کد خبر : 1323150 | 16 اردیبهشت 1395 ساعت 13:43 | 122.9K بازدید | 0 دیدگاه

کهکشانی ها در آستانه فتح اوندسیما

یادداشت: رستاخیز رئال مادرید چگونه ممکن شد؟

په په پس از پیروزی شب گذشته برابر سیتی به نکته جالبی اشاره کرد. او گفت که 5 ماه پیش هیچکس به رئال مادرید ایمان نداشت و تا ماه گذشته کسی روی فینالیست شدن رئال در لیگ قهرمانان هم شرط نمی بست.

یادداشت: رستاخیز رئال مادرید چگونه ممکن شد؟

به گزارش "ورزش سه"، اما حالا رئال مادرید نه تنها در لالیگا شانس قهرمانی دارد که در لیگ قهرمانان نیز به فینال رسیده است. چه رازی در این انقلاب و رستاخیز عظیم رئال مادرید نهفته است؟ چه شد که رئال مادرید که به نظر می رسید در حال غرق شدن است، حالا اینچنین امیدوارانه به کسب یازدهمین عنوان قهرمانی خود در اروپا فکر می کند؟ 27 فوریه وقتی رئال در دربی مادرید و در خانه برابر اتلتیکو شکست خورد، همه از تیم زیدان قطع امید کردند اما دو ماه بعد، اوضاع کاملا متفاوت شده است.

 

در زیر به 5 نکته کلیدی که در متحول شدن رئال مادرید، مهمترین نقش را ایفا کرده اند اشاره می کنیم:

 

 

زوج راموس و په په در مرکز دفاع: رئال پس از بهبود مصدومیت راموس و په په و بازگشت این دو بازیکن به قلب دفاع، رفته رفته به تیمی قابل اعتماد تبدیل شد. عملکرد فوق العاده این زوج باتجربه در مرکز دفاع سبب شد رئال مادرید استحکام ویژه ای در فاز دفاعی پیدا کند. رئال از تیمی متزلزل در دفاع که در نیم فصل اول کاملا مشهود بود، حالا به تیمی مستحکم و سختگیر در دفاع تبدیل شده است؛ آن هم به لطف راموس و په په.

 

 

ظهور پدیده ای بنام کاسیمیرو: او فصل گذشته در پورتو بصورت قرضی بازی می کرد و توانست بر تجربیات خود بیفزاید. کاسیمیرو فصل 2013-2014 مهره ای جوان و کم تجربه بود که علی رغم قهرمانی با رئال در اروپا، کسی روی او حساب ویژه ای باز نمی کرد؛ به همین خاطر راهی پورتو شد تا به مهره ای کارآمدتر برای آینده رئال بدل شود.

کاسیمیرو در زمان بنیتس کم و بیش به کار گرفته می شد اما با آمدن زیدان او به نیمکت تبعید شد. زیزو در بازی با لوانته وقتی هافبک هایش را مصدوم و محروم می دید، از کاسیمیرو استفاده کرد و دیگر نتوانست او را از ترکیب ثابت کنار بگذارد. با کاسیمیرو، توازن به رئال مادرید بازگشت، مودریچ، کروس و بال های راست و چپ آزادتر شدند و فاصله بین خطوط رئال نیز کمتر از گذشته شد. هنوز هم بسیاری دلیل شکست 4-0 رئال برابر بارسلونا در ال کلاسیکوی رفت را نتیجه تصمیم غلط بنیتس در نیمکت نشین کردن کاسیمیرو می دانند.

 

 

بازگشت به موقع گرت بیل: درست زمانی که رونالدو و بنزما مصدوم شدند و رئال بیش از همیشه به بیل احساس نیاز پیدا کرد، او به روزهای اوجش بازگشت و یک تنه ناجی رئال مادرید شد. گل های سرنوشت ساز او به رایو، سوسیداد و سیتی(به کمک فرناندو) رئال را در لالیگا و لیگ قهرمانان امیدوار نگاه داشته است. با گرت بیل، رونالدو و بنزمای آماده، رئال در فینال لیگ قهرمانان شانس اول قهرمانی خواهد بود.

 

 

لوکاس واسکز، سربازی شجاع و فداکار: لوکاس، الگوی کاملی از یک ذخیره استثنایی است. او که محصول آکادمی رئال است، فصل گذشته در اسپانیول بصورت قرضی بازی کرد و خوش درخشید تا امسال به رئال بازگردد. کمتر کسی از لوکاس انتظار درخشش داشت اما او رفته رفته ثابت کرد که شایستگی پوشیدن پیراهن اول رئال را دارد. پاس گل ها و گل های حساس او در کنار حضور مداومش در کارهی دفاعی، باعث شده تا نیمکت رئال مادرید، غنی تر و قابل اعتمادتر از همیشه شود.

 

 

زیدان:  5 ماه پیش جایگزین بنیتس در رئال شد و به نوعی ویرانه ای را تحویل گرفت. زیدان با مشخصه هایی کاملا شبیه به آنچلوتی، روحیه تیمی و اتحاد را به بازیکنان رئال بازگرداند. با زیدان، شایسته سالاری در رئال مادرید نمود بیشتری پیدا کرد؛ بطوریکه حالا رئال در سالی کاملا متشنج و پرحاشیه، به فینال لیگ قهرمانان رسیده و در لالیگا نیز هنوز شانس قهرمانی دارد. با زیدان، اوندسیما نزدیک تر از همیشه به نظر می رسد. به عکس بالا نگاه کنید، گاهی یک عکس، هزاران کلمه را در خود جای می دهد.

دیدگاه‌ها