کد خبر : 1322602 | 14 اردیبهشت 1395 ساعت 10:09 | 2.7K بازدید | 0 دیدگاه

انوشیروانی: برنامه‌هایم 3ماه دیگر جواب می‌دهد

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: من به تازگی سکان هدایت تیم ملی را بر عهده گرفته‌ام و از لحاظ تمرینی برای مسابقه‌های قهرمانی آسیا نتوانستم آن طور که می‌خواهم تاثیر بگذارم و برنامه‌های من 2-3 ماه دیگر جواب می‌دهد.

انوشیروانی: برنامه‌هایم 3ماه دیگر جواب می‌دهد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، سجاد انوشیروانی درباره عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری در مسابقه‌های قهرمانی آسیا 2016 بیان کرد: زمانی که تیم اعزام شد من 27 روز بود که تیم ملی را تحویل گرفته بودم و فقط توانستم در این مدت از لحاظ روانی و بدنی تغییراتی در وزنه‌برداران ایجاد کنم. زیرا رو در روی ما مسابقه‌ای بود که می‌توانست گام محکمی باشد تا به المپیک امیدوار باشیم. البته تمرینات را هم مقداری تغییر دادم اما نتوانستم آن طور که باید تاثیر بگذارم چون زمان کم بود.

 

او ادامه داد: از لحاظ فنی اگر بخواهم صحبت کنم، علی هاشمی را مثال می‌زنم. یک ماه پیش که او را دیدم قادر نبود حتی 120 کیلوگرم در دو ضرب بزند اما خدا را شکر کادر پزشکی کمک کردند و شدت آسیب دیدگی‌اش کمتر شد و ما هم با توجه به آسیب دیدگی‌اش تمرین‌های اصولی را برایش برنامه‌ریزی کردیم و یک هفته آخر توانست مقداری جان بگیرد و در مسابقه‌ها 170 یک ضرب و 200 دو ضرب زد.

 

سرمربی تیم ملی در مورد عملکرد سایر وزنه‌برداران نیز گفت: سعی کردیم در این مدت تغییراتی را در وزنه‌های بهادر مولایی ایجاد کنیم، مطمئن باشید در جام فجر خیلی بهتر از این خواهد شد. شاید یک ماه پیش هر کسی تمرین‌های محسن بهرام‌زاده را می‌دید اولین گزینه‌ای که به ذهنش می‌رسید خط خوردن بود. اما ما با فکر میدان دادن به جوان‌ها و حفظ سرمایه‌ها او را نگه داشتیم. البته در مسابقه‌های قهرمانی آسیا نتوانست آن طور که انتظار می‌رفت وزنه بزند. با این حال نسبت به روز اول که 160 کیلوگرم را نمی‌توانست بزند، بد نبود. رضا بیرالوند وزنه‌بردار جوانی است و این میدان برایش بزرگ بود اما به خاطر تیم در ترکیب قرار گرفت. عملکرد او خوب نبود اما نمی‌توان گفت بد کار کرد. در واقع ما را برای مسابقه‌های قهرمانی جوانان جهان امیدوار کرد.

 

او همچنین گفت: کیا قدمی در تمرین‌ها خوب بود اما در مسابقه نمی‌دانم تمرکزش را از دست داد یا اتفاق دیگری افتاد. با این حال می‌توانست مدال بگیرد. در مورد علی میری الان گفته می‌شود که وزنه‌ها برایش بالا انتخاب شد در حالی که برخی افراد بدون دیدن تمرین‌ها قضاوت می‌کنند. در ایران اشتباه ما این است که قصاص قبل از جنایت می‌کنیم، علی میری در تمرین‌ها طی چهار هفته 11 مرتبه 180 چهار مرتبه 185 و 2 مرتبه 190 کیلوگرم را در دو ضرب زده بود. در روز مسابقه او در پشت صحنه نتوانست با ما خوب صحبت کند که نشان از افتادگی و ادب او است و به دلیل خجالتی بودنش یک مقدار نتوانست با ما هماهنگ شود و مشکلش را به ما بگوید. این عدم هماهنگی باعث باشد وزنه‌ای که چندین مرتبه در تمرین‌ها زده بود را نتواند بالای سر ببرد.

 

انوشیروانی افزود: اکنون که خیلی‌ها می‌گویند برایش وزنه‌ها را بالا گرفتیم و 175 کیلوگرم کافی بود باید بدانند که ما نرفته بودیم آنجا زنگ تفریح شویم. ورزشکار زحمت زیادی در تمرین‌ها کشیده بود و با این دید هم برایش وزنه‌ انتخاب می‌کردیم که در رقابت بماند چون میدان آسیایی رقابتی است که وزنه‌برداران ایرانی باید در آن مدال بگیرند.

