کد خبر : 1323260 | 17 اردیبهشت 1395 ساعت 11:24 | 4.7K بازدید | 0 دیدگاه

مجتبی عابدینی: به مدال المپیک فکر می‌کنم

شمشیرباز المپیکی ایران با تاکید بر اهدافی که برای المپیک ریو دارد، گفت: هیچ قولی در مورد عملکردم در این بازی ها نمی دهم اما به خود اجازه می دهم به هر نتیجه ای حتی کسب مدال فکر کنم.

مجتبی عابدینی:  به مدال المپیک فکر می‌کنم

به گزارش "ورزش سه"، مجتبی عابدینی که از حضور در مسابقات جهانی سئول کره جنوبی سهمیه خود برای بازی های المپیک ریو را تثبیت کرد، تاکید کرد که قصد دارد در این دوره از بازی های المپیک متفاوت از المپیک پیشین حضور پیدا کند.

وی با یادآوری اینکه المپیک ۲۰۱۲ لندن نخستین تجربه اش از حضور در این بازی ها بود، خاطرنشان کرد: آسیب دیدگی جزئی از ناحیه مچ پا، مشکل من در آغاز مسابقات شمشیربازی المپیک لندن بود. شب قبل از اولین دیدارم در این بازی ها فیزیوتراپی کردم و با آتل مچ پای خود را فیکس کردم اما در مجموع در مصاف با حریف رومانیایی که در نهایت قهرمان تیمی مسابقات شد، نتوانستم نمایش خوبی داشته باشم و به همین دلیل در همان اولین دیدار باختم و حذف شدم.

وی ادامه داد: اما هدفم این است در المپیک ریو عملکرد و حضوری کاملاً متفاوت از المپیک لندن داشته باشم. من در لندن با بدشانسی مواجه شدم اما اینبار تلاشم این است اگر با این شرایط مواجه نشدم، بهترین نمایش را داشته باشم و بهترین رنکینگ و مقام ممکن را به دست بیاورم.

عابدینی با یادآوری حضور ۳۲ شمشیرباز در رقابت های اسلحه سابر المپیک ریو، خاطرنشان کرد: همه شمشیربازانی که به این بازی ها می آیند بهترین ها هستند و بی شک برای هر یک از آنها شانس مدال وجود دارد حتی من عابدینی و هموطنم علی پاکدامن.

این شمشیرباز المپیکی تاکید کرد: شمشیربازی اسلحه سابر ایران به قدری خوب شده و به خصوص طی یک سال گذشته در سطح جهان موفق ظاهر شده که جهان روی آن حساب می کند. من هم با این شرایط و به خصوص وضعیت آمادگی که دارم، به خود این اجازه را می دهم و در مورد المپیک به هر نتیجه ای حتی کسب مدال فکر کنم و حتی اینکه رنگ آن طلا باشد. هرچند وقتی یک سیب به هوا پرتاب می شود هزاران چرخ می خورد تا به زمین برسد.

عابدینی در بخشی از گفتگو با مهر، اظهارداشت: در المپیک لندن در همان اولین دیدار حذف شدم. حالا هم نمی دانم برای المپیک ریو می توانم از مرحله مقدماتی صعود کنم یا نه؟ اما آنچه مسلم است تلاشم بر این است نه تنها این مرحله را پشت سربگذارم بلکه بتوانم به بالاترین مراحل هم صعود کرده و حتی مدال بگیرم. این هدفم است و برای آن تلاش می کنم.

شمشیرباز المپیکی ایران یادآور شد که از روز شنبه تمریناتش در قالب تیم ملی اسلحه سابر و به منظور حضور در مسابقات اسپانیا که بخشی از برنامه آماده سازی المپیک به حساب می آید، آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ها