کد خبر : 1321572 | 10 اردیبهشت 1395 ساعت 12:24 | 16.5K بازدید | 0 دیدگاه

عابدینی: فقط نقد چشم‌سبزها را می‌پذیریم!

رییس سابق فدراسیون فوتبال می‌گوید عده‌ای نمی‌خواهند زیبایی‌های کار این فدراسیون در هشت سال گذشته را ببینند.

عابدینی: فقط نقد چشم‌سبزها را می‌پذیریم!

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، امیر عابدینی درباره اینکه آیا انتخابات فدراسیون فوتبال، شنبه 19 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود یا خیر، اظهار کرد: انتخابات باید برگزار شود. گروهی فکر می‌کنند می‌توان آن را برگزار نکرد یا مجمع برگزار شود اما اگر اساسنامه را بخوانیم می‌بینیم که باید انتخابات انجام شود. اگر رییس فدراسیون انتخاب نشود و ما به سمت تعویق انتخابات برویم، هیات رییسه هم آن موقع حکم موقت می‌خورد.


او اضافه کرد: ما عرصه جدیدی را در رویارویی خودمان می‌بینیم. جام جهانی مقابل ماست و کی‌روش با بازیکنان توانمندش قصد حضور در جام جهانی را دارند. اگر باورها را عملیاتی کنیم و قانونمند شویم، به هیچ عنوان انتخابات به تعویق نمی‌افتد. به گونه‌ای در مدیریت عمل کرده‌ایم که دیوار بی اعتمادی بلند شده و دیوار باورها کوتاه شده است.


رییس سابق فدراسیون فوتبال گفت: سه عنصر اصلی فوتبالی نامزد شده‌اند. این بضاعت فوتبال است و عده‌ای هم بنا به دلایلی پیش نیامدند. ما به خودمان ظلم کردیم و به فوتبال هم ظلم کردیم، اما نباید انتظار داشته باشیم که انتخابات برگزار نشود. کسانی که پیش آمدند جرات داشتند. من فکر می‌کنم چیزی را که دوستان ما می‌خواهند این است که تعدادی از اعضای مجمع نیایند یا رای سفید بدهند و اخذ رای دو سوم نشود تا رییس هم در مجمع انتخاب نشود. اما باید بگوییم که وقتی 50 نفر باشند، دو سوم 50 نفر ارجحیت دارد.


عابدینی تاکید کرد: ما زیبایی‌های کار این فدراسیون را ندیده‌ایم و فقط چوب انتقاد در دست‌مان بود. نمی‌خواهیم ببینیم وقتی این فدراسیون آمد چه داشت و الان چه دارد. همین کسانی هم که نامزد شدند، در این موفقیت نقش داشتند. اگر در فوتسال بانوان و مردان اول شدیم، حاصل برنامه‌ریزی است. باید این باور را داشته باشیم که از برنامه‌های خود کی‌روش حفاظت کنیم. ما برای برنامه‌های کی‌روش تمرین نکرده‌ایم. باید همه امکانات را فراهم کنیم. استانداردهای او را تامین و امکانات اردویی را هم فراهم کنیم. ما این مسائل را تامین نکرده‌ایم اما الان تمرین می‌کنیم.


او اظهار کرد: بعضی مواقع از چالش و انتقاد می ترسیم و نگران هستیم. بستر فوتبال می‌طلبد که مجمع تشکیل شود و با قاطعیت یک نفر را انتخاب کنیم.


عابدینی درباره اینکه چرا تیم ملی امید در انتخابی المپیک موفق نشد، گفت: اگر یک جایی یک خلا باشد شما زیبایی‌های آنجا را می‌بینید. زیبایی این مجموعه این بود که چند ایرانی خاک خورده قصد داشتند به المپیک بروند. ما کوچک‌ترین انتقاد آن‌ها را قبول نکردیم. ما یک مقدار از چشم سبزها خوشمان می‌آید. اگر این انتقادها را کی‌روش می‌کرد، ما قبول می‌کردیم اما وقتی خاکپور گفت کسی گوش نداد. وقتی خاکپور استعفا داد تهدیدش کردیم که چرا استعفا داد. ما باید به او فرصت می‌دادیم. همان موقع تشکر کردم از فدراسیون که چنین فرصتی را به خاکپور داد و محمد مایلی کهن هم به عنوان بزرگ‌تر بالای تیم آمد. حبیب کاشانی هم به عنوان یک فرد مدیر آمد اما حمایت مناسب نبود. ما در تاکتیک و تکنیک مشکل داشتیم اما این مساله می توانست کاملا برطرف شود.


