کد خبر : 1322707 | 14 اردیبهشت 1395 ساعت 14:01 | 121.8K بازدید | 9 دیدگاه

در روسیه به قهرمانی فکر نمی‌کنیم

آزمون: ما جوان‌ها باید مثل سیدجلال، ابراهیمی و امیری باشیم

من به همه پرسپولیسی ها احترام می گذارم. شاید آنها از دست من ناراحت شوند اما اگر از ته دل می خواهند که مهدی بازیکن بزرگی شود و پیشرفت کند، باید دعا کنند که او به فوتبال اروپا ترانسفر شود.

آزمون: ما جوان‌ها باید مثل سیدجلال، ابراهیمی و امیری باشیم

آزمون باز هم گل زد. برای دومین هفته متوالی و این بار به موردوویا. این گل زیبا اما نتوانست مانع از شکست روستوف شود. شکستی که روستوف را از صدر به رده دوم فرستاد. آزمون که از ناحیه همسترینگ آسیب دیده بود و به همین دلیل روی نیمکت حضور داشت، تنها 4 دقیقه پس از حضور در زمین گل زد اما چه سود که روستوف پس از هفته ها طعم شکست را چشید. سردار ابتدا در مورد شکست مقابل موردوویا صحبت می کند و سپس درباره گلی که به ثمر رساند. او  را وارد مقوله ترانسفر بازیکنان جوان ایرانی به اروپا کردیم و البته چقدر هم پاسخ های جالبی داد.


**********************************
_ عجب باخت بد موقعی. چطور شد بعد از برد قاطع مقابل زنیت، مغلوب موردوویا، تیم شانزدهم جدول شدید؟
 بازی سخت و حساسی بود. با اینکه موردوویا در انتهای جدول حضور داشت اما می دانستیم که بازی مشکلی پیش رو داریم. آنها برای بقا می جنگیدند و ما برای قهرمانی اما فوتبال برد و باخت دارد و در این بازی هم شرایط طوری رقم خورد که ما شکست خوردیم و نتوانستیم سه امتیاز را بگیریم.


_ درست است که مسئولان زنیت و زسکا، رقبای شما در مسیر قهرمانی برای بازیکنان موردوویا پاداش میلیون دلاری تعیین کرده بودند؟
دقیقا نمی دانم اما این حرف و حدیث ها وجود دارد و به نظر من طبیعی هم هست. آنها برای کسب عنوان قهرمانی دوست ندارند که ما نتیجه بگیریم و این هم جزئی از فوتبال است که برای حریفان ما پاداش در نظر بگیرند.


_چه شد که در ترکیب اصلی روستوف نبودی؟
من از ناحیه همسترینگ مصدوم بودم. واقعا درد زیادی را تحمل کردم. کادر فنی هم با نظر پزشکان روستوف نمی خواست ریسک کند و مرا بازی بدهد. آنها می خواستند مرا برای بازی های بعدی حفظ کنند. خودم خواستم که به زمین بروم. با بردی اف صحبت و او را قانع کردم که برای کمک به تیم وارد زمین شوم. خوشبختانه گل هم زدم اما چه سود که نتوانستیم حریف را شکست بدهیم.


_ با توجه به آسیب دیدگی گل فوق العاده ای به ثمر رساندی.
خواست خدا بود. گل زدن وظیفه ام است. من مهاجم هستم و باید تلاش سایر بازیکنان روستوف را به ثمر بنشانم. هر کاری هم از دستم بر می آمد انجام دادم تا شکست نخوریم اما نشد.


_ با توجه به اینکه زسکا 53 امتیازی شد و شما 51 امتیازی ماندید، آیا به کسب عنوان قهرمانی امیدوارید؟
 ما به قهرمانی فکر نمی کنیم.


_ واقعا؟
دقیقا. می خواهیم بازی به بازی جلو برویم. از حالا به بازی بعدی مان فکر می کنیم. اگر در تمام 4 بازی آینده موفق باشیم قهرمان می شویم. پس باید برای هر بازی با تمرکز وارد زمین شویم و کار خودمان را به نحو احسن انجام بدهیم. آنوقت نتیجه اش را در پایان فصل می بینیم.


_ تو چند فصلی است که در روسیه بازی می کنی. یک لیگ اروپایی و سخت. فکر می کنیم چرا بازیکنان ایرانی کمتر به فوتبال اروپا ترانسفر می شوند و اصلا آیا پتانسیل دارند که در لیگ های معتبر بازی کنند؟
بازیکنان ایرانی بسیاری هستند که می توانند در اروپا بازی کنند اما باید شرایط زندگی شان را کاملا تغییر بدهند. مثال می زنم. ما جوان ها باید مثل امید ابراهیمی، وحید امیری، میلاد محمدی و جلال حسینی باشیم. حرفه ای و فوق العاده. من مطمئنم با استعدادی که بازیکنان ایرانی دارند، اگر در زندگی شخصی شان حرفه ای باشند می توانند به بهترین لیگ های اروپایی ترانسفر شوند.


_ از بین بازیکنان جوان ایرانی کدامیک می توانند لژیونر شوند؟
خیلی ها. من نمی توانم اسم ببرم اما خب دیدم که خیلی هایشان استعداد فوق العاده ای دارند.


_ اگر بخواهی اسم ببری نام چه کسانی را می بری؟
از بین جوان ها مهدی ترابی ، مهدی طارمی، احسان پهلوان و رضا شکاری.


_ یادم می آید یک بار گفتی طارمی می تواند لژیونر شود و بهتر است برای پیشرفت دیگر در ایران بازی نکند و به اروپا برود. هنوز روی حرفت هستی؟
  خب حق مهدی است که لژیونر شود. او باید به فکر پیشرفت باشد. من هیچوقت در کار حتی دوستان نزدیکم هم دخالت نمی کنم اما چون می دانم مهدی چقدر پتانسیل دارد این حرفها را می زنم.


_ اما هواداران پرسپولیس از طارمی خواسته اند تا بماند و قراردادش را تمدید کند.
من به همه پرسپولیسی ها احترام می گذارم. شاید آنها از دست من ناراحت شوند اما اگر از ته دل می خواهند که مهدی بازیکن بزرگی شود و پیشرفت کند، باید دعا کنند که او به فوتبال اروپا ترانسفر شود.


_ موفقیت تو شاید باعث شود تا مهدی طارمی با آن استعداد فوق العاده راهی اروپا شود. درست است؟
من هنوز راه زیادی دارم تا خودم را به عنوان یک بازیکن موفق مثال بزنم. من و مهدی در مقایسه با بهترین مهاجمان فوتبال اروپا، هنوز بازیکنان تاپی نیستیم. باید تلاش کنیم تا بهتر از اینها باشیم. البته باز هم تاکید می کنم که طارمی و مهدی ترابی با استعداد هستند و می توانند به فوتبال اروپا تزریق شوند.

دیدگاه‌ها