کد خبر : 1322172 | 12 اردیبهشت 1395 ساعت 19:40 | 395.4K بازدید | 11 دیدگاه

دایی، ابراهیمی و صادقی اخراج هستند

گفت‌وگوی مفصل "ورزش سه" با اسپانسر صبا

مدیرعامل هواپیمایی زاگرس در لیگ پانزدهم حامی مالی صبای قم شد ولی حرف‌هایی بر علیه او زده شد تا این سرمایه‌گذار دو هفته مانده به پایان لیگ دیگر نگاهش هم به طرف این رشته نیاندازد.

گفت‌وگوی مفصل "ورزش سه" با اسپانسر صبا

 

به گزارش "ورزش سه"، سید عبدالرضا موسوی مدیرعامل هواپیمایی زاگرس و هتل داریوش کیش که  در زمان حضور امیر قلعه‌نویی در استقلال کم و بیش به این تیم پر طرفدار کمک مالی داشت امسال حامی مالی صبای قم شد تا بیشتر از قبل با فوتبال سر و کار داشته باشد.

 

او علی دایی را به عنوان سرمربی صبا انتخاب کرد و تیمش تا پایان نیم‌فصل اول رتبه چهارم را در اختیار داشت ولی در دور برگشت شاید نتایج به گونه‌ای رقم خورد و صبا از شانس کسب سهمیه آسیایی فاصله گرفت تا موسوی به قول خودش غیر از 50 درصد پرداختی تا نیم‌فصل دیگر پولی به حساب کادر فنی و بازیکنان واریز نکند؛ البته این سرمایه‌گذار می‌گوید هنوز فصل تمام نشده و این میزان پولی هم که داده کمتر در تیم‌های ایرانی دیده شده است!

 

در روزها و هفته‌های اخیر علی دایی، محمد دایی، ابوالفضل ابراهیمی و امیرحسین صادقی از جمله افرادی بودند که به انتقاد از موسوی و وضعیت مالی صبای قم اشاره داشتند و این مسئله را در روحیه تیمی‌شان موثر دانستند ولی حامی مالی صبای قم که دیگر مایل به سرمایه‌گذاری در این تیم نیست می‌گوید این مصاحبه‌ها سناریویی باب میل علی دایی بوده است.

 

گفت‌وگوی "ورزش سه" با موسوی از ادامه سرمایه‌گذاری در صبا و کمک به تراکتورسازی در کیش آغاز شد و به رختکن صبا پس از دیدار مقابل پرسپولیس رسید.

 

با حرف‌هایی که بر علیه شما زده شد هنوز مایل به سرمایه‌گذاری در تیم صبا هستید؟

 

از حمایت تیم فعلا کنار کشیدیم. وقتی کمک و لطف می‌کنیم و بر علیه آدم حرف می‌زنند کار بیهوده‌ای نیست؟ وقتی به کسی خدمت کنیم اما برگردند فحش بدهند و سنگ بزنند قطعا بی‌فایده است؛ کار بدی است دیگر. متاسفانه در جامعه و بخش ورزشی باب شده وقتی کمک هم می‌کنی اینطور حرف‌ها را بشنوی.

 

بازیکنان صبا می‌گویند وقتی تراکتورسازی در نیم‌فصل به هتل داریوش کیش آمد تخفیف زیادی به آنها دادید؛ یا خدمات رایگان بود و همچنین در مقایسه با صبا اتاق‌های بیشتری در اختیار آنها گذاشتید. مثلا امیرحسین صادقی به ما گفت 10 اتاق هتل داریوش را به اعضای تیم صبا دادید.

 

زنگ بزنید هتل داریوش و بگویید تا زمانی که از تراکتورسازی پول نگرفته بودید آنها را پذیرفتید؟ امیرحسین عادتش است. نمی‌دانم بچه است یا نمی‌فهمد. والله العظیم که چنین کاری و اپسیلونی برای تراکتورسازی انجام ندادم. حتی برای اینکه بازیکنان تراکتورسازی از سایر خدمات هتل استفاده کردند آقای قلعه‌نویی با من تماس گرفت و گفت هتل شناسنامه و کارت بچه‌ها را نمی‌دهد. رسید واریزی آنها موجود است و تا زمانی که قبل از آمدنشان پول ندادند در هتل داریوش رزرو ندادیم. اصلا فرض محال که این کار را کردم، به امیرحسین چه ارتباطی دارد؟ اختیار زندگی خودم را ندارم؟

 

اما مسئله دیگر این است که آنها می‌گویند زمان کمی تا پایان لیگ مانده و نیمی از قراردادشان را پرداخت کردید.