رییس سابق فدراسیون فوتبال در ادامه درباره اینکه چرا از حضور او در فوتبال استفاده نمی‌شود و اینکه چرا از ایران فرد مهمی در مجامع بزرگ فوتبالی حضور ندارد، گفت: ورزش ما توانمندی اداره فوتبال آسیا را دارد. الان دوازده کرسی در فوتبال آسیا داریم اما کسی نمی‌داند این کرسی‌ها چه کار می‌کنند اما وقتی یک لابی عربستانی با ما روبه رو می‌شود و ما را کنار می‌زند، احساس می‌کنیم که به هویت ما ضربه زدند. در کشوری که امنیتش زبان‌زد دنیا است، ما را متهم می‌کنند آن هم به خاطر یک پرخاشگری خیابانی که در همه جای دنیا وجود دارد. این کشور با تعارف زبانزد دنیا نیست. ما تاریخ داریم اما آنجایی که باید درست کار کنیم، نمی‌کنیم.


عابدینی درباره علی کفاشیان گفت: او جزو افراد نجیب این فوتبال است. او در یکی دو سال گذشته با یک چالش داخلی مواجه بود. عده‌ای نتوانستند این شکاف را با عاطفه پر کنند. میان وزیر و فدراسیون فوتبال یک شکاف به وجود آمد و اطرافیان نیامدند با مهر و دوستی آن را پر کنند، بلکه با شیطنت آن را بدتر کردند. اطلاعات دروغ دادند تا جایی که رییس کمیسیون اصل نود که دوست نزدیک من است، بدون سوال از من، مصاحبه‌ای را علیه کفاشیان انجام داد. کفاشیان خودش را در معرض اتهام قرار داد تا از حیثیت ما دفاع کند. قرار نیست که همه نمره 100 بگیرند. یک نفر هم هفتاد می‌گیرد. صفایی فراهانی در دوره خود کار بزرگی انجام داد و دادگان هم آن را حفظ کرد. حال ما نباید بگویم آن دوره رفته و از کفاشیان حمایت نکنیم.


او همچنین درباره اتفاقات مجمع چهار سال پیش و انتخاب علی کفاشیان به عنوان رییس فدراسیون فوتبال، خاطرنشان کرد: زمانی از یک دولت با یک تفکر، آقای علی آبادی از من سوالاتی کرد. او گفت دادگان رفته و فوتبال ما تعلیق شده است، باید فردی را بگذاریم که به طور موقت این فوتبال را از تعلیق در بیاورد. از من خواست این مجمع را برگزار کنیم. مجمع برگزار شد و آقای کفاشیان با حمایت‌ها انتخاب شد. چهار سال گذشت و عباسی گفت او نباید باشد. حال که فردی چهار سال حضور داشته و تجربه لازم را به دست آورده انتظار دارند او برود. آنجا گفتند که کفاشیان باید استعفا بدهد. من ناراحت شدم. چرا باید این صحبت ها می‌شد؟ کفاشیان از انتهای سالن بالای سن رفت و روی صندلی خود نشست. کفاشیان آمد گفت که می‌خواهد استعفا بدهد. من ناگهان پیش رفتم و بدون وجود میکروفن اعلام کردم که آقای کفاشیان فکر نکنید ما نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده و به شعور ما احترام بگذارید. الان هم اعلام کنید که در انتخابات شرکت می‌کنید. آقای عباسی گفت مجمع را بهم نریزید که به او گفتم مجمع فوتبالی است و بگذارید فوتبالی‌ها تصمیم بگیرند. کفاشیان هم بعد از آن اعلام کرد که در انتخابات شرکت می‌کند و رای هم آورد. خوشحالم که چهار سال پیش از او حمایت کردم اما او در سازماندهی و حمایت عمومی موفق نبود.


