کد خبر : 1324196 | 20 اردیبهشت 1395 ساعت 11:48 | 155.2K بازدید | 5 دیدگاه

5 نماینده از سرخ‌های پایتخت و تبریز

تیم منتخب هفته بیست و نهم لیگ برتر

تراکتورسازی با سه و پرسپولیس، استقلال خوزستان و ذوب‌آهن با دو بازیکن بیشترین سهم را در جمع 11 مرد برتر هفته بیست و نهم لیگ برتر داشتند.

تیم منتخب هفته بیست و نهم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، با شکست استقلال تهران در هفته ما قبل پایانی لیگ پانزدهم و پیروزی استقلال خوزستان و پرسپولیس و صعودشان به رده‌های اول و دوم جدول امید به قهرمانی برای تیم پرویز مظلومی که سه امتیاز حساس را به تراکتورسازی داد کمرنگ‌تر شد. در هفته‌ای که تمام مدعیان قهرمانی و کسب سهمیه به غیر از آبی‌های پایتخت در کنار راه‌آهن و سایپا به پیروزی رسیدند تیم منتخب هفته از دید کارشناسان "ورزش سه" با سیستم 2-4-4 انتخاب شد:


دروازه‌بان

 

علیرضا بیرانوند (نفت تهران)

 

 

ستاره بی‌بدیل نفت تهران در دور برگشت که هفته گذشته نیز مقابل پرسپولیس موفق به کلین‌شیت شده بود دیروز هم با وجود تک گلی که چهار دقیقه به پایان بازی برابر فولاد خوزستان دریافت کرد اما واکنش‌های استثنایی داشت تا تیم علیرضا منصوریان همچنان امیدوار به کسب سهمیه آسیایی باقی بماند و بتواند با روحیه بالاتری هفته آینده به مصاف سایپا برود. بیرانوند با وجود اینکه به نظر می‌رسد سال آینده در پرسپولیس باشد اما در آخرین بازی‌هایش برای نفت کم نذاشته و مثل همیشه پر انرژی کار می‌کند.

 

مدافعان

 

شجاع خلیل‌زاده (تراکتورسازی)

 

 

در روزی که بیش از 80 هزار تماشاگر در استادیوم آزادی برای حمایت از استقلال به ورزشگاه آمده بودند و جو سنگینی بر علیه تراکتورسازی ایجاد می‌کردند خلیل‌زاده بسیاری از حملات مهاجمان پرویز مظلومی را خنثی کرد و روی ارسال‌های از جناحین نفر اولی بود که با ضربات سر آنها را دفع می‌کرد. با وجود دو گلی که وارد دروازه تراکتورسازی شد اما خلیل‌زاده در کنار خالد شفیعی از تاثیرگذارترین مهره‌های امیر قلعه‌نویی بودند.

 

محمد طیبی (استقلال خوزستان)

 

 

کاپیتان استقلال خوزستان را می‌توان جزء مهره‌های تاثیرگذار حضور تیم عبدالله ویسی در صدر جدول دانست. او روز گذشته برابر پدیده بیش از هر بازی دیگری تلاش کرد و خوب می‌دانست اگر می‌خواهد هفته آینده در استادیوم غدیر اهواز جام قهرمانی را بالای سر ببرد باید از تک گل دقیقه 30 تیمش دفاع کند که در این کار موفق بود و تا پایان مسابقه با تمام توان برای رسیدن به پیروزی لستر ایران تلاش کرد.

 

علی حمام (ذوب‌آهن)

 

 

گلی که در دقایق پایانی نیمه اول وارد دروازه ذوب‌آهن شد امیدهای کسب سهمیه آسیایی برای این تیم از طریق لیگ برتر را بر باد داد اما علی حمام مدافع راست لبنانی ذوب‌آهن در دقیقه 57 موفق شد ارسال مهدی رجب‌زاده از روی کرنر را در شلوغی محوطه جریمه به زیبایی با ضربه سر وارد دروازه پدیده کند و روند بازی را به سمت تیم گل‌محمدی برگرداند. حمام پس از این گل نفوذهای پر شماری هم از جناح راست زمین داشت و در پیروزی 3 بر یک ذوب‌آهن تاثیرگذار نشان داد.

