کد خبر : 1321575 | 10 اردیبهشت 1395 ساعت 12:37 | 8.1K بازدید | 0 دیدگاه

نگاهی به 23بسکتبالیست اردوی تیم ملی

کادرفنی تیم ملی بسکتبال برای حضور در انتخابی المپیک ریو از 23 بازیکن دعوت کرده تا در اردوی تیم ملی حضور داشته‌باشند؛ در این اردو بازیکنان جوانی هم به اردو دعوت شده‌اند که می‌توانند از فرصت پیش‌رو استفاده کنند و نفراتی هم که جزو ستاره‌ها بوده‌اند دعوت نشده‌اند.

نگاهی به 23بسکتبالیست اردوی تیم ملی
به گزارش "ورزش سه" از ایسنا، اردوی تیم ملی بسکتبال ایران از دوازدهم اردیبهشت شروع می‌شود و 23 بازیکنی که دیرک باوئرمان به همراه دستیارانش و کمیته فنی فدراسیون انتخاب کرده‌اند تلاش خواهند کرد تا جزو 12 نفر اعزامی به تورین ایتالیا باشند و در مسابقات انتخابی شرکت کنند. ایسنا در این گزارش سعی کرده توضیحی درباره این 23 بازیکن و شرایطشان برای بسکتبال دوستان ارائه کند. نکته جالب توجه در این لیست حضور جوانان آینده‌داری است که باوئرمان بارها و بارها نشان داده به آنها امیدوار است.

حامد حدادی

نفر اول این لیست بهترین و بی‌نظیرترین بسکتبالیست ایران و آسیا است. هرچقدر بخواهیم از توانمندی‌های حدادی بنویسیم کم است. او سالی فوق‌العاده را پشت سر گذاشت و با قهرمانی در چین به ایران آمد و در لیگ برتر هم جام قهرمانی را بالای سر برد. حدادی با اینکه گفته بود تمایل زیادی دارد تا امسال استراحت کند اما نتوانسته دعوت تیم ملی را رد کند و دوباره می‌خواهد شماره 15 ایران را به تن کند و این بار در مسابقات بزرگ انتخابی المپیک بدرخشد.

اوشین ساهاکیان

بهترین پست چهار آسیا در سال 2013 این فصل آنقدر عملکرد خوبی داشت که ابتدا خط قرمزی کشید بر انتقادهایی که می‌شنید و سپس ثابت کرد هنوز اولین پست چهار برتر کشور است. اوشین که کاپیتان تیم شیمیدر تهران بود در کنار هم‌تیمی‌های جوانش خوب کار کرد و به مقام سوم لیگ رسید. او فصل بسیار خوبی داشت و عملکردش نظر همه کارشناسان را به خودش جلب کرد. توانمندی‌های او در ترکیب تیم باعث شده تا باوئرمان که علاقه زیادی به سبک بازی‌اش دارد بازهم او را به تیم ملی فرابخواند و عازم تورین ایتالیا کند.

اصغر کاردوست

با اینکه نام او در خبر سایت فدراسیون از قلم افتاده بود اما همه می‌دانستند سنتر دوم تیم ملی با فصل خوبی که پشت‌سر گذاشته حتما در تیم ملی حضور خواهد داشت. او در سال‌های گذشته رشد خوبی داشته و در ترکیب تیم هایش عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته‌است. کاردوست امسال با شهرداری اراک بود و نقش زیادی در صعود این تیم به مرحله نیمه نهایی داشت. او در دیدارهای پلی‌آف رقابت خوبی با مک‌دونالد سنتر دانشگاه‌آزاد داشت و توانایی‌هایش را برابر این بازیکن توانمند به خوبی نشان داد. حالا او در مسیر ریو دوباره پیراهن تیم ملی را به تن خواهد کرد.

