کد خبر : 1326004 | 26 اردیبهشت 1395 ساعت 18:51 | 5.1K بازدید | 0 دیدگاه

صعود شمشیربازان المپیکی ایران در رنکینگ

دو نماینده کشورمان در رنکینگ جدید فدراسیون جهانی صعود کردند و به ترتیب در رده‌های 11 و 23 جهان قرار گرفتند.

صعود شمشیربازان المپیکی ایران در رنکینگ

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، به فاصله یک روز پس از اتمام دیدارهای انفرادی مسابقات شمشیربازی جهانی جایزه بزرگ اسپانیا، رنکینگ جدید فدراسیون جهانی در بخش اسلحه سابر منتشر شد.

در این رده‌بندی علی پاکدامن و مجتبی عابدینی صعود کردند. بر این اساس پاکدامن که با شکست نفر اول رنکینگ جهانی از روسیه در جدول 32 نفره، شگفتی ساز شد در رده بندی جدید فدراسیون جهانی سه پله صعود کرد و در رده 23 قرار گرفت. همچنین مجتبی عابدینی در رنکینگ جدید صاحب جایگاه یازدهم شده است. این رده با صعود یک پله‌ای عابدینی به دست آمد.

عابدینی و پاکدامن در حالی در رده بندی جدید فدراسیون جهانی شمشیربازی با صعود سه و یک پله ای مواجه شدند که در میان 182 بازیکن شرکت کننده در مسابقات جهانی جایزه بزرگ اسپانیا به ترتیب در رده‌های 13 و 14 قرار گرفتند.

در جریان این رقابت‌ها عابدینی واسطه حضور در 16 نفره اول بازیکنان از برگزاری دیدارهای گروهی مسابقات جهانی جایزه بزرگ اسپانیا معاف شد و به طور مستقیم به جدول 64 نفره راه یافت. عابدینی در این مرحله مقابل حریفی قزاقستانی و المپکی خود 15 بر 4 پیروز شد و راهی مرحله بعد شد. در جدول 32 نفره مسابقات مجتبی عابدینی مقابل نماینده فرانسه به نام لام برت که قهرمانی اروپا را در اختیار دارد به برتری قاطع 15 بر 4 دست یافت و یک مرحله دیگر صعود کرد. این شمشیرباز المپیکی کشورمان در جمع شانزده بازیکن برتر مسابقات و برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی مقابل کیم از کره جنوبی که رنکینگ پنجم جهان را در اختیار دارد با نتیجه 15 بر 12 شکست خورد و از صعود بازماند.

علی پاکدامن هم در مرحله گروهی مقابل حریفانی از آمریکا، مجارستان، انگلستان، کلمبیا و اسپانیا پیروز شد به طور مستقیم راهی جدول 64 نفره مسابقات شد. وی در این مرحله با کسب برتری 15 بر 13 برابر این شمشیرباز مدعی به جدول 32 نفره صعود کرد. در این مرحله از مسابقات پاکدامن با شکست 15 بر14 الکسی یاکیمنکو از روسیه که رده نخست رنکینگ جهانی را در اختیار دارد، ضمن ثبت شگفتی بزرگ مسابقات به جمع شانزده بازیکن برتر مسابقات صعود کرد اما در این مرحله مقابل لوکا کوراتولی از ایتالیا 15 بر 9 باخت و حذف شد.

شمشیربازان کره‌ای و ایتالیایی که باعث حذف عابدینی و پاکدامن از دیدارهای انفرادی مسابقات جهانی جایزه بزرگ اسپانیا شدند در نهایت مدال برنز مشترک این رقابت‌ها را از آن خود کردند.

دیدگاه‌ها