کد خبر : 1323035 | 15 اردیبهشت 1395 ساعت 22:31 | 153.3K بازدید | 0 دیدگاه

نماینده عربستان رفت و برگشت شد

النصر 0 - ذوب‌آهن 3؛ شاگردان یحیی، بهترین آسیا

گل‌محمدی و شاگردانش موفق شدند نتیجه دیدار رفت برابر النصر عربستان را تکرار کنند و با سه گل پهلوان، حسن‌زاده و بیک‌زاده به برتری برسند.

النصر 0 - ذوب‌آهن 3؛ شاگردان یحیی، بهترین آسیا

به گزارش "ورزش سه"، ذوب‌آهن با وجود اینکه صعود و صدرنشینی خود را در دیدار دو هفته قبل مقابل النصر عربستان با پیروزی 3 بر صفر قطعی کرده بود امشب هم با تمام توان برابر نماینده عربستان قرار گرفت و توانست این نتیجه را با درخشش پهلوان و بیک‌زاده و البته مدافعانش تکرار کند و با 14 امتیاز و بدون شکست به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کند.

النصر نیز با این شکست از راهیابی به جمع 16 تیم نهایی بازماند تا عربستان تنها یک نماینده در مرحله حذفی داشته باشد.

 

گروه B لیگ قهرمانان آسیا
استادیوم: آل راشد دبی / تماشاگر: 400 نفر
داور:محمد طاقی (سنگاپور) ؛ کمک‌ها: لی ژیانگ و رونی کومین‌کیات (سنگاپور)

 

ذوب‌آهن ایران


رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، وحید محمدزاده، دانیال اسماعیلی‌فر، هاشم بیک زاده، قاسم حدادی فر، مهدی مهدی پور، مرتضی تبریزی، احسان پهلوان(70- محمدرضا عباسی)، مهدی رجب‌زاده(68- احمد امیرکامدار) و مسعود حسن‌زاده
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

 

النصر عربستان

 

حسین شعیان، محمد حسین، احمد الفرایدی(60- موتب شراحیلی)، محمد عید، یحیی الشحری، ابراهیم غالب(66- جمان الدوساری)، مودیبو مایگا، خالد الغمدی(46- موتب المطلق)، خمیس الفرج، آدریان میرجوسکی و احمد عکاش

سرمربی: رائول کاندا
 

 

اخطار

 

احمد الفرایدی(24) - حسین شعیان (40(58))  از النصر

 

شرح گل ها

 

النصر عربستان 0- ذوب‌آهن ایران 1(دقیقه 30: احسان پهلوان): اشتباه حسین شعیان دروازه‌بان النصر توپ را به حدادی‌فر رساند که او نیز به پهلوان پاس داد و این بازیکن نیز با دریبل دو مدافع پیش روی خود با ضربه چیپ نخستین گل بازی را با پای چپ به ثمر رساند.

النصر عربستان 0- ذوب‌آهن ایران 2(دقیقه 41: مسعود حسن‌زاده): پنالتی که احسان پهلوان با دریبل و گرفتن خطا از حسین شعیان دروازه‌بان النصر به دست آورده بود را حسن‌زاده با بغل پای محکم به سمت راست دروازه زد.

النصر عربستان 0- ذوب‌آهن ایران 3 دقیقه 87: هاشم بیک‌زاده): نفود تماشایی بیک‌زاده از سمت چپ زمین، دو سر توپ زیبای این بازیکن به مدافعان النصر و شوت پای راست او با عبور از بین پاهای شراحیلی سومین گل را برای ذوب‌آهن به ثبت رساند.

 

شرح بازی

 

ذوب‌آهن شروع خوبی در ابتدای مسابقه نداشت و دو موقعیت حساس را نصیب این تیم کرد که درخشش مظاهری و بی‌دقتی مهاجمان نماینده عربستان آنها را از رسیدن به گل ناکام گذاشت اما به مرور زمان شاگردان گل‌محمدی بر بازی مسلط شدند و توانستند میانه زمین را در دست بگیرند و با حرکت از جناحین موقعیت‌هایی ایجاد کنند که روند خوب بازی ذوب‌آهن و پرس آنها در زمین حریف موجب شد شعیان دروازه‌بان النصر با اشتباه خود موقعیت خوبی را برای ذوب فراهم آورد و پهلوان نیز پاس حدادی‌فر را به زیبایی تبدیل به گل کند. پس از این گل النصر روی ارسال از سمت راست زمین به موقعیت رسید اما ذوب‌آهن موفق شد برتری خود را حفظ کند و یک گل دیگر این بار از روی نقطه پنالتی توسط حسن‌زاده در دقیقه 41 بزند و با حفظ دو گل و برتری راهی رختکن شود.

همانند ابتدای بازی در نیمه دوم نیز النصر عربستان صاحب توپ و میدان شد و با چند موقعیت جدی دروازه ذوب‌آهن را تهدید کرد که البته هیچ یک از آنها ثمری نداشت ولی پس از 10 دقیقه بازیکنان ایرانی به خود آمدند و مجددا ایجاد فرصت کردند که توانستند در دقیقه 58 با یک ضد حمله سریع و هند خارج از محوطه شعیان دروازه‌بان النصر دومین کارت زرد او را رقم بزنند و بیشتر از قبل بازی را در دست بگیرند. شاگردان گل‌محمدی که از گل زدن سیر نمی‌شدند بارها دروازه النصر را تهدید کردند که در نهایت توانستند در دقیقه 87 به سومین گل توسط بیک‌زاده دست پیدا کنند. النصر نیز که روی شوت از راه دور و ارسال از سمت چپ زمین برنامه داشت در مقابل مدافعان و دروازه‌بان ذوب‌آهن که عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند کاری از پیش نبرد تا برتری پر گلی برای نماینده ایران حاصل شود.