 

چند تیم 50 درصد قراردادش را پرداخت کرده است؟ ما این کار را در نیم‌فصل انجام دادیم و آخرین پاداششان را هم دریافت کردند. دو شب قبل نیز که چند ساعتی بود به ایران رسیدم به علی آقا(دایی) زنگ زدم و گفتم این حرف‌های قشنگی نیست وقتی من به تیم کمک می‌کنم در رسانه‌ها این حرف‌ها گفته شود. بلیط هواپیما، پول، هتل و حتی آب معدنی می‌دهیم باز هم این حرف‌ها را می‌زنند. مگر بازیکن فروختیم و سرمایه‌گذاری داشتیم؟ پول هزینه کردن خیلی هنر است؟ شما هم باید ما را همراهی کنید.

 

دخالتی در امور تیم دارید؟

 

صفر تا 100 اختیارات تیم دست علی دایی است و تا امروز هم حرفمان را پس نگرفتیم. شما(علی دایی) به من قول دادید سهمیه آسیایی را 100 درصد تضمینی کسب می‌کنیم. حتی در نیم‌فصل پیامک‌هایی به آقای دایی فرستادم و هنوز آنها را دارم که نوشتم با توجه به اینکه خوب نتیجه گرفتید بازیکنان خارجی هستند که اگر می‌خواهید به تیم اضافه کنید و ما هم کمک می‌کنیم ولی گفتند همین بازیکنان خودمان خوب هستند. دو، سه بازیکن در نیم‌فصل گرفتند که وضعیتشان معلوم است دیگر... روی نیمکت نشاندید و بازی نمی‌دهید.

ما هم حرفی نزدیم ولی تیمی که هشتم، نهم است و نتیجه نمی‌گیرد به نظر من اصلا اردوی قبل از بازی نرود و دو ساعت مانده به بازی وارد زمین شود چون برای هر اردو حداقل 20 میلیون تومان باید هزینه صورت گیرد. من تاجر هستم و فوتبالی نیستم ولی تیمی که هشتم، نهم می‌شود یا نتیجه نمی‌گیرد باید هزینه‌ها را به حداقل کاهش دهد. هتل 5 ستاره برای اردوهای قبل بازی تیم گرفته شود که بعد برود ببازد یا مساوی کند؟ چه فایده‌ای دارد؟ طوری تا آخر فصل سر شود تا بعد ببینیم هستیم یا نه. اینکه آدم...

 

اینکه چه؟

 

اینکه فحش بشنویم و بگویند نامرد هستیم در شان ماست؟ بازیکنی که آن حرف‌ها را زده و قبل بازی قلیان می‌کشد حرفه‌ای است؟ این چیزها است که دل آدم را به درد می‌آورد. این حرف‌هایی که زده می‌شود برای رسانه‌ها است وگرنه من با علی دایی رفاقت و رفت و آمد دارم. دوست داشتن علی برای امروز نیست؛ او یکی از نمادهای کشور ماست ولی بحث‌هایی که مطرح کردند زیبنده ما نیست چون بنده با خلوص نیت از تیم حمایت کردم. قرار نبود کمک نکنم و پول ندهم؛ فقط گفتم هزینه‌ها را پایین بیاورید. وقتی پول می‌دهم و فحش هم می‌خورم قطعا واکنش نشان می‌دهم. برای چه به بازیکنی که فحش می‌دهد پول بدهم؟

 

قرارداد علی دایی ابتدای فصل پرداخت شده است؟

 

علی آقا(دایی) 100 درصد قراردادش را در هفته‌های دوم، سوم دریافت کرد و نخستین کسی بود که دریافتی کامل داشت. حتی اسنادش هم موجود است. اینطور نیست که بعضی حرف‌ها را می‌زنند. چرا تا الان این صحبت‌ها را نکرده بود؟

 

امروز علی دایی به دو روزنامه گفته شما در آستانه بازی برابر استقلال علیه تیم مصاحبه کردید.

 

بازی استقلال کجا بود؟ این مسابقه هفته آخر است. اصلا این قضیه را من شروع کردم؟ موبایل من را نگاه کنید ببینید چه پیام‌هایی آمده است. امیرحسین در شان من و عددی نیست راجع به او حرف بزنم. بعد از او، محمد دایی علیه بنده صحبت کرد؛ به آقای ابوالفتحی(رئیس هیئت مدیره باشگاه صبا) گفتم این حرف‌ها چیست که گفت چیزی نیست، ول کن؛ ولی وقتی خودِ علی آقا اینگونه صحبت کرد من هم باید حرف می‌زدم. اصلا مردم به کنار؛ دوستان، فامیل و آشنایان ما نمی‌گویند چرا دایی راجع به تو اینگونه حرف می‌زند؟ می‌شود من حرفی نزنم؟

 

 

ولی خیلی‌ها می‌گویند شما استقلالی هستید...

