار آسیب دیدگی شد که پس از خروج چند ثانیه ای از زمین مداوا شد و به زمین برگشت.
*ایگور استیماچ، سرمربی مستعفی سپاهان در کنار اصغر باقریان، مدیرعامل باشگاه در vip مشغول تماشای بازی است.
*بین دو نیمه مسابقات امیرحسین کریمی بازیکن سابق سپاهان و گسترش فولاد از سوی هواداران تیم اصفهانی مورد تشویق قرار گرفت و او به ابراز احساسات هواداران پاسخ داد.
*رسول نویدکیا پس از اینکه تابلوی تعویض بالا رفت و فهمید پاپی باید جایگزین او شود، ناراحتی را کتمان نکرد و بدون اینکه با مربیان تیم دست بدهد، روی نیمکت نشست.
* پس از گل سپاهان برخی تماشاگران این تیم که نزدیک جایگاه ویژه نشسته بودند با طعنه به سمت استیماچ اشاراتی داشتند که با واکنش مثبت این مربی همراه شد!
* بعد از پایان نیمه اول روشندل، مدافع سپاهان و امیرحسین کریمی، هافبک گسترش فولاد که به صورت قرضی از سپاهان به این تیم پیوسته است خوش و بش کردند.
* فراز کمالوند پس از پایان نیمه اول به سمت داور رفت و نسبت به تصمیمات او معترض شد.
* فونت شماره پیراهن‌های 10 و 70 گسترش فولاد شبیه هم بود و این امر باعث شده بود خبرنگاران در تشخیص 2 بازیکن با مشکل مواجه شوند.
* رسول نویدکیا پس از بالا رفتن تابلوی تعویض از سمت دیگر از زمین خارج شد و با بازیکن تعویضی دست نداد.
* اواسط نیمه دوم در هر 2 سمت ورزشگاه بین هواداران سپاهان درگیری نسبتاً شدیدی پیش آمد که با دخالت نیروزی انتظامی به پایان رسید.
* تماشاگران سپاهان روی پنالتی اعلام شده برای گسترش فولاد و مربیان گسترش فولاد روی صحنه مشکوک پایان بازی به شدت به قضاوت سعید بخشی زاده معترض بودند.
*فراز کمالوند در دقیقه 65 مسابقه بشدت نسبت به عملکرد داور مسابقه اعتراض کرد. در این لحظه محمد ابراهیمی روی زمین افتاد و سرمربی گسترش فولاد اعتقاد به ضربه پنالتی داشت.
*در پایان مسابقه فراز کمالوند سمت محمدرضا خلعتبری رفت و او را به سمت داور آورد تا درباره صحنه ای که توپ به دست بازیکن سپاهان خورد، توضیح بدهد.

دیدگاه‌ها