کد خبر : 1325504 | 25 اردیبهشت 1395 ساعت 08:59 | 3.4K بازدید | 0 دیدگاه

صعود شمشیربازان ایران به جدول مسابقات جهانی

مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و فرزاد باهرارسباران روز نخست مسابقات شمشیربازی جهانی جایزه بزرگ اسپانیا را با صعود به جدول ۶۴ نفره به پایان رساندند.

صعود شمشیربازان ایران به جدول مسابقات جهانی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران که با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، فرزاد باهر ارسباران و محمد رهبری در مسابقات جهانی جایزه بزرگ اسپانیا شرکت کرده است، از روز جمعه دیدارهای خود در این رقابت ها را آغاز کرد.

 

طبق برنامه دو روز نخست مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ اسپانیا به برگزاری دیدارهای انفرادی اختصاص دارد. این بخش از مسابقات با حضور ۱۸۷ شمشیرباز از ۳۷ کشور در مادرید آغاز شد و طی آن پهار شمشیرباز کشورمان طبق قرعه دیدارهای خود را برگزار کردند که از این بین سه نماینده کشورمان تا جدول ۶۴ نفره پیش رفتند اما رهبری از صعود به این جدول بازماند.

 

این شمشیرباز کشورمان در مرحله مقدماتی حریفانی از اسپانیا، هنگ‌کنگ، شیلی، انگلیس و کلمبیا را شکست داد. رهبری در ادامه  و در جدول ۱۲۸ نفره با از پیش‌رو برداشتن ورزشکار هنگ‌کنگی راهی جدول ۹۶ نفره شد اما در این مرحله مقابل نماینده فرانسه باخت و از صعود بازماند.

 

مجتبی عابدینی هم به واسطه حضور در ۱۶ نفره اول بازیکنان از برگزاری دیدارهای گروهی مسابقات جهانی جایزه بزرگ اسپانیا معاف شد و به طور مستقیم به جدول ۶۴ نفره راه یافت اما دو شمشیرباز دیگر کشورمان با برگزاری دیدارهای متعدد و کسب پیروزی در آنها راهی جدول ۶۴ نفره شدند. 

 

علی پاکدامن که همچون عابدینی صاحب سهمیه المپیک شده است، در مرحله گروهی مقابل حریفانی از آمریکا، مجارستان، انگلستان، کلمبیا و اسپانیا پیروز شد به طور مستقیم راهی جدول ۶۴ نفره مسابقات شد.  فرزاد باهر ارسباران هم در مرحله گروهی نمایندگانی از ترکیه، اسپانیا و مجارستان را شکست داد. این شمشیرباز در جدول ۱۲۸ نفره حریفی از گرجستان را از پیش‌رو برداشت، سپس با غلبه بر اگارستا از برزیل راهی جدول ۶۴ نفره شد.

 

دیدارهای جدول ۶۴ نفره به بعد بخش انفرادی مسابقات شمشیربازی جهانی جایزه بزرگ اسپانیا امروز در مادرید پیگیری می شود. در این بخش از رقابت ها علی پاکدامن با واگنر از آلمان مبارزه می کند. مجتبی عابدینی به مصاف حریفی از قزاقستان می‌رود  و فرزاد باهر ارسباران با شمشیربازی از روسیه دیدار خواهد داشت. 

دیدگاه‌ها