 

سه سال قبل با خواهش امیر قلعه‌نویی برای تیمی که نماینده ایران در آسیا بود آمدیم تبلیغاتی به استقلال دادیم و بعدش هم نامه‌نگاری‌هایی با این تیم داشتیم. چک شخصی فتح‌الله‌زاده را برگشت زده بودیم. اصلا جدای از این مسائل من چند پرواز برای پرسپولیس هم  انجام دادم. حالا بیایند بگویند این رفیق علی آقا و پرسپولیسی بود؟

 

تصمیم انضباطی هم گرفتید؟

 

من به مدیرعامل باشگاه گفتم اصلا امیرحسین(صادقی) را به تیم راهش ندهید و امروز هم از اعضای هیئت مدیره باشگاه خواستم این بازیکن باید همین الان از تیم برود. هر کسی مثل او، محمد دایی و ابوالفضل ابراهیمی مصاحبه کرد باید از تیم کنار گذاشته شود. با فردی که حرمت باشگاه و کسی که به او نان رسانده را نگه نمی‌دارد باید برخورد شود. آقای امیرحسین صادقی می‌گوید هنوز پول دو سال پیش باشگاه استقلال را نگرفتم؛ ولی 50 درصد قرارداد امسال صبا را دریافت کرده است. این انصاف است چنین صحبت‌هایی کند؟ ما که کاره‌ای در باشگاه نیستیم ولی به اعضای هیئت مدیره گفتم اگر من ماندم اجازه نمی‌دهم از این هفته این سه، چهار نفر وارد زمین شوند.

 

انتخاب اعضای هیئت مدیره باشگاه با نظر شما بود؟

 

اعضای هیئت مدیره دوستان ما هستند ولی با هماهنگی علی آقا انتخاب شدند. من به آقای استاندار قم گفته بودم به دلیل اینکه ما حمایت مالی داریم 3 نفر از اعضای هیئت مدیره با نظر ما باشند ولی کاری ندارم و خیلی درگیر این موضوع نشدم اما واقعا صبا مشکلی قبل از این حرف‌ها نداشت. کشوری هنوز نمی‌داند آقای دایی قراردادش را کامل دریافت کرده چون می‌گفت به ما پول ندادید و مستقیما به اعضای تیم پرداختی داشتید. مدیرعامل در کار اجرایی دخالتی نداشت و مثل ما تیم را حمایت می‌کرد اما بدانید با این شرایط استاندار قم، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل و بنده هیچ دخالتی در مسائل فنی، رفت و آمد تیم و ... نداشتیم و 100 درصد کارها با نظر علی آقا بود.

 

یعنی علی دایی در جریان انتخاب اعضای هیئت مدیره باشگاه بود؟

 

از ابتدای فصل تاکنون بدون هماهنگی با ایشان اصلا ما کاری نکردیم. روز اول گفتم تصمیمات تیم کاملا در اختیار شما خواهد بود. من با علی آقا دوست هستم و خیلی انسان شریف، مرد، پهلوان و بزرگ است ولی نمی‌دانم شاید تحت تاثیر برخی آدم‌های اطرافش است. البته از اطرافیان علی آقا تنها کسی که خیلی برای تیم زحمت کشید و کار بلد بود آقای دهقان است. واقعا دوست خوبی برای علی آقا و حتی ما است. خیلی حواشی توسط او از تیم دور شد. خودِ علی آقا هم خیلی حواسش به تیم بود ولی اینکه این حرف‌ها را علیه من می‌زند موجب ناراحتی ما می‌شود. چرا باید امیرحسین صادقی باید به خود اجازه دهد بر علیه استاندار یک استان بگوید این مردانگی نیست؟ او چرا باید بگوید رفتار بنده جوانمردانه نیست، نامردی می‌کنیم و بعد این حرف‌ها مکتوب در تمام کشور انتشار پیدا کند؟ این حرف‌ها درست نیست و یک سری هم دروغ می‌گویند.

 

 

شاید کادر فنی و بازیکنان به دلیل اینکه در هفته‌های پایانی فصل قرار داریم برای دریافت 50 درصد دیگر قراردادشان این حرف‌ها را زدند.

