کد خبر : 1322320 | 13 اردیبهشت 1395 ساعت 09:35 | 18.5K بازدید | 3 دیدگاه

نبرد حیاتی جادوگر با اكبر اوتی در روز سرنوشت

مروری بر هفته سی و ششم لیگ دسته‌ اول

اخراج زودهنگام حمیدی كه عملكردش در تیم خونه به خونه درخشان نبود و دیدار حساس با مس كرمان و اكبر میثاقیان دست به دست هم دادند تا علی كریمی شخصاً وارد میدان مبارزه شود.

مروری بر هفته سی و ششم لیگ دسته‌ اول

به گزارش "ورزش سه" بي ترديد ديدار تيم هاي خونه به خونه بابل و مس كرمان يكي از حساس ترين و مهمترين بازي هاي هفته سي و ششم محسوب مي شود. ديداري كه در بابل برگزار مي شود. نتيجه اين ديدار  نه تنها در سرنوشت دو تيم كه مدعي صعود به ليگ برتر هستند دخيل است بلكه در سرنوشت ساير مدعيان صعود به ليگ برتر نظير : فجر سپاسي ، نفت آبادان و مس رفسنجان كه اختلاف ناچيزي با اين دو تيم دارند تاثير گذار خواهد بود
 
عصر امروز و از هفته سي و ششم رقابت هاي دسته يك كشور شاهد  برگزاري 10 مسابقه همزمان در شهرهاي مختلف خواهيم بود و همانطور كه در سطور بالا اشاره شد در مهمترين بازي روز كه در بابل برگزار مي شود تيم هاي خونه به خونه و مس كرمان به مصاف هم مي روند.
 
ديدار تيم هاي قديمي پيكان و پاس در تهران يكي ديگر از بازي هاي حساس و سرنوشت ساز امروز به شمار مي رود. ديداري كه هم براي پيكان ؛ صدرنشين بلامنازع ليگ كه تنها دو امتياز تا ليگ برتري شدن فاصله دارد مهم است و هم براي تيم پاس ؛ قهرمان اسبق باشگاه هاي آسيا كه چماق سقوط به دسته دوم بالاي سرش مي چرخد اهميت زيادي دارد.
 
ديدار تيم ماشين سازي كه پس از پيكان بخت دوم صعود محسوب مي شود و در 35 هفته گذشته به هيچ تيمي در تبريز نباخته با تيم گيتي پسند اصفهان كه در حال سقوط به دسته دوم است يكي ديگر از ديدارهاي حساس ايستگاه 36 محسوب مي شود.
 
تيم فجر سپاسي كه در چند هفته اخير به لطف چند برد پيشرفت خوبي داشت و تا رده سوم جدول صعود كرد همچون تيم هاي پيكان و ماشين سازي با تيمي بازي مي كند كه در منطقه سقوط قرار دارد و براي بقاء مي جنگد. شيرازي ها امروز در يزد ميهمان فولاد اين شهر هستند. تيمي كه براي بقاي خود در دسته يك به سه امتياز اين بازي خانگي نياز مبرمي دارد.
 
ديدار تيم نفت با شهرداري اردبيل در ورزشگاه تختي آبادان ديگر بازي مهم هفته به شمار مي رود. نتيجه اين ديدار هم همانند ساير بازي هاي ديگر نه تنها براي هر دو تيم اهميت زياديدارد كه براي ساير تيم هايي كه براي صعود ويا  بقاء مي جنگند مهم و حياتي است.
 
تيم مس رفسنجان كه از آغاز دور برگشت پيشرفت محسوسي داشته و خودش را به جمع مدعيان رسانده براي اينكه روياي صعودشان به ليگ برتر رنگ حقيقت به خود بگيرد بايد از سد پارسه كه براي بقاء مي جنگد عبور كنند و ايضاً در دو بازي باقيمانده شان هم با پيروزي از زمين خارج شوند.
در اراك تيم داماش كه براي بقاء مي جنگد به ديدار تيم آلومينيوم مي رود. تيمي كه بر خلاف داماش نتيجه اين ديدار و دو بازي باقيمانده اش هيچ تاثيري در سرنوشت آنها ندارد. اما سه امتياز اين مسابقه براي داماش كه لب پرتگاه سقوط به دسته دوم قرار دارد بسيار حياتي است.
 
