کد خبر : 1322168 | 12 اردیبهشت 1395 ساعت 13:20 | 47.2K بازدید | 2 دیدگاه

مردان رانیری در آستانه تاریخ سازی

لسترسیتی؛ 90 دقیقه تا جاودانگی

دوشنبه شب، وقتی کریگ داوسون گلزنی کرد و تاتنهام مقابل وست بروم به تساوی 1-1 دست پیدا کرد،‌ چیزی که مدت‌ها به نظر یک خواب و خیال بود، شکل واقعیت گرفت؛ لسترسیتی در آستانه قهرمانی.

لسترسیتی؛ 90 دقیقه تا جاودانگی

به گزارش "ورزش سه"، جف اسکالپ، ستاره لسترسیتی در پیروزی 4-0 مقابل سوانسی، بازی تاتنهام را در خانه تماشا می‌کرده است. او در این رابطه گفت:" من با دوستانم مشغول بحث و فکر بودیم که ما فقط یک پیروزی با رویایی که از کودکی در سر داشتم فاصله داریم.همه چیز سور رئال شده است. رویای هر کسی بازی کردن در لیگ برتر است،‌چه برسد به قهرمانی در آن."
 احتمالا اسکالپ 23 ساله که 10 سال اول عمرش را در آلمان سپری کرده، باور اینکه با لستر بتواند قهرمان لیگ بشود سخت تر هم هست. قطعا قهرمانی لستر، تاریخی ترین قهرمانی در تاریخ لیگ برتر است. کلودیو رانیری،‌ سرمربی لستر که حتی بازی تاتنهام را تماشا نمی‌کرده، با دوستانش در شهر لستر در حال شام خوردن بوده است.
او در این رابطه گفت:" در طول زندگی فقط یک بار این اتفاق می‌افتد. هر 50 سال، یک تیم کوچک با بودجه ای بسیار کم می‌تواند از تیم‌های بزرگ بهتر کار کند."

 


حتی اگر به روزهای قدیم فوتبال و قبل از شروع لیگ برتر باز کردیم،روزهایی که برایان کلاف با ناتینگهام فارست و دربی می‌درخشید، تیم دربی اش فصل قبل از قهرمانی در رده ی نهم لیگ را به پایان رساند ولی لستر در رده ی شانزدهم لیگ را به پایان رسانده بود.همچنین فارست توانسته بود بازیکنان بزرگی مثل گلر تیم ملی انگلیس،‌پیتر شیلتون را به خدمت بگیرد.
آیپسوییچ تاون تحت هدایت آلف رمزی از لیگ دسته سوم صعود کرد و موفق به قهرمانی در لیگ اول شد، شاید آنها شبیه ترین تیم به لستر بودند. ولی اگر شاگردان رانیری با کسب پیروزی مقابل منچستریونایتد قهرمان لیگ برتر شوند، مطمئنا بزرگترین دستاورد تاریخ فوتبال انگلیس را به نام خود زده اند.

 


اسکالپ در دیداری که لستر، منچسترسیتی را در ماه فوریه شکست داد به دلیل مصدومیت غایب بود ولی معتقد است که آن بازی یک نقطه عطف بود. او گفت:" در آن بازی ما به همه نشان دادیم که در چه سطحی قرار داریم. فکر می‌کنم بازیکنانی که بازی کردند، کم کم باور کردند و من هم دقیقا از همان بازی باور کردم که می‌توانیم. ما یک تیم مستحکم بودیم و از آن پس عالی کار کردیم."
صبح پس از تساوی تاتنهام،‌رانیری به بازیکنانش حرف آخر را زده بود. اسکالپ گفت:" او (رانیری) عنوان کرد که به واقعی شدن رویا خیلی نزدیک هستیم. دیگر این یک رویا نیست: تنها 90 دقیقه با آن فاصله داریم."
90 دقیقه با ثبت یک معجزه که همواره در تاریخ لیگ برتر و فوتبال انگلیس جاودانه خواهد بود.

دیدگاه‌ها