کد خبر : 1322519 | 13 اردیبهشت 1395 ساعت 21:00 | 38.1K بازدید | 0 دیدگاه

برزیل سوم شد، پیکان لیگ برتری

نتایج هفته سی ششم لیگ دسته‌اول

پیکان تهران با گل دیرهنگامی که در دیدار با تیم پاس همدان به ثمر رساند دو هفته مانده به پایان بازی ها قفل دروازه لیک برتر را به روی خود گشود و در ورزشگاه شهدای شهر قدس جشن صعود برپا کرد.

نتایج هفته سی ششم لیگ دسته‌اول

به گزارش "ورزش سه" پیکان تهران که برای مسجل شدن حضورش در لیگ برتر 2 امتیاز از سه بازی باقیمانده اش نیاز داشت عصر امروز در ورزشگاه شهدای شهر قدس و در دیدار با پاس همدان با گلی که عباس محمد رضایی در دقایق پایانی بازی درون دروازه پاس جای داد 3 امتیاز طلایی کسب کرد تا صعود زودهنگامش به لیگ برتر را جشن بگیرد. ماشین سازی تبریز در دیدار با گیتی پسند ضمن ارایه بازی محتاطانه با نتیجه مساوی بدون گل متوقف شد تا با 60 امتیاز در رده دوم باقی بماند. نفت آبادان که هفته های متوالی در پی به دست آوردن جایگاه سوم بود بالاخره در آخرین هفته های لیگ به آرزویش رسید. برزیلی ها در دیدار با شهرداری اردبیل با انجام بازی تهاجمی 0-5 به پیروزی رسیده و به رده سوم جدول صعود کردند. تیم فجر سپاسی که تا قبل از شروع بازی ها در رده سوم جای داشت با شکست برابر فولاد یزد به رده چهارم سقوط کرد. در حساس ترین مسابقه هفته که بین تيم های خونه به خونه بابل و مس كرمان در بابل برگزار شد دو تیم به تساوی 2-2 رسیدند. مس رفسنجان یکی دیگر از مدعیان صعود به لیگ برتر در دیدار با پارسه متوقف شد تا در همان رده ششم باقی بماند. دیدار تیم های گل گهر با نساجی 1-1 تمام شد. آلومینیوم اراک در دیداری پرگل داماش را با حساب 3-4 شکست داد تا امید رشتی ها برای بقاء در لیگ دسته اول کمرنگ شود. آلومینیوم هرمزگان که از چند هفته قبل راهی دسته دوم شده بود در دیدار با نفت مسجد سلیمان 0-2 برنده شد. برد و باختی که نقشی در سرنوشت دو تیم نداشت. خیبر خرم آباد هم در دیدار با ایران جوان 1-2 به پیروزی رسید.


با نتایج ثبت شده در هفته سی و ششم ، صعود پیکان به لیگ برتر مسجل شد. در حالیکه دو هفته دیگر لیگ دسته اول به پایان می رسد 6 تیم ماشین سازی ، نفت آبادان ، فجر سپاسی ، خونه به خونه ، مس رفسنجان و مس کرمان باید برای کسب دو سهمیه دیگر بجنگند. البته در این بین شانس تیم ماشین سازی بیش از 5 تیم دیگر است و پس از آنها نفت آبادان شانس بیشتری برای لیگ برتری شدن دارد. اما جنگ تیم های ته جدولی برای بقاء در دسته اول هم به بازی های دو هفته آینده گره خورد تا تنوره لیگ یک تا روز آخر داغ بماند.

پیکان تهران 1 –  پاس همدان صفر ؛ جشن صعود

گل : عباس محمدرضایی (85)

پيكان تهران که تا دقایق پایانی مسابقه با پاس در حسرت برد و برپایی جشن صعود زودهنگام به لیگ برتر می سوخت در دقیقه 85 با گل عباس محمدرضایی به آرزویش رسید و تا با شکست دادن تیم پاس دو هفته قبل از پایان رقابت ها راهی لیگ برتر شود. پاس که تلاش زیادی برای کسب حداقل امتیاز از تهران داشت با این شکست به رده هفدهم سقوط کرد و با دست خالی روانه همدان شد.
نتيجه ديدار رفت : پاس همدان صفر – پيكان تهران صفر

***

ماشين ساري تبريز صفر - گيتي پسند اصفهان صفر ؛  اصفهانی ها مانع شادی تبریزی ها شدند
ماشین سازی تبریز که در صورت شکست دادن گیتی پسند 62 امتیازی شده و تا حدود زیادی به لیگ برتر نزدیک می شد در تبریز برابر گیتی پسند  متوقف شد تا سریال ناکامی تیم های تبریزی برابر تیم های اصفهانی ادامه دار شود. سال قبل هم سپاهان در آخرین هفته رقابت های لیگ برتر مانع قهرمانی تراکتور سازی شده بود.