 

محمد انصاری (پرسپولیس)

 

 

مدافع چپ 23 ساله پرسپولیس که امسال یکی از ستاره‌های تیمش بوده و همانند عملکرد خوب در خط دفاعی در حملات تیمش نیز حضور به موقعی دارد دیروز در بازی حساس خارج از خانه مقابل گسترش فولاد موفق شد دومین گل تیمش را از فاصله 35 متری و با شوتی محکم به ثمر رساند و آبی سردی بر پیکره گسترش فولاد بریزد.

 

هافبک‌ها

 

حامد شیری (سایپا)

 

 

این مدافع سابق نارنجی پوشان در بازی مقابل استقلال اهواز در پست هافبک دفاعی بازی کرد و به همراه ابراهیم صادقی باتجربه نمایش خوبی داشت و یک گل هم برا ی تیمش به ثمر رساند. به جز شیری در این هفته، علیرضا عزت کرامت از نفت هم نمایش خوبی داشت و می‌توانست  در تیم هفته باشد.

 

سینا عشوری (تراکتورسازی)

 

 

عشوری از بهترین‌های تراکتور در این  فصل است. هافبک با روحیه، متعصب و کتک‌زن تراکتور که میانه زمین را برای تکنیکی‌هایی مثل سروش رفیعی و بختیار رحمانی پاکسازی می‌کند. او با نفس چاق و اعتماد به نفسش در بازی استقلال هم نمایش خوبی داشت. این بازیکن که برای سربازی از اصفهان به تبریز رفته یکی از بهترین سال‌های فوتبال خود را پشت سر می‌گذارد.

 

امید عالیشاه (پرسپولیس)

 

 

این بازیکن مازندرانی بهترین بازی این فصل  خود را در بهترین زمان برای پرسپولیس انجام داد و با دو گل عالی ستاره تیمش و یکی از دو بازیکن برتر هفته بود. گل دوم عالیشاه که با شلیک تماشایی پای چپ دروازه  نوشی صوفیانی را فروریخت و یکی از بهترین گل‌های این فصل لیگ بود. او که از امتیاز آورترین‌های این فصل پرسپولیس بوده در حد کاپیتان پرسپولیس و شایسته نشان داد.

 

سروش رفیعی ( تراکتورسازی)

 

 

سروش داغ دل دراگان اسکوچیچ است. بازیکنی که مربی کروات فولاد عقیده دارد با او قهرمان لیگ می‌شود. رفیعی در بازی استقلال درخشان و فوق کلاس نشان داد و با گلی که از خط دروازه رحمتی گذراند، تفاوت سطح‌اش را با دیگران نمایان کرد. او که یک نیم فصل دیگر هم در تراکتور خواهد ماند با حل مشکل از مهره‌های ثابت تیم ملی و کی‌روش خواهد بود.

 

مهاجمان

 

حسن بیت‌سعید (استقلال خوزستان)

 

 

این مهاجم صدرنشین لیگ تا هفته چهاردهم با زدن 8 گل تاثیر مستقیم در پیروزی‌های استقلال خوزستان داشت و خود را در رده دوم گلزنان قرار داده بود اما پس از آن نتوانست به روند گلزنی‌اش ادامه دهد تا اینکه روز گذشته موفق شد پس از 15 هفته در دقیقه 30 بازی خارج از خانه مقابل پدیده روی ارسال پیمان شیرزادی با ضربه سر گلزنی کند و 3 امتیاز ارزشمند را برای تیمش رقم بزند و موجب صعودشان به صدر جدول شود.

 

مهرداد محمدی (راه‌آهن)

 

 

اوج‌گیری دوباره این ستاره جوان به سود زردپوشان تهرانی تمام شده تا آنها دوباره به بقا رد یگ فکر کنند. محمدی که دیدار خانگی قبلی تیمش مقابل پدیده، ستاره زمین بود با گلزنی مقابل سپاهان سه امتیاز دیگر هم به ارمغان آورد تا راه‌آهن تا هفته آخر برای بقا در لیگ بجنگد. این مهاجم جوان که دیروز برای تیمش فوق‌العاده کار کرد حالا باید این درخشش در بازی مقابل تیم محبوبش پرسپولیس تکرار کند.

دیدگاه‌ها