فرید اصلانی

یکی از بهترین گارد راس های چند فصل گذشته لیگ برتر که به گفته همه کارشناسان هنوز در تیم ملی به حقش نرسیده با عملکرد خوبش در شیمیدر تهران نظر باورئمان را به خودش جلب کرده‌است. اصلانی در شرایطی که برای حضور در جام ملت‌ها انتخاب شده بود به یکباره جایش را به جواد داوری داد که هنوز هم دلیل این اتفاق سوالی در ذهن بسکتبال دوستان است. شاید امسال فرصتی باشد برای اصلانی جوان که بتواند در غیاب مهدی کامرانی و آرن داوودی پیراهن تیم ملی را به تن کند.

سجاد مشایخی

دیگر گارد راس جوان و خوب بسکتبال ایران که جسارتش همیشه نظر مربیان را به خود جلب می‌کند. باوئرمان با اینکه در ابتدای حضورش در ایران زیاد به مشایخی اعتماد نکرد اما این بازیکن جوان آنقدر خوب کار کرد که مربی آلمانی نتوانست او را انتخاب نکند. حالا بازهم مشایخی در لیست باورئمان حضور دارد و می‌تواند در تورین تیم ملی را همراهی کند. رقابت‌های انتخابی المپیک مطمئناً برای مشایخی هم بسیار ارزشمند خواهد بود و او برنامه های زیادی برای این مسابقات خواهد داشت.

محمد حسن‌زاده

بازیکن پست چهار تیم ملی ایران چند سالی نتوانست در تیم ملی جایی بدست بیاورد اما با آمدن باوئرمان پیراهن ملی به تن کرد و در جام ملت‌ها هم حضور داشت. عملکرد خوب او باعث شد که باوئرمان اعلام کرد از انتخابش ناراضی نبوده و حالا بعد از فصل خوبی هم پشت سر گذاشته دوباره با نظر سرمربی آلمانی بسکتبال ایران به اردو فراخوانده شده تا بتواند یکی از پست‌ چهارهای تیم ملی در انتخابی المپیک ریو باشد. او امسال با تیم نفت آبادان به مقام نایب قهرمانی لیگ رسیده است.

بهنام یخچالی

پسر آرام بسکتبال ایران همانند سال های گذشته روند خوبی داشت و در پست دو تیم پتروشیمی و زیر نظر مربی تیم ملی سال موفقی پشت سر گذاشت. عملکرد بهنام یخچالی به گونه‌ای است که هیچ مربی نمی‌تواند از او بگذرد و ترکیبش را بدون او ببندد. البته میزان زمانی که باوئرمان در جام ملت ها به او داد شاید نشان می داد هنوز این مربی آلمانی به یخچالی اعتماد کامل نداشته اما مطمئناً او با عملکردش در لیگ خودش را به سرمربی تیم ملی ثابت کرده‌است. بهنام با پتروشیمی قهرمانی لیگ را بدست آورده و مطمئناً شانس بسیار زیادی برای حضور در تورین دارد.

ارسلان کاظمی

پادشاه اسلم دانک آسیا، ماشین ریباند و پسر لپ‌تابی لقب‌های بسکتبالیست خوش استایل ایران است که افتخار موفقیت در درفت NBA را در کارنامه‌اش دارد. این بازیکن جوان توانایی‌هایی دارد که مطمئناً باوئرمان را مجاب کرده تا او را در تیمش داشته باشد. البته ارسلان با اینکه در چند سال گذشته موفق بوده در یک سال قبل با مشکل خاصی دست و پنجه نرم کرده که هنوزم وضعیتش مشخص نیست. ارسلان کاظمی بعد از بازگشت به ایران قصد داشت با ثامن مشهد بازی کند اما مشمول خدمت سربازی شد و باید در تیم نظامی دست به توپ می شد که این اتفاق نیفتاد. هنوز وضعیت سربازی ارسلان مشخص نیست و باید دید او که حالا به تیم ملی هم دعوت شده برای آینده خود چه برنامه‌های خواهد داشت. ارسلان اگر این موضوع پیش‌روی خود را حل کند مطمئناً جایی در ترکیب تیم ملی خواهد داشت.

