کد خبر : 1325987 | 27 اردیبهشت 1395 ساعت 14:07 | 76.9K بازدید | 0 دیدگاه

از رشید تا علیپور؛ تیم سوم لیگ

11 بازیکن منتخب سوم لیگ به انتخاب ورزش سه

انتخاب 11 بازیکن برتر حتی در قالب سومین تیم برتر فوتبال ایران در لیگ پانزدهم نیز دشوار است.

11 بازیکن منتخب سوم لیگ به انتخاب ورزش سه

به گزارش "ورزش سه"، این 11 بازیکن، سومین ترکیب منتخب تیم فصل پانزدهم لیگ برتر است که توسط کارشناسان فوتبال ایران ارنج شده اند. حضور عناصر دفاعی از ذوب آهن و بازیکنان سرخابی فوتبال ایران در کنار ستاره هایی از استقلال خوزستان و راه آهن ترکیب تیم سوم فوتبال ایران را از دید ورزش سه تشکیل داده است.


دروازه‌بان


رشید مظاهری (ذوب آهن)

 

1077363


گلر ذوب آهن با اینکه در 30 بازی 26 بار دروازه خود را باز شده دید اما حضور او کاملا در زمین موثر بود. رشید را می توان به عنوان یکی از بهترین های لیگ ایران نام برد اما او در آسیا هم عالی بود. او با 13 کلین شیت و عکس العمل های به موقع در بازی های لیگ ایران و آسیا سال موفقی را پشت سر گذاشت و موفق به همراه ذوبی ها به مرحله بعدی لیگ قهرمانان نیز صعود کند و عنوان برترین خط دفاعی را کسب کنند.


مدافعان


حسین ماهینی (ملوان بندرانزلی)

 

1035732


دفاع راست ملوانی ها امسال توانست یک رسم معمول را از بین ببرد و آن هم نمایش نه چندان خوب سربازها در تیم های نظامی است. ماهینی فصل گذشته با مشکلات متعددی رو به رو شد و امسال به اجبار در ملوان بازی کرد تا خدمت سربازی او شکل قانونی بگیرد اما تمام این مشکلات هم نتوانست از او یک بازیکن معمولی بسازد و مثل اکثر فصل های گذشته نمایش قابل قبولی از خود داشت.


هادی محمدی (ذوب آهن)

 

1028792


بازیکن جوان خط دفاعی شاگردان یحیی گل محمدی در این فصل یکی از نقاط اتکا این تیم خصوصا در لیگ قهرمانان آسیا بوده که موفق شده به همراه آنها عنوان برترین خط دفاعی مرحله گروهی را کسب کند. او در این فصل 2160 دقیقه برای ذوب به میدان رفته و این تیم در 10 دیدار با حضور او دروازه اش بسته مانده است. یک گل زده در دیدار با فولاد خوزستان و دریافت 6 کارت زرد کارنامه این بازیکن در فصلی که گذشت، بود.


عقیل کعبی (استقلال خوزستان)

 

1071317


در حالی که نگاه ها به سمت دروازه بان استقلال خوزستان است و خیلی ها او را عامل موفقیت شاگردان ویسی می دانند، نباید از نقش این مدافع خوش فکر به راحتی گذشت. او در ترکیب این فصل استقلال خوزستان 2251 دقیقه میدان رفت و در 17 دیدار دروازه این تیم در زمان حضورش بسته ماند. یک گل زده و دو پاس گل و تنها یک کارت زرد عملکرد مناسبی از او به عنوان یک مدافع به جا گذاشته است.


هافبک‌ها


روزبه چشمی (استقلال تهران)

 

1089766


فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و با بدترین اتفاق ممکن کار خود را در سال 94 به پایان رساند که آن هم مصدومیت زانو و جراحی بود. با این حال روزبه چشمی در سن کم بسیار پخته و آرام در نقاط موثر زمین بازی های خوبی را در استقلال و تیم ملی از خود نشان داد. او هم به عنوان دفاع آخر و هم هافبک دفاعی در هر بازی نقش کلیدی در تیم داشت اما مصدومیت ترمز بازی های خوب او در لیگ گذشته را کشید اما او همچنان بازیکن موثر و کلیدی استقلال در فصل گذشته محسوب می شود.


فرشاد احمدزاده (پرسپولیس)

 

1102536


کاملا تحت تاثیر سیستم برانکو بود، مثل اینکه این سیستم برای بهترین بازدهی او طراحی شده باشد. با این حال بازیکن جوان و پر تلاش پرسپولیسی ها توانست فصل خوبی را پشت سر بگذارد چرا که هم از لحاظ بدنی چه لحاظ ذهنی بسیار آماده بود. سیستم برانکو برای بازی ها و شرایط کلی پرسپولیس هم فرشاد احمدزاده را کمک کرد تا بهترین نمایش او در لیگ برتر در سال 94 اتفاق بیافتد.