 

اتفاق ویژه

 

ذوب‌آهن امشب توانست به چهارمین پیروزی خود در گروه B لیگ قهرمانان آسیا دست پیدا کند و علاوه بر آن به روند شکست‌ناپذیری‌اش ادامه دهد تا با 14 امتیاز بیشترین امتیاز را در بین 32 تیم حاضر در این مسابقات کسب کرده باشد.

همچنین رشید مظاهری موفق شد پنجمین کلین‌شیت خود را در لیگ قهرمانان آسیا به ثبت برساند تا از این حیث رکوددار شود.

 

بهترین بازیکن

 

احسان پهلوان همانند دیدار رفت نقش ویژه‌ای در پیروزی ذوب‌آهن مقابل النصر داشت؛ او توانست با زدن یک گل و گرفتن پنالتی برای تیمش که زمینه گل دوم‌شان را فراهم کرد تاثیرگذارترین و بهترین بازیکن زمین باشد. ضمن اینکه نژادمهدی، بیک‌زاده و حدادی‌فر نیز از مهره‌های کلیدی تیم گل‌محمدی در این مسابقه بودند.

 

لحظات حساس

 

دقیقه 7: پاس در عرض به مقابل دروازه خالی ذوب‌آهن را مادیگا نتوانست تبدیل به گل کند تا توپ راهی اوت شود.

دقیقه 15: دفع ناقض مهدی‌پور پشت محوطه جریمه به آدریان رسید که ضربه فنی این بازیکن را رشید مظاهری درازکش به زیبایی مهار کرد و در برگشت نیز پیش از رسیدن توپ به احمد الفرایدی، نژادمهدی با ضربه سر توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 19: پاس داخل محوطه رجب‌زاده به تبریزی را این بازیکن در شرایط نامتعادلی زد که توپ از کنار دروازه عبور کرد تا نخستین حمله ذوب‌آهن از دست برود.دقیقه 26: کرنر رجب‌زاده از سمت چپ زمین در آستانه ورود به دروازه توسط مادیگا بازیکن النصر دور شد.

دقیقه 24: ضربه خطرناک آزاد ابراهیم غالب به مقابل دروازه ذوب‌آهن را حسن‌زاده با ضربه سر تبدیل به کرنر کرد.

دقیقه 27: ارسال اسماعیلی‌فر از جناح راست زمین را حسن‌زاده با ضربه سر زد که توپ به شکل خطرناکی از کنار تیرک عمودی دروازه النصر به اوت رفت.

دقیقه 34: نفوذ عالی بیک‌زاده از سمت چپ زمین و ارسال او را رجب‌زاده در موقعیت خوبی با ضربه سر زد که این توپ حاصلی در پی نداشت.

دقیقه 43: ارسال آدریان و ضربه سر مادیگا را مظاهری به راحتی در اختیار گرفت.

دقیقه 48: ضربه آزاد فنی فرایدی را نژادمهدی با ضربه سر راهی به کرنر فرستاد.

دقیقه 50: ارسال آدریان از جناح چپ زمین را مادیگا با پرش بلند و ضربه سر زد که مظاهری توپ را در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه 63: پاس در عمق بلند حدادی‌فر به پشت مدافعان النصر را شراحیلی با خروج موفق دفع کرد و در برگشت نیز ضربه حسن‌زاده دفع شد.

دقیقه 73: ضربه آزاد کامدار پس از برخورد به دیوار دفاعی النصر مقابل پای عباسی قرار گرفت اما شوت این بازیکن را شراحیلی دفع کرد.

دقیقه 81: شوت الدوساری از فاصله 30 متری را مظاهری با شیرجه بلند دور کرد.

دقیقه 82: ضربه ایستگاهی آدریان را مظاهری در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه 83: شوت پشت محوطه محمدرضا حسینی با فاصله کمی از کنار دروازه النصر عبور کرد.

دقیقه 85: سر توپ و شوت پای چپ بیک‌زاده از گوشه محوطه جریمه را شراحیلی درازکش جمع کرد.

 

در حاشیه

 

* النصر 6 تغییر نسبت به دیدار رفت برابر ذوب‌آهن در ترکیب خود داشته است.

* حدود 70 تماشاگر ایرانی به تشویق ذوب‌آهن می‌پردازند.

* یک دقیقه وقت اضافه برای نیمه اول منظور شد.

* در دقیقه 49 که النصر صاحب کرنر شده بود بازیکنان دو تیم با یکدیگر درگیری لفظی داشتند.

* النصر عربستان از دقیقه 60 به دلیل اخراج دروازه‌بانش 10 نفره شد.

* ابراهیم غالب هافبک النصر در دقیقه 65 مصدوم شد و نتوانست به بازی ادامه دهد تا سومین تعویض النصر اجباری انجام شود.

* 4 دقیقه وقت اضافه در نیمه دوم اعلام شد.

دیدگاه‌ها