روزبه ارغوان

این بازیکن روندی ثابت در بسکتبال داشته و با توجه به قدرت فیزیکی اش همیشه در تیم ملی بوده اما توسط باوئرمان آلمانی از ترکیب تیم ملی کنار رفت و در جام ملت‌ها حضور نداشت. او در این فصل هم با دانشگاه آزاد بود و عملکرد خوبی داشت. با اینکه تیمش همانند سال قبل موفق نبود اما روزبه کار خودش را انجام داد و حالا بازهم به اردوی تیم ملی دعوت شده‌است. حالا باید رقابت او را با دیگر تنومند های حاضر در اردو دید؛ اینکه روزبه در تورین حاضر خواهد بود یا نه بستگی به تلاش او نظر سرمربی تیم دارد.

آرمان زنگنه

یکی دیگر از پست چهارهای خوب بسکتبال ایران به دلیل آسیب‌دیدگی جام ملت‌های سال قبل را از دست داد و نتوانست پیراهن تیم ملی را به تن کند. امسال هم در پتروشیمی بود و قهرمان لیگ شد اما خودش گفت به دلیل مصدومیت سال خوبی را پشت سر نگذاشته‌است. با این حال باوئرمان به او اعتقاد دارد و به همین دلیل خواسته تا به تمرین‌ها اضافه شود. زنگنه توانایی زیادی در پست چهار دارد و این توانایی را نشان داده و حالا باید در تمرین‌ها برای پیراهن تیم ملی مبارزه کند.

محمد جمشیدی

جمشیدی با نفت آبادان به نایب قهرمانی لیگ رسید و عملکرد خوبی در لیگ داشت. البته نوسان‌هایی داشت با این حال توانایی‌های او همیشه باعث شده تا کاردفنی تیم ملی به او اعتماد کنند. این بازیکن شاید در چند سال قبل تمایل زیادی به بسکتبال انفرادی داشت اما اخیراً در قالب تیم بودنش را نشان داده و با عملکرد خوبی که در پلی‌آف لیگ برتر داشت توانست بازهم نظر سرمربی تیم را به خودش جلب کند. شانس حضور او در مسابقات انتخابی زیاد است اما جمشیدی در این اردو حریفان جوان زیادی دارد که اگر غفلت کند شاید جا پای او بگذارند.

میثم میرزاییفیزیک تنومند این بازیکن همیشه باعث شده تا مربیان به او فرصت حضور در اردوی تیم ملی را بدهند اما حضور سنتر‌های قدرتمند در تیم ملی همیشه باعث شده تا او به جمع دوازده نفر اول نرسد. با این حال عملکرد خوبی در دو فصل اخیر داشته و باوئرمان نظر مثبتی به او دارد و البته نیم‌نگاه مربی آلمانی به آینده این بازیکن است. میرزایی سابقه حضور در ترکیب تیم ملی را دارد و در این اردو می‌تواند نشان دهد که نظر مثبت باوئرمان بی مورد نیست؛ برای حضور در انتخابی المپیک تلاش و جنگندگی لازم است.

عدنان دورقی

این بازیکن در سال های اخیر عملکرد خوبی داشته است و در فصل اخیر با پیراهن شهرداری گرگان توانایی‌هایش را نشان داد. شاید دورقی شانس خود برای حضور در مسابقات انتخابی را کم ببیند اما حضور در اردوی تیم ملی می‌تواند انگیزه‌ای برای این بازیکن باشد تا از این شانس استفاده کند. بالاخره اکنون او با نظر کادرفنی به اردوی تیم ملی دعوت شده و طبق برنامه شاید در لیست سهمیه ملی برای فصل آینده هم قرار بگیرد و به همین دلیل بهتر است این دعوت را با قدرت پاسخ بدهد و توانایی‌هایش را برای حضور در تیم ملی نشان دهد.

امیر صدیقی

این بازیکن سابقه قهرمانی با تیم ملی در رقابت‌های غرب‌آسیا را دارد؛ مسابقاتی که در آن به خوبی درخشید اما بعد از یک فصل نیمکت نشینی در مهرام از روزهای اوجش فاصله گرفت. صدیقی دوباره در شیمیدر خودش را پیدا کرد و توانایی‌هایش در پست سه را نشان داد. حالا باوئرمان از این بازیکن دعوت کرده تا در اردوی تیم ملی حاضر شود و خودش را نشان دهد. با توجه به دعوت نشدن صمد نیکخواه‌بهرامی به تیم ملی امیر صدیقی شانس زیادی دارد تا در انتخابی المپیک شرکت کند.