هر چند بعيد به نظر مي رسد نام تيم هاي خيبر و ايران جوان در بين اسامي 5 تيم سقوط كننده به دسته دوم قرار بگيرد اما با اينحال اين دو تيم در حالي به مصاف هم مي روند كه براي تثبت جايگاه فعلي شان به هر سه امتياز اين ديدار نياز دارند تا در منتطقه امن جدول جاي بگيرند.
 
تنها ديدار تشريفاتي امروز را تيم هاي تيم هاي آلومينيوم هرمزگان و نفت مسجد سليمان در بندرعباس برگزار مي كنند.
 
پیکان تهران (1) –  پاس همدان (17) ؛ جشن صعود یا عزای سقوط ؟
 
پيكان تهران که امروز میزبان قهرمان اسبق آسیاست برای مسجل شدن صعودش به لیگ برتر دو امتیاز لازم دارد و در مقابل تیم پاس که برای بقاء در دسته یک تلاش می کند در صورتی امیدهایش زنده می ماند که از سد پیکان عبور کند. با توجه به این شرایط می توان گفت هم پیکان برای قطعی شدن صعودش و هم پاس برای زنده نگاه داشتن امیدش برای بقاء باید در این دیدار برنده شده و صاحب سه امتیاز ارزشمند آن شوند تا در دو هفته پایانی لیگ کارشان به اما و اگر کشیده نشود. نگاهی به آمار و ارقام نشان می دهد هر دو تیم در چهار هفته گذشته بردی نداشته اند. پیکان ؛ صدرنشین بلامنازع لیگ دسته یک که آخرین بردش پنج هفته قبل برابر فولاد یزد بوده از چهار بازی قبلی خود سه امتیاز کسب کرده است اما پاس دو امتیاز به دست آورده است. در حال حاضر پاسی ها با 36 امتیاز در رده هفدهم جای دارند و اگر بتوانند برابر پیکان که با 63 امتیاز به صدر جدول تکیه زده برنده شوند 39 امتیازی شده و بخت صعود تا رده پانزدهم را خواهند داشت.
نتيجه ديدار رفت : پاس همدان صفر – پيكان تهران صفر
 
ماشين ساري تبريز (2) - گيتي پسند اصفهان (16) ؛  تبريز و ياشيل ماشين

رسول خطيبي ؛ سرمربي ماشین سازی به خوبي مي داند در صورت پيروزي شاگردانش برابر گیتی پسند ، ماشين سازان يك گام به لیگ برتر نزديك مي شود. به همين دليل اين مربي و دست اندركاران اين تيم طي هفته گذشته تمام تلاش خود را به كار بستند تا علاوه بر شارژ روحي و رواني بازيكنان فوتبالدوستان تبريزي را هم براي حضور حداكثري در ورزشگاه ترغيب كنند. ماشين سازان هم اکنون با 59 امتیاز جایگاه دوم جدول را در اختیار دارند. آنها به خوبي مي دانند در صورتيكه برابر میهمان اصفهانی نتيجه لازم را نگيرند در دو بازي آينده با مشكل مواجه خواهند شد. گيتي پسند هم كه خطر سقوط به دسته دوم تهديدش مي كند اگر در اين بازي مغلوب ماشين سازي شود چند گام به سقوط نزديكتر مي شود و كارش براي بقاء در دسته يك بيش از پيش سخت خواهد شد.
نتيجه ديدار رفت : گيتي پسند اصفهان  2- ماشين سازي تبريز 1
 