نتيجه ديدار رفت : گيتي پسند اصفهان  2- ماشين سازي تبريز 1
 
***
 
فولاد يزد 1 –  فجر سپاسي شيراز صفر؛  سقوط فجر
گل : حمید غلامی (68)
تیم فجر سپاسی که تا قبل از رویارویی با فولاد در جایگاه سوم قرار داشت با تحمل شکست برابر یزدی ها یک پله سقوط کرد تا امیدهایش برای صعود به لیگ برتر کمرنگ شود اما بر خلاف فجر ، یزدی ها با این برد به بقاء در لیگ امیدوارتر از همیشه شدند.

نتيجه ديدار رفت : فجر سپاسي شيراز 1 – فولاد يزد 1
 
***
نفت آبادان 5 –  شهرداري اردبيل صفر ؛ آتش بازی نفت برای سومی
 گل ها : امیر ذلیکانی (34 و 36) ، امین متوسل زاده (48 و 1+90) و میلاد جهانی (79)

نفت آبادان که از ابتدای دور برگشت با جذب نادر دست نشان اسب خود را برای لیگ برتری شدن زین کرده بود بالاخره پس از 36 هفته به رده سوم جدول صعود کرد تا موقتاً یکی از سه سهمیه لیگ برتر را در جیبش بگذارد. نفتی ها در دیدار با تیم سختکوش و دونده شهرداری که با بازی دفاعی در پی کسب یک امتیاز بودند در همان نیمه اول و با دو گلی که ذلیکانی ؛ مهاجم تکنیکی شان به ثمر رساندکار شهرداری را تمام کردند. برزیلی ها برای اینکه در روز پایانی لیگ نفت برای صعود به لیگ برتر اسیر تفاضل گل نشوند نیمه دوم را هم با شیوه ایی تهاجمی به میدان آمدند و سه بار دیگر دروازه شهرداری را باز کردند تا با یک برد شیرین و پرپل به رده سوم صعود کنند. شهرداری با این شکست یک پله در جدول سقوط کرده و در رده شانزدهم جای گرفت.

نتيجه ديدار رفت : شهرداري اردبيل 4 – نفت آبادان 1
 
***

خونه به خونه بابل 2–  مس كرمان 2 ؛  توقف خانگی جادوگر

گل ها : روح اله باقری (42) و علیرضا نظیف کار (76 – پنالتی) برای خونه به خونه – علی یونسی (57) و فرزاد حسین خانی (81) برای مس کرمان

دیدار حساس و دیدنی تیم های خونه به خونه و مس کرمان با توقف خانگی خونه به خونه به پایان رسید تا هر دو تیم به واسطه این تساوی کارشان برای صعود به لیگ برتر سخت تر از قبل شود. حضور اکبر میثاقیان ؛ مربی اخراجی خونه به خونه روی نیمکت مس یکی از دلایل حساس شدن دیدار دو مدعی لیگ شده بود. خونه به خونه که غالبا در نیمه اول گلی به ثمر نمی رساند در آخرین دقایق بازی با ضربه زیبای باقری که روی اشتباه مشترک مدافعان و دروازه بان مس درون دروازه مس جای گرفت به گل رسید تا نیمه اول 0-1 به پایان برسد. در نیمه دوم مس خیلی زود گل خورده را جبران کرد تا بازی مساوی ادامه یابد. اما جا ماندن مدافعان مس و متعاقب آن خطای دروازه بان کرمانی ها خونه به خونه را صاحب ضربه پنالتی کرد تا نظیف کار برای بار دوم خونه به خونه را پیش بیاندازد. در حالیکه کادر فنی بابلی ها و به ویژه علی کریمی که در جایگاه بازی را تماشا می کرد خودشان را برای شادی پیروزی آماده می کردند فرزاد حسین خانی ؛ کاپیتان با سابقه کرمانی ها درواز خونه به خونه را گشود تا میزبان در حسرت برد باقی بماند.
 