به گزارش ایسنا، دیگر بازیکنان دعوت شده به اردوی ملی از بسکتبالیست‌های جوان هستند که در این فصل عملکرد خوبشان باعث شده باورئمان نگاه ویژه‌ای به آنها داشته باشد. این بازیکنان توانایی و استعداد خوبی دارند که سرمربی تیم ملی را به آینده‌شان خوشبین کرده‌است. افرادی مثل وحید دلیرزهان،‌ صالح فروتن، علی الله‌وردی و سالار منجی نفراتی هستند که مربی آلمانی علاقه زیادی به آنها دارد و شاید در نظر داشته باشد از آنها در تیمش استفاده کند. در کنار آنها حسین رحمتی، رسول مظفری، محمد شهریان و نوید رضایی‌فر هم هستند که به تیم ملی دعوت شده‌اند.

صالح فروتن، وحید دلیرزهان و حسین رحمتی بازیکنانی هستند که این فصل در تیم نیروی زمینی فرصت بازی و خودنمایی پیدا کردند. بسکتبالیست‌هایی که چند سال نیمکت نشین بودند امسال در ترکیب تیمشان ستاره شدند و با عملکرد خوب نظر سرمربی تیم ملی را جلب کردند. باوئرمان بارها و بارها علاقه‌اش به وحید دلیرزهان و صالح فروتن را نشان داده است. محمد شهریان هم شرایطی مثل این سه بازیکن دارد. او که دو فصل قبل در نیروی زمینی بازی می کرد نظر مهران شاهین‌طبع را به خودش جلب کرد و اکنون دو سال است که با مربی تیم ملی کار کرده و حالا مزد زحمت‌هایش را گرفته‌است.

علی الله‌وردی نیز یک بازیکن توانمند در پست های یک و دو است که امسال در شیمیدر توانایی‌هایش را نشان داده است. البته احساسات جوانی هنوز در این بسکتبالیست وجود دارد اما باوئرمان با اتکا به توانمندی‌هایشان خواسته تا این بازیکن را نیز در تمرین هایش داشته باشد.سالار منجی بازیکن بلند قامت تیم پتروشیمی یکی از همان بسکتبالیست‌هایی است که مربی تیم ملی علاقه زیادی به او دارد. حالا اردوی تیم ملی فرصتی برای باوئرمان است تا این بازیکن بلند قامت را آنطور که لازم است پرورش دهد. رسول مظفری هم‌تیمی منجی در پتروشیمی هم بعد از چند سال بالاخره فرصت حضور در اردوی تیم ملی را بدست آورده و باید خودش را نشان دهد.

به گزارش ایسنا، لیست 23 نفره باوئرمان بازیکنانی را دارد که شایستگی هایشان را نشان داده‌اند اما خب خیلی‌های دیگر هم در لیگ درخشیده‌اند و به اردو دعوت نشده‌اند. البته بسیاری از بازیکنان دعوت نشده قرار است در قالب تیم امید باشند و در مسابقات غرب‌آسیا حاضر شوند اما نبودن نام برخی تعجب همگان را در پی داشت. در ادامه درباره برخی از این بازیکنان توضیحاتی داده می شود.

صمد نیکخواه بهرامی

کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران به اردوی تیم ملی دعوت نشد. صمد که بعد از لیگ اعلام آمادگی کرده بود تا در تیم ملی باشد و در مصاحبه ای تاکید داشت در انتخابی المپیک شرکت می‌کند توسط باوئرمان به اردو دعوت نشد و یکباره اعلام کرد خودش تصمیم گرفته امسال در تیم ملی نباشد. همه بسکتبال دوستان به خوبی می‌دانند فعلا هیچ کس از نظر فنی در اندازه صمد نیست اما خب ارتباط او با سرمربی تیم ملی همیشه شنیده‌هایی در خانواده بسکتبال به همراه داشت که باعث شد قبل از مشخص شدن لیست تیم ملی خیلی‌ها بگویند صمد امسال در تیم نخواهد بود. او سال گذشته سه ماه در اردوی تیم ملی نبود و در یک ماه آخر تمرین‌ها به لیست 12 نفره اضافه شد و بعد از جام ملت‌ها نیز با چند حواشی دست و پنجه نرم کرد.

