کد خبر : 1323301 | 17 اردیبهشت 1395 ساعت 13:36 | 54.9K بازدید | 0 دیدگاه

در انتظار مدال برنز

آشنایی با نامزدهای ریاست(3): عزیزالله محمدی

بلندپروازی‌های اولین رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال ایران و قصد او به ریاست فدارسیون برایش عاقبت خوشی نداشت.

آشنایی با نامزدهای ریاست(3): عزیزالله محمدی

به گزارش "ورزش سه"، عزیزالله محمدی سال‌ها پس از حضور در سمت‌های حاشیه‌ای در فدراسیون علی کفاشیان به عنوان نایب رئیس انتخاب شد و ریاست سازمان لیگ را برعهده گرفت. حضور او در این سمت به اعتماد به نفسش اضافه کرد و وی خود را در قواره ریاست فدراسیون دید. اما در شرایطی که علی کفاشیان حمایت مردمی و رسانه‌ها را پشت خود داشت و حسین قریب به عنوان گزینه دولت در انتخابات حاضر شده بود، او با وجود کناره‌گیری مهدی تاج آرای چندانی کسب نکرد تا پس از حذف از دور انتخابات، ریاست سازمان لیگ را هم به فرد بعدی تحویل بدهد.


البته عزیزالله محمدی در این مدت بیکار نبود و سعی کرد با جان بخشیدن به اتحادیه مدیران فوتبال همچنان خبرساز باقی بماند که این اتفاق اگرچه در ابتدا رخ داد اما به مرور و با پایان انرژی اولیه وی را از حاشیه‌نشینی بیرون نیاورد. محمدی در این مدت نامزدی برای نمایندگی مجلس را نیز امتحان کرده است اما همه دستاوردها و تلاش‌های او در فوتبال با موضوع منشور اخلاقی گره خورده و کار او را کمی سخت و پیچیده کرده است. منشور اخلاقی یک آیین‌نامه انضباطی عرفی در فوتبال ایران بود که موجبات محرومیت چند مربی را ازفعالیت در سطح اول لیگ فراهم کرد اما از آنجا که درفوتبال ایران فاش‌گویی در سطح اخلاقی چندان باب نیست، محمدی در نهایت قربانی طرحی شد که می‌خواست فوتبال ایران را از نظر اخلاقی پاکسازی کند.

 

 


محمدی که دوستان نزدیکش او را سردار صدا می‌کنند سابقه نظامی‌گری و سپاهی دارد و از مهمترین چهره‌های تصمیم‌گیر برای تولد تیم فجرسپاسی بوده که به واسطه حضور بازیکنان جوان نقش زیادی در بازیکن‌سازی در لیگ فوتبال ایران برعهده داشت. او همچنین در دوران مدیریت خود در سازمان لیگ منابع مالی بی‌سابقه‌ای را برای این نهاد ایجاد کرد که از مهمترین اتفاقات دوره مدیریتی اوست.


با این حال محمدی کمترین بخت را در میان سه نامزد نهایی برای ریاست فدراسیون داراست. این مساله درباره او شنیده می‌شد که ممکن است با یکی از نامزدها ائتلاف کند یا به نفع کسی کنار برود که خودش این مساله را تکذیب کرد تا حضور در سومین انتخابات را تجربه کند. باید منتظر آرای او ماند. آرایی که پشتوانه‌اش وفاداری به رئیس اسبق سازمان لیگ برتر فوتبال ایران است، نه مذاکره و لابی و فعالیت‌های مرسوم انتخاباتی ...
آیا سردار فردا ممکن است چیزی بالاتر از انتظار ما باشد؟ این هم یکی از سوالات انتخابات پیش‌روست.

دیدگاه‌ها