کد خبر : 1325286 | 24 اردیبهشت 1395 ساعت 18:59 | 65.9K بازدید | 0 دیدگاه

فرهاد کاظمی مرد بزرگ روز آخر لیگ

سیاه جامگان 2 - ملوان 0؛ خداحافظ قوی سپید

تیم فوتبال سیاه جامگان با دو گل فرزاد زامهران و حمیدرضا علی‌عسگری بردی استثنایی و با ارزش را مقابل ملوان به دست آورد تا در لیگ برتر ماندگار شود.

سیاه جامگان 2 - ملوان 0؛ خداحافظ قوی سپید

به گزارش "ورزش سه"، سیاه جامگان که به پیروزی 2 بر صفر مقابل ملوان احتیاج داشت، در نیمه دوم 2 گل به ثمر رساند و تیم قدیمی ملوان را به دسته پایین‌تر فرستاد. این یک کار بزرگ دیگر از فرهاد کاظمی سرمربی سیاه جامگان بود که سال گذشته هم راه آهن را در لیگ حفظ کرده بود.



هفته سی ام لیگ برتر ، ساعت 18  ورزشگاه ثامن مشهد 
داور: اشکان خورشیدی    کمک‌ها : محمدرضا منصوری،سعید قاسمی


سیاه جامگان:

 

محمدحسن عين افشار، اولو كورده، سيد ميثم حسيني، بهروز افشار(66 محسن آقایی)، حميد علي عسگري، عليرضا نقي زاده، مصطفي احمدي، میلاد نوری(74 سعید واسعی)، فرزاد زامهران، ايمان موسوي و رضا عنايتي
سرمربی: فرهاد کاظمی


ملوان بندرانزلی:

 

نیما میرزازاد، عزت ا.. پورقاز، محمدحسین کنعانی(81 حامد نورمحمدی)، محمد ستاری، حسین ماهینی، محمد آبشک، شهاب کرمی، مازیار زارع، فرزاد جعفری، رضا درویشی و جلال رافخایی(46 شنانی(88 عزیز معبودی))
سرمربی: محمد احمدزاده



اخطار

 

حسین ماهینی (42)- حسین شنانی (84) از ملوان

مصطفی احمدی (53) از سیاه جامگان

 

شرح گل:


سیاه جامگان 1 ملوان 0 (دقیقه 52، فرزاد زامهران) : حرکت زامهران از کناره های زمین باعث شد تا او به محوطه ملوانی ها برسد و ضربه خود را از زاویه بسته به سوی دروازه ملوان بزند و این توپ با اشتباه محاسباتی مدافعان و دروازه بان ملوان به گل اول سیاه جامگان تبدیل شود.

سیاه جامگان 2 ملوان 0 (89، حمیدرضا علی عسگری) : در آخرین دقیقه بازی بازهم حمید علی عسگر به داد مشهدی ها رسید و پاس بلند یاران خودی را با ضربه ای دقیق به گل دوم تبدیل کرد.

 

شرح بازی:


سیاه جامگان موفق شد در دقیقه پایانی بازی خود را در لیگ برتر ماندگار کند. آنها احتیاج به پیروزی با دو گل داشتند که به آن رسیدند.
بازی با حملات بی وقفه سیاه جامگان آغاز شد و بازیکنان این تیم با رهبری عنایتی در پانزده دقیقه ابتدایی بازی حملات زیادی را روی دروازه حریف کردند تا بتوانند به گل زودهنگام دست پیدا کنند اما در مقابل انزلی چی ها به دنبال وقفه انداختن در بازی رو به جلوی مشهدی ها بودند و در نهایت موفق به کار نیز شدند و جهت بازی را به سود خود کردند، از دقایق 20 تا 40 این بازی نیز دست ملوانی ها بود، حالا آنها بودند که با حملات خود دروازه حریف را به خطر می انداختند، ولی آنها نیز با هوشیاری مدافعان و دروازه بان سیاه جامگان موفق نبودند، در دقایق پایانی نیمه اول بازهم این تیم میزبان بود که میل به دروازه حریف کرد اما از آخرین حملات خود سودی نبردند تا بازی در این نیمه با تساوی به پایان برسد. 
در نیمه دوم بازهم این سیاه جامگان بود که بازی را با حملات خود آغاز کرد، آنها که تمام امید خود را در این نیمه می دیدند با حملات خود دروازه ملوان را هدف گرفته بودند و بارها مدافعان و گلر این تیم را اذیت کردند و در نهایت توانستند روی اشتباه انزلی چی ها و گلر جوانشان به گل اول دست پیدا کنند، البته با این یک گل هم ملوانی ها ماندگار بودند و به همین دلیل نیز به فکر حفظ بازی بودند تا دقایق سپری شود و همبن اتفاق نیز در حال افتادن بودن تا اینکه در آخرین دقیقه بازی مشهدی ها به آنچه که می خواستند رسیدند و موفق شدند گل دوم را به ثمر برسانند و خود را در لیگ برتر ماندگار کنند. 
با این حساب ملوانی ها به دلیل تفاضل گل پایین تر به لیگ دسته اول کشور سقوط کردند.

 

اتفاق ویژه:


چه اتفاقی ویژه تر از ماندگاری در دقیقه 89؟ سیاه جامگان در دقیقه 89 این بازی موفق شد دروازه ملوان را برای دومین بار باز کند و خود را در لیگ برتر ماندگار کند. آنها نیاز به گل دوم خود داشتند و همین اتفاق در آخرین دقیقه بازی افتاد و آنها به لیگ شانزدهم رسیدند.

 

بهترین بازیکن:


حمیدرضا علی عسگری بازیکن ناجی مشهدی ها بود، او علاوه بر بازی تاثیرگذار خود در آخرین دقیقه بازی نیز گلزنی کرد تا کار خود را به نحو احسن به پایان برساند، علاوه بر علی عسگری باید از رضا عنایتی با تجربه نیز نام برد که بارها مدافعان ملوان را آزار داد.

 

دقایق حساس:


دقیقه 4 – سانتر بلند مشهدی ها با ضربه سر خطرناک عنایتی روبرو شد که با فاصله کمی از بالای دروازه ملوانی ها به بیرون رفت. 
دقیقه 11 – توپ ارسالی ایمان موسوی در محوطه ملوانی ها با واکنش میرزازاد و دور کردن توپ توسط او روبرو شد.
دقیقه 13 – بازهم نیما میرزازاد توپ پشت مدافعان ملوان را با خروج سریع از دروازه مهار کرد. 
دقیقه 21 – پاسکاری و حمله خطرناک ملوانی ها با ازسال کوتاه جعفری ادامه یافت اما این توپ توسط مدافع سیاه جامگان به کرنر فرستاده شد.
دقیقه 22 – کرنر ملوانی با ضربه سر پورقاز خطرناک ترین صحنه بازی را به وجود آورد اما از روی خط دروازه توسط عین افشار دور شد.
دقیقه 23 – حمله دیگری از ملوانی چیزی نمانده بود تا رافخایی را با دروازه بان حریف تک به تک کند اما این این توپ با خروج سریع عین افشار دور شد.
دقیقه 25 – شوت مازیار زارع از فاصله دور با برخورد به خط دفاعی مشهدی ها به بیرون رفت.
دقیقه 26 – سانتر ملوانان با ضربه سر دیدنی کنعانی به شدت دروازه سیاه جامگان را تهدید کرد اما این توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت. 
دقیقه 27 – حمله خطرناک دیگری از ملوانان باعث شد تا رافخایی در موقعیت خوبی قرار بگیرد و ضربه خود را به سوی دروازه حریف بزند اما این توپ با واکنش به موقع عین افشار مهار شد.
دقیقه 30 – رضا درویشی پس از گذر از مدافع کناری مشهدی ها با حرکتی فوق العاده خود را به محوطه سیاه جامگان رسید و ضربه خود را از زاویه بسته به دروازه عین افشار زد اما این توپ با فاصله کمی به بیرون رفت.
دقیقه 33 – پاس چیب دیدنی میلاد نوری در محوطه ملوانی ها عنایتی را در موقعیت خوبی قرار داد اما ضربه سر او با فاصله کمی از کنار دروازه میرزازاد به بیرون رفت. 
دقیقه 35 – توپ برگشتی بیرون از محوطه جریمه به کورده رسید و او نیز با یک ضربه روپا و دیدنی دروازه ملوان را تهدید کرد اما میرزازاد با واکنشی به موقع توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه 40 – ضربه ایستگاهی ارسالی میثم حسینی با ضربه سر موسوی ادامه یافت اما بعد از برخورد به میدانی ها به کرنر رفت.
دقیقه 43 – شوت دیدنی و روپای محمد آبشک در حالی که همه به خیال گل شدن توپ بودند از روی خط دروازه به کرنر فرستاده شد.
دقیقه 45 – فرزاد زامهران با گذر از ملوانی ها ضربه خود را از زاویه بسته به دروازه ملوان زد اما این توپ توسط دروازه بان ملوانی ها مهار شد.
دقیقه 3+45 – ارسال نوری روی دروازه انزلی چی ها با پرواز میرزازاد روی سر بازیکنان دو تیم مواجه شد و باعث شد تا این توپ از روی دروازه این تیم دور شود.
دقیقه 47 – همکاری علی عسگری و عنایتی با پاس استثنایی عنایتی در بین مدافعان ملوان به فرزاد زامهران ادامه یافت اما ضربه زامهران با شیرجه ای توسط میرزازاد به خوبی مهار شد.
دقیقه 68 – ضربه مازیار زارع در محوطه جریمه مشهدی توسط عین افشار و درازکش مهار شد.
دقیقه 69 – کرنر ارسالی ملوانی ها با ضربه سر خطرناک کنعانی به بیرون رفت. 
دقیقه 70 – حرکت دیدنی کورده در بین بازیکنان ملوان باعث شد تا او ضربه خود را به سوی دروازه این تیم بزند اما از روی خط دروازه برگشت داده شود.

 


حاشیه:


*به نسبت دیدارهای قبلی سیاه جامگان هواداران زیادی از این دیدار دیدن می کنند، نزدیک به هزار نفر از انزلی برای تماشای این بازی به مشهد آمدند. 
*در دقیقه اول بازی و بعد از خطا روی بازیکن ملوان، هنگامی که آنها قصد داشتند بازی را خیلی سریع آغاز کنند با ممانعت بازیکنان سیاه جامگان روبرو شدند و همین اتفاق باعث شد تا در اولین دقیقه بازی درگیری بین بازیکنان دو تیم شکل بگیرد.
* در دقیقه 12 بازی در یک دور کردن توپ توسط عنایتی باعث شد تا او تا دقایقی را لنگان لنگان به بازی ادامه دهد.

*در دقیقه 17 بازی برخورد آرنج مدافع ملوانی ها باعث شد تا رضا عنایتی به شدت مصدوم شود و با برانکارد به بیرون برود.
*مصدومیت های پیاپی بازیکنان ملوان در 30 دقیقه ابتدایی بازی تماشاگران مشهدی حاضر در ورزشگاه را عصبی کرده است.
*احمدزاده سرمربی ملوان با تماشاگران تیمش در ارتباط است به نحوی که در مواقع لازم مانند یک لیدر آنها را به واکنش وا می دارد.
*فریدون اصفهانیان در ورزشگاه حاضر است و از نزدیک شاهد جدال حساس بقا در لیگ برتر باشد.
* جو ورزشگاه بعد از گل سیاه جامگان به شدت پر حرارت شده و تماشاگران ایستاده بازی را دنبال می کنند.
*بعد از اعلام خطا توسط داور و مردود اعلام شدن گل دوم سیاه جامگان تماشاگران بشدت به داور اعتراض کردند.
*تعداد تماشاگران 6030 نفر اعلام شد.

دیدگاه‌ها