کد خبر : 1322882 | 15 اردیبهشت 1395 ساعت 10:37 | 5.9K بازدید | 0 دیدگاه

عاشورزاده و خدابخش در صدر تکواندوکاران جهان

رده بندی بهترین های تکواندو جهان در ماه می نشان از موقعیت مناسب نمایندگان کشورمان در این اوزان مختلف دارد.

عاشورزاده و خدابخش در صدر تکواندوکاران جهان
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، در فاصله نزدیک به ۱۰۰ روز تا آغاز بازیهای المپیک تابستانی ریو ، فدراسیون جهانی تکواندو رنکنیگ بهترین جهان در چهار وزن المپیکی را اعلام کرد.
 
 
بر همین اساس فرزان عاشورزاده که درماه های گذشته در مکان دوم وزن ۵۸- كيلوگرم قرار داشت با امتیاز ۴۶۴/۸۲ و یک پله صعود به مکان نخست رفت. آرمين هادي پور با كسب ۱۷۶/۱۹ امتياز با سه پله صعود در جايگاه سيزدهم جدول رده‌بندي است. كشورهاي كره‌جنوبي، پرتغال، آلمان و مكزيك در اين وزن در جايگاه دوم تا پنجم قرار دارند.
 

در وزن ۶۸- كيلوگرم مردان بهنام اسبقي با امتياز ۲۰۱/۸۱ هفتم است و ابوالفضل يعقوبي با ۱۹۳/۵۸ امتياز و يك پله صعود در رده نهم وزن دوم المپيكي قرار دارد. تكواندوكاران كره‌جنوبي، بلژيك، روسيه، مكزيك و تركيه به ترتيب اول تا پنجم هستند.
 
 
مهدی خدابخش دیگر تکواندوکار صدرنشین کشورمان است. وی با امتياز ۳۹۰/۱۸ بهترین تکواندوکار وزن ۸۰- کیلوگرم می باشد. مسعود حجي‌زواره  نفر دوم او در تيم ملي با ۲۵۶/۰۲ امتياز در رده پنجم جدول رده بندي جاي دارد. در اين بين تكواندوكاران مولداوي، روسيه و انگليس، در جايگاه دوم تا چهارم هستند.


اما در سنگين وزن سجاد مرداني تكواندوكارالمپيكي وزن ۸۰+ كيلوگرم كشورمان با ۳۰۱/۱۶ امتياز در جايگاه چهارم است و اميد عميدي با ۱۴۵/۵۷ امتياز هجدهم است. تكواندوكاران كشورهاي ازبكستان (ديميتري شوكين و جسور بايكازوف) و آذربايجان در رده اول تا سوم جاي دارند.


همچنين در گروه زنان، كيميا عليزاده تنها بانوي المپيكي كشورمان، با ۱۰۵/۷ امتياز در رده بيستم وزن ۵۷- كيلوگرم قرار دارد و تكواندوكاران انگليس، اسپانيا، مصر، ژاپن و سوئد اول تا پنجم هستند.
 

تيم ملي تكواندوي كشورمان توسط فرزان عاشورزاده در وزن ۵۸- كيلوگرم، مهدي خدابخشي در وزن ۸۰- كيلوگرم، سجاد مرداني در وزن ۸۰+ كيلوگرم و كيميا عليزاده در وزن ۵۷- كيلوگرم موفق به كسب سهميه المپيك ريو ۲۰۱۶ شده است.

دیدگاه‌ها