فولاد يزد (18) –  فجر سپاسي شيراز (3) ؛ بازي سرنوشت

شرايط بحراني و سخت فولاد يزد از يكسو و موقعيت مناسب فجر براي به دست آوردن يكي از سه سهميه ليگ برتر از سويي ديگر ، باعث شده تا ديدار امروز اين دو تيم كه رده سوم جدول را (سر و ته) در اختيار دارند ، يكي از حياتي ترين و سرنوشت سازترين بازي هاي آنها در فصل جاري باشد. شكست هر يك از دو تيم در اين ديدار و پيروزي ساير رقبا به منزله مرگ رويايي است كه طرفداران فجر و فولاد دارند. فجر سپاسي در حال حاضر با 57 امتياز در رده سوم جدول جاي دارد. اين تيم در هفته پاياني در آبادان بازي سختي با نفت دارد و اگر در اين ديدار نتيجه نگيرد تقريباً از حضور در ليگ برتر معاف مي شود چون بعيد است قادر به شكست دادن تيم نفت در آبادان باشد. عبدالمجيد باقري نيا ؛ سرمربي مجرب و كاركشته فولاد يزد كه استاد پيروزي در ديدارهاي خانگي است به خوبي مي داند در صورت كسب سه امتياز اين ديدار شانس فولاد براي ادامه حيات در ليگ دسته اول چند برابر مي شود و به همين دليل به نظر مي رسد ديدار فولاد و فجر يكي از حساس ترين بازي هاي  امروز
 نتيجه ديدار رفت : فجر سپاسي شيراز 1 – فولاد يزد 1
 
نفت آبادان (4)  –  شهرداري اردبيل (15) ؛ يك بازي تا ليگ برتر
 
سرنوشت نفت آبادان براي ليگ برتري شدن در دستان خودش است. نفت 55 امتيازي و رده چهارمي اگر امروز برابر شهرداري برنده  شود 58 امتيازي شده و جايگاه چهارمي اش را از دست نمي دهد و چه بسا در صورت توقف فجر برابر فولاد يزد به رده سوم صعود كند. نتيجه اين ديدار براي شهرداري چي ها كه با زور و به سختي خودشان را از بين 5 تيم ته جدولي جدا كردند هم مهم و حياتي است. شهرداري در صورت شكست برابر نفت 38 امتيازي باقي مي ماند. در اين صورت شهرداري چي ها بايد دست به دعا شوند تا تيم هاي گيتي پسند ، پاس و فولاد كه پايين دست آنها هستند هم برابر حريفان مدعي خود بازنده شوند.  
نتيجه ديدار رفت : شهرداري اردبيل 4 – نفت آبادان 1
 
خونه به خونه بابل (5) –  مس كرمان (7) ؛ نبرد جذاب ميثاقيان با جادوگر
 
حميد درخشان برخلاف دوران بازيگري كه يكي از بازيكنان كليدي و تاثير گذار پرسپوليس و تيم ملي بود در عرصه مربيگري غالباً ناكام بوده و توفيقي نداشته است. منتقد سرسخت علي دايي پس از اخراج از پرسپوليس و چند ماه خانه نشيني يك بار ديگر با حمايت علي كريمي صاحب تيم شد اما همانند يك دهه اخير كه غالباً ناكام بوده بازهم نتوانست توانايي هايش را به اثبات برساند خيلي زود از تيم خونه به خونه بركنار شد. امروز خونه به خونه در ديدار سخت و تعيين كننده ايي كه با تيم اكبر ميثاقيان دارد با تفكرات مهرداد ميناوند و علي كريمي بازي مي كند. شرايط دو تيم و جايگاهي كه در جدول دارند و ايضاً حضور اكبر ميثاقيان روي نيمكت مربيگري مس باعث شده تا ديدار تيم هاي خونه به خونه و مس كرمان جذاب ترين ديدار ايستگاهخ 36 لقب بگيرد.
نتيجه ديدار رفت : مس كرمان صفر – خونه به خونه بابل صفر
 