نتيجه ديدار رفت : مس كرمان صفر – خونه به خونه بابل صفر

***

مس رفسنجان صفر –  پارسه تهران صفر ؛  ترس بلای جان مس شد
در روزیکه مس رفسنجان می توانست با پیروزی خانگی برابر پارسه تا رده چهارم جدول صعود کند ، ترس از بازی تهاجمی و ارایه بازی محتاطانه مقابل میهمان تهرانی اش متوقف شد تا با از دست دادن 2 امتیاز طلایی که قطعاً در روز پایانی بازی ها  ارزش آن مشخص خواهد شد در همان رده ششم باقی ماند.
 
نتيجه ديدار رفت : پارسه تهران 1 – مس رفسنجان 2
 
 
***

آلومينيوم هرمزگان (20) –  نفت مسجد سليمان (9)  ؛ برد بی ارزش
گل ها : حکیم حزبایی پور (24) و آرش عبدلی (76)
در دیداری که برد و باخت برای دو تیم اهمیت نداشت تیم آلومینیوم موفق شد نفت را با دو گل شکست بدهد تا لیگ را که با شکست خانگی شروع کرده بود با برد خانگی به پایان بیرد.
 
نتيجه ديدار رفت : نفت مسجد سليمان 1 – آلومينيوم هرمزگان 1
 
***


گل گهر سيرجان (13) –  نساجي مازندران (8) ؛ ادامه دلهره سقوط

گل ها : امیر رفعتی (77 - پنالتی) برای گل گهر – حسین امامیان (5) برای نساجی
 
گل گهر سیرجان در صورتیکه می توانست در خانه نساجی را شکست بدهد 45 امتیازی می شد و خیالش از بقاء در دسته یک آسوده می شد اما توقف برابر نساجی باعث شد تا این تیم  43 امتیازی شده و همچنان دلهره سقوط به دسته دوم را داشته باشد. سیرجانی ها برای اینکه در لیگ یک ماندگار شوند باید از دو بازی پیش رو 2 امتیاز کسب کنند.

نتيجه ديدار رفت :  نساجي مازندران 3 – گل گهر سيرجان 2
 
***

خيبر خرم آباد 2 –  ايران جوان بوشهر 1 ؛ برنده و بازنده ماندنی شدند
گل ها : یاسر درویشی (8) و شهاب دارایی (13) برای خیبر – سلمان بحرانی (45) برای ایران جوان

خیبر خرم آباد با شکست دادن ایرن جوان و کسب سه امتیاز دیگر 46 امتیازی شد تا دو بازی باقیمانده برایش تشریفاتی باشد. با توجه به شکست و توقف تیم های ته جدولی ، ایران جوان هم به رغم این شکست در دسته یک باقی ماند و در دو هفته آینده بازی هایش حکم تشریفات خواهد داشت.
 
نتيجه ديدار رفت : ايران جوان بوشهر صفر –  خيبر خرم آباد 3
 
***

آلومينيوم اراك (11) –  داماش گيلان (19) ؛ داماش در سراشیبی سقوط
گل ها : وحید جعفری (29) ، ابوالفضل قربانی (66) و رضا سلیمانی (73 . 89) برای آلومینیوم اراک – میلاد قربان زاده (32) ، حمید خدابنده لو (51) و هادی سهرابی (90) برای داماش

داماش گیلان که برای ادامه حیات در دسته اول نیاز مبرمی به سه امتیاز بازی با آلومینیوم داشت تا دقیقه 66 مسابقه با نتیجه 1-2 از میزبان خود پیش بود اما اشتباه مدافعان این تیم در مهار نعمتی باعث شد تا با ارسال های این بازیکن دروازه اش 4 بار باز شده و با شکست راهی رشت شود. کار داماشی ها برای ماندن در لیگ یک با این شکست بیش از پیش سخت شد.
نتيجه ديدار رفت : داماش گيلان 1 – آلومينيوم اراك 1

 

دیدگاه‌ها