 

داریوش شجاعیان

 

1080863


داریوش شجاعیان را بی تردید می توان یکی از پدیده های این فصل لیگ برتر نامید. او اول فصل از تیم کارای شیراز به گسترش فولاد تبریز پیوست و خیلی زود موفق شد جای خود را در ترکیب اصلی تیم فراز کمالوند پیدا کند. شجاعیان با توجه به تکنیک بالا و البته قدرت حمل توپش خیلی زود نام خود را سر زبان ها انداخت تا جایی که برای بازی با هند و عمان از سوی کارلوس کی روش به تیم ملی فراخوانده شد. شجاعیان در نیم فصل از استقلال پیشنهاد جدی پیدا کرد که با مخالفت مدیران گسترش فولاد روبرو شد و به نظر می رسد در نقل و انتقالات تابستانی مشتری های بیشتری پیدا کند.


فرید بهزاد کریمی (صبای قم)

 

1101496


جنگ صبایی ها برای بازگشت این بازیکن چندان هم بی دلیل نبود و او در حضورش در جمع شاگردان دایی در قامت یک ستاره تکنیکی و گلزن ظاهر شد که البته فرصت سوزی‌هایش در برخی بازی‌ها فریاد علی دایی را به آسمان برد. او در ترکیب صبای قم در نیم فصل دوم 1290 دقیقه به میدان رفت و 4 گل، 4 پاس گل و دو پنالتی برای این تیم به ارمغان آورد. ستاره 27 ساله و تکنیکی صبای قم در نیم فصل اول به عنوان سرباز در تراکتورسازی حضور داشت.


مهاجمان


مهرداد محمدی (راه آهن)

 

1109559

 

باثبات ترین بازیکن راه آهن در ترکیب اصلی، حتی با دوری از برادر دوقلویش که زوج خطرناکی را تشکیل داده بودند، عملکرد خوبی در ترکیب زردپوشان داشت و تمام تلاش خود را برای بقای آنها به کار برد. 10 گل زده، دو پاس گل و به دست آوردن یک ضربه پنالتی برای تیمی که رکورد هفته ها دوری از گلزنی را به خود اختصاص داده بود نیز نتوانست آنها را از سقوط نجات دهد تا تک ستاره‌شان در این فصل هم بسوزد. محمدی در این فصل 2516 دقیقه برای راه آهن با سه سرمربی کار کرد و در نهایت هم به همراه این تیم به دسته پایین تر سقوط کرد اما مشتریان دست به نقدی را در برابر خود می بیند.


حسن بیت سعید (استقلال خوزستان)

 

1109519


اگر تیمی آغاز خوبی داشته باشد در نهایت با اعتمادبنفس کسب شده از آن می تواند به مسیر موفقیت ادامه دهد، این ضرب المثلی است که بین فوتبالیست ها رواج دارد و بیت سعید نیز با شروع فوق العاده خود در خط حمله استقلال خوزستان مسلما سهم زیادی در قهرمانی آبی های اهوازی دارد. او هر چند بیشتر زمان فصل راه دروازه حریفان را گم کرده بود اما در 2650 دقیقه حضور در ترکیب شاگردان ویسی موفق شد 9 گل بزند و یک پاس گل و دو پنالتی برای تیمش به ارمغان بیاورد.


علی علیپور (پرسپولیس)

 

1036167


مهاجم جوان پرسپولیسی‌ها که در ابتدای فصل مجبور به نیمکت نشینی شده بود در نهایت خواسته و اراده خود را به برانکو ثابت کرد تا او ضمن تغییرات تاکتیکی در تیمش او را به ترکیب اصلی بازگرداند. علی علیپور با فیزیک بدنی فوق العاده اش در نهایت روی زمین وهوا یکی از مهره های تاثیرگذار  پرسپولیس بود که توانست در 1623 دقیقه حضور در ترکیب این تیم، چهار گل به ثمر برساند و 3 پاس گل و دو پنالتی سهم او در این بازی‌ها بود.

 

در لینک‌های زیر می‌توانید تیم‌های منتخب اول و دوم را مشاهده نمایید:

 

11 بازیکن منتخب دوم لیگ برتر به انتخاب ورزش سه

 

تیم منتخب فصل فوتبال ایران

دیدگاه‌ها