کد خبر : 1322886 | 15 اردیبهشت 1395 ساعت 10:52 | 9.6K بازدید | 0 دیدگاه

نباید به خاطر لفظ جوانگرایی نتیجه تیم‌ملی را فدا کنیم

نیکخواه‌بهرامی: عملکرد مهم است نه سن

ستاره تیم ملی بسکتبال ایران گفت: در تیم ملی بزرگسالان فقط نتیجه مهم است و نباید به خاطر لفظ جوانگرایی آن را فدا کنیم.

نیکخواه‌بهرامی: عملکرد مهم است نه سن

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، صمد نیکخواه بهرامی در خصوص دعوت نفرات جدید به اردوی تیم ملی بسکتبال اظهار داشت: همیشه سعی کردیم از روزی که بسکتبال را آغاز کردیم و اولین بار که در 18 سالگی به تیم ملی رسیدم بهترین عملکرد را داشته باشم و حقم را خودم بگیرم. البته دیدگاه‌ها و شخصیت‌های افراد فرق دارد. برخی بازیکنان جاه طلب و برخی هم نه و دنبال این هستند که کسی موقعیت را برای آنها فراهم کند.

 

وی ادامه داد: روزی که انتخاب شدم کسی مرا به این دلیل که جوان هستم انتخاب نکرد. یا اگر اینطور بود این توانایی را داشتم که بازی کنم. الان هم منظورم این نیست که جوانانی که دعوت شدند توانمند نیستند بلکه همه آنها بازیکنان خوبی هستند.

 

ستاره بسکتبال ایران که با رادیو ورزش گفت‌وگو داشت، تاکید کرد: با این فلسفه که در تیم بزرگسالان جوانگرایی می‌شود و به خاطر همین می‌خواهیم نتیجه را فدا کنیم،  مخالف هستم. نمی‌خواهم بگویم تیم ملی ما این کار را کرده است. در تیم‌های ملی اسپانیا و آلمان هم دیدیم بازیکنان با 36-37 سال بازی می‌کنند. در ورزش حرفه‌ای عملکرد بازیکنان مهم است. به عنوان مثال گلی که من می‌زنم با گلی که نفر دیگری می‌زند، فرقی ندارد.

 

نیکخواه بهرامی عنوان کرد: در خصوص امسال صحبتی ندارم و قبلا حرف‌ها زده شده است، اما بحث‌هایی که می‌شود اصلا صحبت‌هایی که با بائرمن سرمربی تیم ملی داشتیم، نبوده است. برخی رسانه‌ها این موضوع را بد عنوان کردند.

 

وی تاکید کرد: تا زمانی که بازی می‌کنم هدفم این است که بهترین بازیکن در پست خودم باشم. به عدد سنم هم توجهی ندارم و نگاه نمی‌کنم. چه الان که 33 سال دارم و چه آن زمان که 17 سال داشتم. همیشه اهدافم خیلی بالاتر از این بوده است. اگر بتوانیم به تیم ملی کمک کنیم به عنوان یک سرباز در خدمت آن خواهیم بود.

 

کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال با اشاره به اینکه نباید به خاطر لفظ جوانگرایی نتیجه تیم ملی را فدا کنیم، گفت:‌ چند سال است که با مسئولان فدراسیون صحبت می‌کنیم و پیشنهاد دادیم تیم ملی «ب» یا تیم در سایه تشکیل شود و به مسابقاتی بروند و در آنجا تجربه کسب کنند. در تیم ملی بزرگسالان فقط نتیجه مهم است. به عنوان مثال اگر در آسیا پنجم شویم و برگردیم کسی نمی‌گوید این تیم جوان بوده است. نتیجه خیلی مهم است چون مردم توقع‌شان بالا است. سعی من و تمام بازیکنان که بازی می‌کنیم این است که بسکتبال را به خانه‌ها ببریم.

 

وی در پایان گفت: صحبت‌هایی که بین ما و سرمربی تیم ملی بود یک جور دیگر عنوان می‌شود. متاسفانه فدراسیون هم پس از چیزی نگفت. سال بعد هم حتما تلاش می‌کنیم در تیم ملی باشیم. حالا یک بار هم تیم ملی بدون ما برود. مردم نباید سخت بگیرند، شاید هم بهتر شد. تصمیم گیرنده اصلی کادرفنی و فدراسیون است.

 

دیدگاه‌ها