 

سرمربی تیم ملی با اشاره به برخی انتقادها نسبت به انتخاب برخی وزنه‌ها تصریح کرد: ما اشتباهاتی داشتیم. قطعا هر مربی در هر میدانی اشتباهاتی دارد. من در یک روز از ساعت 10 و نیم صبح تا 6 عصر 4 وزنه‌بردار را در 2 وزن هدایت کردم که حاصل آن 3 طلای مجموع و دو ضرب و 2 برنز مجموع و یک ضرب بود. آن‌هایی که می‌گفتند باید برای بهادر مولایی 248 کیلوگرم را انتخاب می‌کردیم باید بدانند برای وزنه‌برداری که یک سال و نیم، 2 سال در مسابقه‌ها زیر چنین وزنه‌های نرفته است، افزایش حتی یک کیلوگرم هم ریسک است. تفاوت 247 با 248 کیلوگرم تنها یک کیلوگرم است اما در ذهن بهادر مولایی ممکن بود فرق کند و اگر یک صدم درصد این وزنه را می‌انداخت در مجموع سومی را هم از دست می‌دادیم. در کل نتیجه‌ی بدی نگرفتیم و اگر میری اوت نمی‌کرد، با اقتدار قهرمان آسیا می‌شدیم.

 

انوشیروانی در پاسخ به این پرسش که چقدر در اولین تجربه مربی‌گری خود در مسابقه‌ها توانست موفق باشد تصریح کرد: من نمی‌توانم الان خودم را از لحاظ فنی تحمیل کنم و باید سه چهار ماه با این تیم کار کنم. در مسابقه‌های قهرمانی آسیا 2016 با وجود اینکه اولین میدان مربی‌گری من بود اما استرس نداشتم. تمام تلاشم را کردم تا وزنه‌برداران را به نحو احسن آماده کنم و روی تخته بفرستم. ما به دنبال خودنمایی کردن هم نیستیم. فقط تیم را با ترکیب کامل جمع و جور کردیم و به مسابقه‌ها فرستادیم و می‌خواستیم عنوان تیمی را به دست آوریم. همچنین وزنه‌برداران قبل از المپیک میدان ببینند.

 

او ادامه داد: من تازه سکان هدایت تیم ملی را بر عهده گرفتم و برنامه‌هایی که دارم ان‌شاءالله دو سه ماه دیگر جواب می‌دهد و نگاه‌مان به المپیک است، در جام فجر هم خواهید دید که عملکرد وزنه‌برداران بهتر از مسابقه‌های قهرمانی آسیا خواهد بود. افرادی هم که انتقاد دارند هر طور می‌توانند با ما ارتباط برقرار کنند از نظرات آن‌ها استفاده می‌کنیم. من با این نیت کار می‌کنم که فقط به تیم‌ ملی کمک شود زیرا تمام سختی و مشکلات را حس کرده‌ام و من می‌دانم وزنه‌بردار از چه چیزهایی می‌گذرد و به تمرین می‌آید و می‌خواهم تمام وزنه‌برداران مدال بگیرند. دیدمان از زمانی که سکان هدایت تیم ملی را بر عهده گرفتم به المپیک است و این که درخشش قابل قبولی داشته باشیم.

 

انوشیروانی در پاسخ به این پرسش که چرا براری بعد از دو سال دوری توانست در اولین میدان رکوردهای خوبش در سال 2013 را تکرار کند اما بهادر مولایی هیچ وقت نتوانست بهترین وزنه‌هایش را دوباره بزند، گفت: بهادر مولایی آسیب دیدگی داشت. از طرفی همیشه سعی کردیم او را در هر مسابقه‌ای داشته باشیم و مولایی از لحاظ توان بدنی و مهم‌تر از همه از نظر روانی خالی کرده بود. ما فقط یک مقدار توانستیم او را از لحاظ تمرینی و روانی جمع و جور کنیم.

 

سرمربی تیم ملی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه وزنه‌بردارانی چون مولایی و براری اگر به المپیک بروند افزایش رکورد خواهند داشت، تصریح کرد: تیم ملی از سال 2013 افت بدنی داشت. هنوز هم این افت جبران نشده و زمان لازم داریم. تلاش ما این است داشته‌هایمان را به بهترین شرایط برسانیم. زیرا واقعا زیرساخت‌ها از بین رفته و دو وزنه‌بردار جوان درست حساسی نداریم که در مسابقه‌های آسیایی و جهانی به تیم بزرگسالان اضافه شوند.

 

او افزود: سال‌های قبل از سرمایه‌ها خوب استفاده نشد و پشتوانه‌سازی انجام نگرفت. ما هم مجبوریم به نفراتی که داریم اتکا کنیم. اصلا به این فکر نکردیم روزی کیانوش رستمی تمام می‌شود، همانطور که سجاد انوشیروانی تمام شد و باید فکر جایگزین باشیم. باید در هر وزن دو سه نفر باشند که شاید از میان آن‌ها یکی بتواند مدال آور شود. پشتوانه‌سازی کار آسانی نیست و البته سخت هم نخواهد بود. فدراسیون برنامه‌های خوبی دارد و در آینده نزدیک دوباره وزنه‌برداری حرفهایی برای گفتن خواهد داشت، اما به شرطی که پشتوانه‌سازی قطع نشود.

 

او در مورد اینکه کسی از تیم ملی جدا شده است، گفت: علی میری به خانه بازگشت. ترکیب تیم برای جام فجر هم یکی دو هفته دیگر مشخص می‌شود.

دیدگاه‌ها