 

بروند بگیرند دیگر. ما تعهد داده بودیم و هستیم. فرار که نکردیم. من با علی آقا رفت و آمد خانوادگی دارم. من همیشه گفتم خدا را شکر می‌کنم دوستی مانند علی آقا به من داده که همانند برادرم است. حتی با برادرهای او دوست هستم و نان و نمک هم را خوردیم. ما با هم دعوا نداریم ولی وقتی بازیکن تیم یک حرف مفتی می‌زند و بعد محمد دایی و ابوالفضل ابراهیمی اینطور حرف می‌زنند معلوم است سناریویی از قبل طراحی شده بوده و علی آقا دوست دارد این صحبت‌ها انجام شود چون در غیر اینصورت مقابل این حرف‌ها می‌ایستاد. یک بازیکن برگردد فحش بدهد و ما که در این کشور زحمت کشیدیم، کار کردیم و آبرو داریم چیزی نگوییم؟ خانواده و اقوام ما این مصاحبه‌ها را می‌بینند. آقای امیرحسین برود شکایت کند و اگر صبا پول دارد از باشگاه بگیرد.

 

با این اوضاع به حمایت خود از تیم ادامه می‌دهید؟

 

ما شرکتی دو، سه هزار نفره و زحمتکش هستیم که افتخارمان خدمت‌رسانی به مردم است. استاندار قم دوست ما بود و برخی دیگر سفارش کردند که این تیم مشکل دارد؛ با این وجود گفتیم برای کشور زیبنده نیست تیمی به این مشکل بخورد. من خوزستانی هستم ولی هر نقطه‌ای از کشور خدمت کنم و بدانم برای کشورم اثرگذاری دارم کمک خواهم کرد. صبا نیز یکی از تیم‌های کشورم و آبروی فوتبال ایران بود که اگر به آن پول نمی‌رسید تبعات منفی داشت.

 

بالاخره از تبلیغات هم بهره بردید...

 

آیا هواپیمایی زاگرس به سرمایه‌گذاری و تبلیغ روی پیراهن صبا نیاز دارد؟ فکر کنم تاکنون حدود 6 میلیارد تومان برای صبا هزینه کردیم یا به عبارتی قرض دادیم؛ آیا با 2 میلیارد تومان نمی‌شد هر شب در تلویزیون هواپیمایی زاگرس را تبلیغ کرد؟ پس ما به فکر خدمت و کمک بودیم و قصد تبلیغات نداشتیم. اصلا نمی‌دانم و خبر ندارم باشگاه صبا کجا است. قراردادی ننوشتیم؛ فقط گفتیم پول را به شما قرض می‌دهیم تا تکلیفتان مشخص شود. ما نه سودی از این کار می‌بریم، نه دنبال تیمداری بودیم و هستیم ولی خب تصمیم گرفتیم و پای آن بودیم. حالا که کار می‌کردیم نمی‌گوییم نازمان را می‌کشیدند یا تر و خشکمان کنند؛ حداقلش این است فحش ندهند.

 

اینکه گفته می‌شود امیر قلعه‌نویی در کارهای ورزشی به شما مشاوره می‌دهد صحت دارد؟

 

قبل از بازی دور برگشت برابر پرسپولیس امیر به بنده گفت تیم صبا در روزهای سخت به تو نیاز دارد. والله العظیم حتی یکبار امیر قلعه‌نویی نظر سوئی در مورد صبا نداشته است.

 

پس چرا دایی این حرف‌ها را می‌زند؟

 

علی آقا مربی حرفه‌ای است ولی شاید برای اینکه از پاسخ و علل تیمی که با این همه حمایت حالا هفتم، هشتم جدول است فرار کند اینطور حرف می‌زند. حالا می‌گویند دَمِ بازی استقلال این حرف را زدم. اصلا من با استقلال ارتباطی دارم؟ به من چه ارتباطی دارد؟ برای اینکه جواب افکار عمومی را برای این نتایج ندهیم نباید اینگونه حرف بزنیم. بعد بازی مقابل پرسپولیس وقتی به رختکن رفتم میاچ مربی صبا می‌گفت ما کیفیت نداریم. وقتی مربی تیم اینطور می‌گوید مشکل از پشتیبانی نیست و مشکل از کیفیت تیم یا تمرینات است. من متخصص این مسائل نیستم ولی خودشان اینطور حرف زدند؛ با این وجود من به علی آقا گفتم باختیم، مهم نیست.

 

گفت‌وگو: محمد چهرقانی

دیدگاه‌ها