کد خبر : 1322615 | 14 اردیبهشت 1395 ساعت 10:33 | 4.1K بازدید | 0 دیدگاه

ذهینت مجمع سال 90 پیروزی کفاشیان با دو سوم آرا بود!

دبیری: وزیر نامه ندهد، انتخابات غیرقانونی است

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تأکید کرد که اگر وزیر ورزش برای برگزاری انتخابات نامه‌ای به این فدراسیون ندهد، برگزاری انتخابات غیر قانونی خواهد بود.

دبیری: وزیر نامه ندهد، انتخابات غیرقانونی است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، مصوبات جلسه روز گذشته (دوشنبه) هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به صورت کامل اعلام نشد و برخلاف دفعات قبل، سایت فدراسیون هم اقدام به انتشار مصوبات نکرد. شهرام دبیری در این خصوص و درباره اینکه بحث نامه وزیر ورزش‌وجوانان برای برگزاری انتخابات به کجا رسید گفت: در جلسه روز گذشته ما گفتیم که در درجه اول اساسنامه باید طبق خواسته سازمان بازرسی و وزارت ورزش‌وجوانان به تأیید هیئت دولت برسد.

وی افزود: اگر اساسنامه به تأیید هیئت دولت نرسد، همان‌طور که هیئت‌های فوتبال استانی از محمود گودرزی خواسته‌اند، وزیر ورزش‌وجوانان باید نامه بزند که ما (وزارتخانه) اساسنامه را قبول داریم و تضمین بدهند که این اساسنامه به تأیید هیئت دولت هم می‌رسد. به این دلیل که وزارت ورزش گفته بود اگر فدراسیون فوتبال با این اساسنامه انتخابات را برگزار کند، انتخابات غیر قانونی خواهد بود، اکنون هم برگزاری انتخابات به این شکل غیر قانونی محسوب می‌شود. به همین دلیل اگر نامه وزیر برای برگزاری انتخابات به فدراسیون نرسد، مجمع در این خصوص تصمیم می‌گیرد که بعید می‌دانم در این شرایط انتخاباتی برگزار شود.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره اینکه تکلیف رأی‌گیری چه خواهد شد و آیا قرار است انتخابات پس از دو سوم با قانون «نصف + یک» برگزار شود، اظهار داشت: در جلسه هیئت رئیسه همان بحث دو سوم بود که پیشنهاد «نصف + یک» هم شد، اما با این پیشنهاد مخالفت شد. چرا که اکنون اساسنامه فقط دو سوم را گفته و هر زمان که اساسنامه اصلاح شود، «نصف + یک» به بندها اضافه خواهد شد، چون فیفا هم از قانون «نصف + یک» تبعیت می‌کند.

دبیری در پاسخ به این سؤال که کفاشیان هم در انتخابات دوره قبلی نتوانست دو سوم آرا را کسب کند و با قانون «نصف + یک» رئیس شد که اگر این بار هم مجمع با این قانون برگزار نشود، وزارت ورزش می‌تواند حضور کفاشیان و هیئت رئیسه را در فدراسیون غیر قانونی اعلام کند، گفت: آن زمان باید این مسئله گفته می‌شد، اما گویا ذهنیت این بوده که کفاشیان دو سوم آرا را کسب کرده است. با این حال مجمع می‌تواند در این خصوص تصمیم بگیرد.

وی در واکنش به این مسئله که اگر انتخابات با دو سوم آرا برگزار شود و به نتیجه نرسد و رئیسی از مجمع بیرون نیاید هیئت رئیسه فعلی فدراسیون هم از اعتبار می‌افتد، اظهار داشت: تا زمانی که انتخابات برگزار نشده و رئیسی انتخاب نشود، هیئت رئیسه به کار خود ادامه می‌دهد.

دیدگاه‌ها