عابدینی درباره این که وزیر ورزش گفته است که رییس فدراسیون هم باید مثل رییس جمهور هشت سال بر مسند امور باشد، گفت: چیزی درست است که در اساسنامه آمده باشد. اعضای مجمع با هم فکر می‌کنند و با توجه به قوانین فیفا عمل می‌کنند. وقتی ریاست فیفا می‌تواند بیش از دو دوره باشد، فوتبال ما هم اینگونه است.


عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره این که آیا مسئولیتی در فدراسیون آینده خواهد داشت یا خیر، بیان کرد: من و تاج در سازمان لیگ با هم همکاری می‌کنیم و او را به خوبی می‌شناسم. با عزیزمحمدی و آجرلو هم آشنا هستم و هر سه از من خواستند که با آن‌ها همراه شوم. به آن‌ها گفتم هر فرصت کاری که برای فوتبال به من داده شود و من بتوانم شان آن پست را حفظ کنم، پیش می‌آیم.


عابدینی در پاسخ به این سوال که آیا فوتبال فعلی ایران با تغییر رییس درست می شود هم گفت: تعریف شما از درست چیست؟ آن را با چه چیزی مقایسه می‌کنید؟ آیا با دوره محمد دادگان مقایسه می کنید؟ جایگاهی که من برای فوتبال‌مان قائل هستم بالاتر از این است چرا که پتانسیل خوبی داریم. ما به اندازه بضاعت‌مان رشد نکرده‌ایم.


او درباره اینکه آیا کارلوس کی‌روش کارش را با تیم ملی ادامه می دهد یا نه، گفت: مردم و بازیکنان ما این تیم ملی را باور دارند. کی‌روش در بخش فنی عالی است. ما او را قبول کردیم و فقط یک جاهایی با او اختلاف سلیقه داریم. من فکر می‌کنم حدود 70 درصد با کی‌روش به جام جهانی می‌رویم.


رییس سابق فدراسیون فوتبال درباره اینکه عده‌ای می‌گویند انتخابات برگزار شود و سپس آن را به تایید هیات دولت برسانند، اظهار کرد: بازرسی کل کشور حسن انجام کار را بررسی می‌کند. یک بار انتخابات را با اساسنامه‌ای انجام دادند که به تایید هیات رییسه نرسیده است. الان هم می خواهند بدون تایید اساسنامه انتخابات را برگزار کنند. چون الان بررسی‌ها انجام شده و همه چیز در آستانه برگزاری است، الان باید آقای گودرزی نامه‌ای به کفاشیان بدهد که به عنوان رییس مجمع انتخابات را برگزار کند اما اگر اینطور نشود، وزارت ورزش باید پاسخ بدهد.


عابدینی درباره انتقاداتی که به علی اکبر طاهری در ابتدای فصل وارد می‌دانست نیز تصریح کرد: من در یک جلسه از او انتقاد کردم چرا که در موقع تیم بستن طاهری را که کمتر از فوتبال شناخت دارد، تنها گذاشتند. او هم گله‌مند بود که تنها مانده است. گلایه من از این بود که دلال‌ها وارد شده‌اند. این‌ها چرا باید این قدر وارد باشگاه بشوند. علی دایی به این افراد اجازه نمی‌داد و با برنامه جوانگرایی کرد.


او درباره اعتراض میرشاد ماجدی به حذف نام او از حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال برای عضویت در هیات رییسه گفت: اساسنامه ایراد دارد. بحث اجرا را در قالب‌هایی تعریف کرده که فوتبالی نیست. مثلا بحث سرپرست را به عنوان مدیریت نیاورده است وگرنه میرشاد ماجدی فرد قابلی است.

دیدگاه‌ها