کد خبر : 1321502 | 09 اردیبهشت 1395 ساعت 22:25 | 147K بازدید | 0 دیدگاه

به انتخاب فور فور تو

دربی تهران سی و سومین دربی برتر دنیا

دیدار سنتی پرسپولیس و استقلال به انتخاب سایت مشهور فور فور تو، سی و سومین دربی برتر دنیا است.

دربی تهران سی و سومین دربی برتر دنیا
به گزارش "ورزش سه"، سایت فور فور تو با انتشار فهرستی از برترین دربی های دنیا از دربی تهران بین دو تیم استقلال و پرسپولیس، به عنوان سی و سومین دربی برتر دنیا نام برده است. در توضیحات این سایت پیرامون این دیدار آمده است:

دو تیم بزرگ و موفق ایران هر دو از استادیوم بزرگ آزادی در شهر تهران استفاده می کنند. استادیومی که معمولا برای دیدار دربی تا 95 هزار نفر نیز هوادار به خود می بیند. دربی ایران مسابقه جوانی است چرا که به علت مشکلات مختلف، این کشور تا سال 1970 لیگ سراسری نداشت و اولین دیدار دو تیم نیز در سال 1968 برگزار شد. در دهه هفتاد میلادی تیم پرسپولیس به عنوان یک تیم مردمی شناخته می شد در حالی که از استقلال به عنوان "تاج" نام می بردند و همواره تیمی بود که از سوی حکومت حمایت می شد. البته این مساله تا انقلاب سال 1979 وجود داشت.


1106084


دیدار جنجالی دو تیم در سال 1995 که یک پنالتی بحث برانگیز به سود استقلال داشت و باعث شد تا این تیم بازی 2-0 باخته را مساوی کند، در نهایت سبب شد که از آن سال فدراسیون فوتبال ایران تصمیم بگیرد تا از داور خارجی استفاده کند.

با این حال جنجالی ترین دیدار دو تیم مربوط به سال 2000 می شود. جایی که در یک دیدار پر حادثه بازیکنان دو تیم با یکدیگر درگیر شدند. پرویز برومند، دروازه بان استقلال، با مشت به صورت پایان رافت، مهاجم پرسپولیس کوبید و باعث ایجاد حواشی گوناگونی شد. در پایان آن دیدار 250 اتوبوس نابود شد و 60 نفر نیز از جمله 3 بازیکن دو تیم دستگیر شدند.

دیدگاه‌ها