کد خبر : 1323298 | 17 اردیبهشت 1395 ساعت 13:34 | 54.2K بازدید | 0 دیدگاه

یک اصفهانی در سرزمین فوتبال

آشنایی با نامزدهای ریاست(2): مهدی تاج

نام مهدی تاج را قبلا به عنوان عضو هیات مدیره ذوب آهن و سپاهان می‌شنیدیم. یک چهره صنعتی با سابقه نظامی که علاقه خاصی به حضور در عرصه فوتبال داشته است.

آشنایی با نامزدهای ریاست(2): مهدی تاج

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تاج از زمانی حضور خود را در فوتبال جدی کرد که روزنامه جهان فوتبال را به تیمی جوان و آینده‌دار سپرد، تیمی که اگرچه در نهایت با آنها دوام نیاورد اما زمینه‌ساز حضور وی در مدیریت فوتبال شدند. او رئیس هیات مدیره سپاهان، قهرمان دوره دوم لیگ برتر فوتبال ایران است و البته رئیس اتحادیه مدیران فوتبال ایران در همان اثنا؛ زمانی که تصور می‌شد او با حمایت مالی کارخانه فولادمبارکه این نهاد ناموثر فوتبالی ایران را تکان خواهد داد.


تاج چندی بعد و با استقرار دولت جدید به مرور رابطه نزدیکی با محمد علی‌آبادی رئیس سازمان تربیت بدنی پیدا کرد و به واسطه او در کابینه علی کفاشیان جای گرفت و به عنوان نایب رئیس جای گرفت و کار خود را در مهمترین نهاد اجرایی فوتبال ایران آغاز کرد. تاج که در آن دوران رابطه خوبی با جمعیت موسوم به ایثارگران داشت، در یکی از پرمساله‌ترین دوران اداره فوتبال در ایران در نهایت با علی کفاشیان به مشکلات جدی خورد و پس از کناره‌گیری از سمت مدیریت تیم‌های ملی در انتخابات دوره گذشته فدراسیون نیز به نفع عزیزالله محمدی کنار کشید. اما فقط یک سال بعد با سمت رئیس سازمان لیگ دوباره به فدراسیون بازگشت تا این‌بار قوی‌تر و محکم‌تر تبدیل به یکی از نام‌های ثابت اداره فوتبال در ایران بشود.

 


مهدی تاج یک اصفهانی ثروتمند و صاحب روابط حوزه‌های سیاسی و اقتصادی است که البته به واسطه همین ارتباطات مدت زمان کمی در طول یک روز کاری در محل کار خود حاضر است. با این حال وی محمدرضا ساکت را به سازمان لیگ آورده و او را در طبقه بالایی این ساختمان سازمان لیگ اسکان داده تا این مدیرسابق سپاهان کلیات اجرایی و فنی اداره سازمان لیگ را برعهده بگیرد.


تاج به نظر نزدیکترین نامزد ریاست فدراسیون به کادرفنی تیم ملی نیز هست و مذاکرات مثبتی بین آنها اتفاق افتاده است. او که ظاهرا تا قبل از شروع انتخابات حمایت علی کفاشیان را پشت سر خود داشته است، در گفتگوهای خصوصی‌اش خود را گزینه مطلوب دولت نیز معرفی می‌کند و در این زمینه از رابطه نزدیکش با جهانگیری معاون اول رئیس جمهور کد می‌آورد. البته تاج در پایان فصل گذشته لیگ و در ادامه آن مشکلات شدیدی با وزیر ورزش پیدا کرد که در جلسه کمیسیون ورزش مجلس نیز نمود بیرونی یافت و این دو بحث تندی با یکدیگر داشتند. با توجه به اینکه وزارت ورزش دخالت مستقیم و مشهودی در پروسه انتخابات فدراسیون نداشته است هنوز مشخص نیست که آیا آنها علاقمند به انتخاب تاج هستند یا نه. با این حال تاج با زیرکی فعلا توانسته خود را به عنوان گزینه مطلوب نشان بدهد.


او در دوران حضور در سازمان لیگ، رقابت‌های منظمی را سازماندهی کرده و البته تغییرات مثبتی مثل جوان کردن لیگ را پایه‌ریزی نموده است اما به او چند انتقاد جدی نیز وارد است. از جمله اینکه فوتبال را به اندازه کافی دوست ندارد. انتقاد دیگری که به تاج وارد شده ناتوانی تیم او در درآمدزایی در دوران اداره لیگ برتر فوتبال ایران است ... مهدی تاج فردا دومین حضور در انتخابات را تجربه خواهد کرد. او یک انصراف و یک انتخاب قاطع را در کارنامه دارد و حالا نوبت سومین کارزار است.

دیدگاه‌ها