سعید داورپناه

این بازیکن در لیگ عملکرد خوبی داشت. کاپیتان این فصل پتروشیمی با این تیم قهرمانی در غرب‌آسیا و لیگ برتر را بدست آورد اما در لیست باورئمان قرار نگرفت. با اینکه این بازیکن ارتباط خوبی با مربی تیم ملی دارد اما باوئرمان با دعوت نکردنش به تیم نشان داد که دیگر بازیکنان را بیشتر از او قبول دارد. شاید این اتفاق به گونه ای به سود داورپناه و باشگاه فصل آینده‌اش نیز شود؛ البته اگر این بازیکن سهمیه ملی نشود.

آرن داوودی

می‌توان گفت در چند سال گذشته هر بار آرن با تیم ملی نبوده ایران به نتیجه نرسیده‌است. او در قهرمانی ایران در جام ملت های 2013 نقش زیادی داشت اما توسط بچیروویچ برای جام جهانی و بازی های آسیایی انتخاب نشد. تیم ملی در اینچئون به قهرمانی نرسید. آرن با نظر باوئرمان جام ملت های سال 2015 را نیز از دست داد و تیم ملی بازهم نتیجه نگرفت. این موضوع انگیزه‌های گارد راس تیم ملی را کم کرده بود اما آرن در لیگ نشان داد همچنان جزو گارد راس‌های توانمند است اما در گوشه و کنار اعلام کرده بود که امسال نمی‌تواند با تیم ملی باشد که در نهایت هم توسط سرمربی تیم دعوت نشد. شاید آرن برعکس برخی از دعوت‌نشده‌ها خوشحال باشد.

حامد آفاق

نبودن یکی از بهترین شوت‌زن‌های ایران و آسیا در تیم ملی باور پذیر نیست اما آفاق به اردوی تیم ملی دعوت نشده‌است. البته مصدومیت شدید او در مرحله پلی‌آف لیگ برتر کادرفنی تیم ملی را نگران کرده‌بود. آفاق این روزها فیزیوتراپی می‌کند و شاید بتوان گفت اصلی ترین دلیل نبودنش در لیست تیم ملی همین آسیب دیدگی باشد.

مهدی کامرانی

گارد راس تیم ملی بسکتبال ایران قبل از جام ملت‌های سال قبل با چند مصاحبه کولاکی در بسکتبال کشور ایجاد کرد و درگیری ظاهری با کاپیتان تیم ملی داشت. او در چین عملکرد خوبی ثبت کرد و در مسابقات غرب آسیا نیز نقش زیادی در قهرمانی پتروشیمی داشت اما با نظر باوئرمان به اردوی تیم ملی دعوت نشد. هنوز دلیل این موضوع به طورکامل مشخص نیست اما به نظر می‌رسد کادرفنی تیم ملی در کل تصمیم دارد در پست یک به نفرات جوان فرصت بدهد.

جواد داوری

حضور او در جام ملت های سال 2015 به جای فرید اصلانی انتقادهای زیادی را به سمت باوئرمان روانه کرد. این بازیکن در دیدارهای حساس تیم ملی در چین هم آسیب دید و نتوانست کمک زیادی به ایران بکند. شاید همین اتفاق و عملکردش در این فصل از لیگ باعث شده تا باوئرمان نظری به او نداشته باشد. البته داوری اعلام کرده بود که قصد خداحافظی از تیم ملی را نیز دارد و مطمئناً دراین باره با سرمربی تیم ملی صحبت کرده و در نهایت دو طرف این تصمیم را گرفته اند.

دیدگاه‌ها