کد خبر : 1323297 | 17 اردیبهشت 1395 ساعت 13:31 | 6.3K بازدید | 0 دیدگاه

زمانی برای بازگشت

آشنایی با نامزدهای ریاست(1): مصطفی آجورلو

سال‌ها بعد از قهرمانی پاس در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران، مصطفی آجورلو برای بار دوم پای به عرصه رقابت‌های انتخاباتی برای فدراسیون فوتبال می‌گذارد.

آشنایی با نامزدهای ریاست(1): مصطفی آجورلو

به گزارش "ورزش سه"، 8 سال پیش حضور او به عنوان یکی از منتقدین روش اداره ورزش و فوتبال در دولت قبلی منجر به حضور حداکثری سازمان تربیت بدنی و انتخابات و تعلیق فوتبال ایران شد در حالی که آجورلو احتمالا در آن زمان می‌توانست در یک انتخابات عادلانه رای اکثریت را برای ریاست به دست بیاورد.


 او با سوابق نظامی حضور در باشگاه پاس را به واسطه رابطه نزدیک با محمدباقر قالیباف رئیس وقت نیروهای انتظامی پذیرفت و بلافاصله پروژه پاس تهران بزرگ را کلید زده بود و در سال‌های حضور در این باشگاه یک تیم پرستاره و جذاب را آماده کرد که ورزشگاهی آبرومند نیز برای تمرین و بازی این تیم ایجاد شده بود تا پاس اولین باشگاه واقعی لیگ برتر فوتبال ایران باشد. آجورلو همچنین یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین مربیان خارجی بعد از انقلاب را وارد چرخه رقابت‌های باشگاهی کرد؛ مصطفی دنیزلی که به سلایق سیاسی و ورزشی او نیز کاملا نزدیک بود. سردار بعد از تغییر و تحولات نیروی انتظامی جای خود را به فرد دیگری داد که میراث وی را به سرعت از بین برد. او که در حضور برای انتخابات فدراسیون فوتبال با مخالفت دولت وقت مواجه شد پس از مدتی مدیریت استیل‌آذین را برعهده گرفت که یک شکست بزرگ در کارنامه وی به حساب می‌آید. شکستی منتج از اشتباهات استراتژیک در جذب بازیکن، انتخاب مربی و البته تنظیم روابط با ستاره تیم علی کریمی که در نهایت با جدایی او البته سقوط استیل به رده پایین‌تر به پایان رسید.


آجورلو بعد از این جدایی جنجالی وقت خود را وقف حوزه‌های دیگری کرد. کارهایی مثل انتشار یک مجله سیاسی که با آن ناآشنا هم نبود چراکه در زمان مدیریت پاس یک خبرگزاری موثر (اپینا) و یک روزنامه (پاس جوان) را منتشر می‌کرد. او همچنین در سازمانی که تیم‌های نظامی لیگ برتر فوتبال ایران را زیرنظر دارد به فعالیت مشغول بوده است.


این سردار سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران چندی پیش و در آخرین روز ثبت‌نام نامزدهای فدراسیون با تماس علی کفاشیان و دعوت او نام خود را برای ریاست فدراسیون در برگه ثبت‌نام نوشت و پس از آن کازار انتخاباتی خود را برای جلب رای آغاز کرد. در روزهای نزدیک به انتخابات بحث‌های زیادی درباره بخت خوب او شنیده می‌شود. او که از بی‌علاقگی دولت به انتخابش برای ریاست فدراسیون باخبر است تلاش کرده چهره‌ای متفاوت نسبت به سابقه نظامی ارائه دهد. این سابقه نظامی برای او در این انتخابات امتیازی منفی محسوب می‌شود و جا را برای پیش‌داوری‌ها باز می‌کند. اگرچه وی تلاش کرده این ذهنیت را تغییر بدهد.

 


در بین 3 نامزد حاضر در انتخابات فدراسیون، آجورلو وجهه خوبی در بین فوتبالی‌ها دارد و به امید حمایت آنهاست. ضمن اینکه ظاهرا او توان مناسبی در گشایش بحران مالی فدراسیون فوتبال دارد. البته انتخاب آجورلو که فرصت زیادی هم برای فعالیت و تبلیغات نداشته به کمک علی کفاشیان نیز بستگی دارد. رئیس سابق فدراسیون که می‌گویند بیش از 25 رای مجمع را در اختیار دارد و مشخص نیست که با این کارت چگونه بازی خواهد کرد. آقا مصطفی که حالا درگیر این کارزار شده و فردا یکی از 3 نامزد نهایی خواهد بود، در صورت انتخاب این فرصت را دارد تا نظرات را نسبت به خود و برخی تندروی‌های سال‌های اولیه حضور در فوتبال عوض کند.

دیدگاه‌ها