مس رفسنجان (6) –  پارسه تهران (14) ؛ روياي طلايي مس
 
آرزوي بزرگ مس رفسنجان صعود به ليگ برتر است. تيم كه بدون توجه به حواشي و انتقادهاي نيم فصل اول كارش را ادامه داد و توانست در دور برگشت يكي از مدعيان جدي صعود باشد. امروز رفسنجاني ها هم براي پيروزي برابر پارسه دست به دعا مي شوند هم براي شكست همه تيم هايي كه بالاتر از مس قرار دارند تا شايد پس از 35 هفته به رده سوم جدول صعود كنند و راهشان براي ليگ برتري شدن هموارتر شود. مس در رفسنجان غالباً اكثر ميهمانانش را قرباني كرده و صاحب سه امتياز بازي شده است و با توجه به همين موضوع بعيد است تيم پارسه كه در جايگاه چهاردهم قرار گرفته و شلاق سقوط تنش را نوازش مي كند بتواند مانع برد مس شود.
نتيجه ديدار رفت : پارسه تهران 1 – مس رفسنجان 2
 

آلومينيوم هرمزگان (20) –  نفت مسجد سليمان (9)  ؛  قهرمانان اخلاق


نوشتن از اين بازي كه برد و باخت در آن نقشي در سرنوشت دو تيم ندارد كم كه نه خيلي سخت است. دلمان برا ي آلومينيوم هرمزگان كه به رغم تلاش عباس سرخاب و بازيكنانش كه با كمترين امكانات و كمترين دريافتي ها تا همين جا هم خودشان را رساندند مي سوزد. تيمي كه انتظار مي رفت با توجه به سرمايه چند هزار ميلياردي كارخانه آلومينيوم يكي از تيم هاي متمول و مدعي باشد به دليل فقر و نداري خيلي زود ذوب شد و سر از دسته دوم در آورد.  باز دم سرخاب و شاگردانش گرم كه به رغم همه مشكلات و سقوط زودهنگام اخلاق را نباختند و خودشان را به پايان خط رساندند. لقب قهرمانان اخلاق حقيقتاً برازنده سرخاب و شاگردانش است.
نتيجه ديدار رفت : نفت مسجد سليمان 1 – آلومينيوم هرمزگان 1
 
گل گهر سيرجان (13) –  نساجي مازندران (8) ؛ گل گهر در پي تثبيت خود
 
نتيجه ديدار تيم هاي گل گهر و نساجي براي شمالي ها اهميتي ندارد اما براي گل گهر كه در پي تثبيت خود در دسته يك است اهميت زيادي دارد. سيرجاني ها در صورت پيروزي در اين مسابقه خيالشان از ادامه حيات در دسته يك آسوده تر مي شود.
نتيجه ديدار رفت :  نساجي مازندران 3 – گل گهر سيرجان 2
 
 خيبر خرم آباد (12) –  ايران جوان بوشهر (10) ؛ محكم كاري
 
خيبر خرم آباد هفته قبل متحمل شكست سنگيني برابر فجر سپاسي شد. اين تيم براي اينكه آن باخت را به بوته فراموشي بسپارد چاره ايي به جزء پيروزي برابر ايران جوان ندارد. خيبري ها هم مثل گل گهر براي اينكه گره ريسمان بقاء در ليگ دسته يك را محكمتر كنند بايد در اين ديدار برنده شوند تا در دو بازي آينده با خيالي آسوده به مصاف رقيبانشان بروند.
نتيجه ديدار رفت : ايران جوان بوشهر صفر –  خيبر خرم آباد 3
 
آلومينيوم اراك (11) –  داماش گيلان (19) ؛ غزل خداحافظي داماش
 
كمتر كسي فكر مي كرد تيم آلومينيوم كه در 34 بازي به كمتر تيمي باخته بود هفته قبل برابر شهرداري قعر جدولي زمينگير شده و با نتيجه پر گل ببازد. باخت در اردبيل باعث شد تا شهرداري در منطقه ايمني قرار بگيرد اما تيم آلومينيوم را كه هفته هاي متوالي رده دهم را در اختيار داشت به جايگاه يازدهم فرستاد. داماش ؛ حريف امروز آلومينيوم برخلاف اين تيم كه برد و باخت تاثيري در سرنوشتش ندارد در خطر سقوط به دسته دوم قرار دارد و اگر در اين ديدار نتواند صاحب امتياز شود بايد غزل خداحافظي از ليگ دسته يك را بخواند.
نتيجه ديدار رفت : داماش گيلان 1 – آلومينيوم اراك 1
 

دیدگاه‌ها