کد خبر : 1325856 | 26 اردیبهشت 1395 ساعت 10:46 | 16.5K بازدید | 15 دیدگاه

خوزستان قطب اصیل فوتبال ایران (یادداشت )

پابرهنگان رنج دیده عشق فوتبالی ایران، قطعا بیست و چهار اردیبهشت نود و پنج را به نام جوانان بی ادعایی ثبت خواهند کرد که امید را در دلهایشان زنده کردند.

خوزستان قطب اصیل فوتبال ایران (یادداشت )

به گزارش "ورزش سه"، به نام جوانانی که در شرجی خرماپزان و گرمای چهل پنجاه درجه تابستان  هر روز تاول های کف پایشان را میترکانند تا دوباره پاپَتی روی اسفالت داغ و نرم پا روی زخم هایشان بگذارند و به خود و دیگران یاداوری کنند که هنوز هم میشود، استخوان لای زخم داشت و رویاپردازی کرد و با عشق از رنج گذشت و به موفقیت رسید.


قهرمانی استقلال خوزستان پارادوکس زیبا و الهام بخشی بود که نشان داد میتوان با یک مشت جوان بی ادعای کم برخوردار برخواسته از گوشه گوشه یک استان، بدون داشتن پول و قدرت و  شانتاژ رسانه ای در بالاترین سطح فوتبال کشور حرف برای گفتن داشت. کاری که در کل دوره های لیگ به جز تیمهای  پایتخت نشین و البته استثنای مرفه و ثروتمندی به نام سپاهان تا به حال بارها و بارها، فقط از عهده فوتبال خوزستان برآمده است.


اما آنچه باعث میشود حلاوت این اخرین قهرمانی دوچندان شود این است که بدانیم در طول یکی دوسال گذشته به اندازه دو تیم کامل ستاره های فوتبال خوزستان به دلیل مشکلات کارت پایان خدمت دچار کوچ اجباری شدند و فوتبال دوستان خوزستانی فکرش را هم نمیکردند که فوتبال خوزستان دوباره به سرعت به بلندای آسمان فوتبال ایران برسد.


اما ویسی از همه بهتر میدانست مهد فوتبال ایران که روزگاری در گذشته دور بزرگانی چون پرویز دهداری،نادر گنجاپور، حمیدجاسمیان، نوری خدایاری، غلامحسین مظلومی، صفر ایرانپاک و ابراهیم قاسمپور و پرویز مظلومی و صمد مرفاوی و احمد عابدزاده ومحمد خاکپور  را پرورش داده هیچگاه از استعدادهای ناب خالی نمیشود. البته که برانکو هم از کیفیت تیمهای خورستانی اطلاع داشت زیرا در تیم ملی با بازیکنان توانمندی چون مبعلی ،کعبی، شجاعی،بختیاری زاده، کاملی،بداوی و گل محمدی که همگی از فوتبال خوزستان رشد کرده اند اشنا بود . ستاره هایی که   همواره همچون الماس هایی در فوتبال ایران درخشیده اند تا کورسوی امیدی باشند برای انهایی که فکر میکنند در این فوتبال جایی ندارند.


ویسی و استقلال خوزستان با تکیه بر استعداد ناب جوانانش از هیچ به همه چیز رسید و باعث شد حرارت در دلهای سرد فوتبال دوستان زنده شود و بالاتر از آن درس بزرگی را به مدیران فوتبالی داد که  با مدیریت و شجاعت و سلامت کاری و بدون جنجال و هیاهو با تکیه بر کشف و رشد استعداد ها میتوان با حداقل هزینه به حداکثر بازدهی رسید و اگر مدیران فوتبال ایران تنها و تنها این یک درس را از قهرمان شدن استقلال خوزستان گرفته باشند میتواند به عنوان یک نقطه عطف، آغازگر فصل جدید و درخشانی درفوتبال ایران در سالهای آتی باشد.

احسان خلیلی

دیدگاه‌ها