کد خبر : 1323241 | 17 اردیبهشت 1395 ساعت 09:17 | 9.6K بازدید | 0 دیدگاه

از هیچ چیز نمی‌ترسم

علیدوستی: خیلی از بازیکنان «مشاور امین» ندارند

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران می‌گوید که نداشتن مشاور امین باعث می‌شود بسیاری از بازیکنان نتوانند در مقاطع حساس تصمیمی مناسب بگیرند.

علیدوستی: خیلی از بازیکنان «مشاور امین» ندارند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، حمید علیدوستی در مورد روند آماده سازی تیم نوجوانان گفت: تیمی که در مسابقات مقدماتی آسیا شرکت کرد، شاکله اصلی تیم کنونی را تشکیل داده است. قصد داریم با کمک فدراسیون و برگزاری اردوهای تدارکاتی خارجی، تجربه بین المللی بازیکنان را بالا ببریم. از قدرت حریفان خود در آسیا آگاه هستیم و می‌دانیم مرحله نهایی جایی برای اشتباه کردن نیست.

وی ادامه داد: هفته آینده تورنمنت چهار جانبه چین را در پیش داریم که تیم‌های قدرتمندی از چین، ازبکستان و ژاپن در آن شرکت می‌کنند. این اردو و شرایط آب و هوایی کشور چین به بازیکنان ما کمک زیادی خواهد کرد.

سرمربی تیم نوجوانان با اشاره به رشد تیم‌های پایه در آسیا اظهار داشت: شرایط فوتبال پایه در آسیا با گذشته قابل قیاس نیست. اکثر تیم‌ها با سرمایه گذاری در بخش نونهالان، نوجوانان و جوانان رشد چشمگیری در این بخش داشته‌اند. از سختی‌ کارمان آگاه هستیم اما هدف ما رسیدن به فینال مسابقات آسیایی است. قرعه کشی مسابقات قهرمانی زیر 16 سال آسیا 6 خرداد برگزار می‌شود و می‌خواهیم در این رقابت‌ها به موفقیت برسیم.

علیدوستی در خصوص برکناری مربیان فوتبال پایه پس از عدم نتیجه‌گیری و اینکه شاید روزی او هم به همین سرنوشت دچار شود، گفت: در حال حاضر تمام تمرکزم بر روی موفقیت تیم ملی است و از هیچ چیز نمی‌ترسم. در دوران بازیگری‌ام با تمام تلاش برای موفقیت تیم ملی جنگیدم و آرزو دارم در عرصه مربیگری نیز برای کشورم افتخار آفرین باشم.

وی با اشاره به بالا بردن ظرفیت روانی بازیکنان در تیم ملی تصریح کرد: هدف ما موفقیت در مسابقات آسیایی است اما این امکان وجود دارد که به هر دلیلی نتیجه لازم را نگیریم. از لحاظ روحی و روانی روی بازیکنان کار می‌کنیم تا بعد از باخت روحیه خود را از دست ندهند. یک فوتبالیست در دوران حرفه‌ای خود، فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه می‌کند و نباید با یک باخت به کلی نابود شود.

سرمربی تیم نوجوانان، نبود «مشاور امین» را یکی از علل به بیراهه کشیده شدن بازیکنان در سنین بزرگسالی برشمرد و گفت: نحوه درست فکر کردن، مشورت کردن، سلامت و اخلاق را به بازیکنانم آموزش می‌دهم تا در آینده به کارشان بیاید. گاهی اوقات بازیکنان در مقاطع حساس نمی‌توانند به درستی تصمیم بگیرند و این مشکل به دلیل نبود یک فرد امین در کنار فوتبالیست است. اگر بازیکنان با افراد قابل اعتماد مشورت کنند و سلامت و اخلاق را در زندگی سرلوحه کار خود قرار دهند، هرگز به بیراهه نمی‌روند.

علیدوستی در پاسخ به این پرسش که آیا انتخابات فدراسیون فوتبال و توجه به تیم بزرگسالان، باعث غفلت از تیم‌های پایه شده است یا خیر، به تسنیم گفت: تاکنون فدراسیون همه درخواست و نیازهای ما را برآورده کرده و مشکلی از این بابت نداشتیم.

وی از پاسخ به این پرسش که کدام کاندیدا را برای ریاست فدراسیون فوتبال ترجیح می‌دهد خودداری کرد و گفت: امیدوارم کسی انتخاب شود که به رشد فوتبال کشور کمک کند.

دیدگاه‌ها