کد خبر : 1326244 | 27 اردیبهشت 1395 ساعت 18:10 | 129.3K بازدید | 0 دیدگاه

نتایج هفته پایانی لیگ دسته‌ اول

برزیلی‌ها با دست نشان لیک برتری شدند

صنعت نفت آبادان با پیروزی برابر فجر سپاسی شیراز راهی لیگ برتر شد تا خوزستان به رغم سقوط استقلال اهواز در لیگ برتر همچنان صاحب سه نماینده باشد.

برزیلی‌ها با دست نشان لیک برتری شدند

به گزارش "ورزش سه"، عصر امروز و در هوای گرم آبادان و در ورزشگاه تختی این شهر تیم نفت آبادان به دیدار فجر سپاسی رفت و موفق شد میهمان شیرازی اش را با نتیجه 1-2 شکست دهد. شاگردان نادر دست نشان با این برد لیگ برتری شدن و فجر سپاسی در لیگ دسته اول ماندگار شد. این دومین تیم نادر دست نشان مربی قائمشهری کشورمان بود که در این فصل راهی لیگ برتر شد. پیش از این تیم ماشین سازی تبریز که در نیم فصل اول هدایت آن را دست نشان بر عهده داشت لیگ برتری شده بود و صعود نفت که در دور برگشت سکان هدایتش به این مربی سپرده شده بود نادر دست نشان را صاحب رکورد جدیدی در فوتبال کشور کرد.


امروز چند بازی حساس هم در پایین جدول برگزار شد که با موفقیت تیم های پارسه تهران و فولاد یزد به پایان رسید و این دو تیم در دقیقه 90 از سقوط به دسته دوم نجات یافتند. سه تیم شهرداری اردبیل ، پاس همدان و گیتی پسند اصفهان با نتایجی که پارسه و فولاد کسب کردند به دسته دوم سقوط کردند.
پیش از این تیم های پیکان و ماشین سازی به لیگ برتر صعود کرده بودند و تیم های داماش و آلومینیوم هرمزگان هم به دسته دوم سقوط کرده بودند. در پایان لیگ دسته اول سه تیم پیکان ، ماشین سازی و نفت آبادان لیگ برتری شدند و پنج تیم آلومینیوم هرمزگان ، داماش گیلان ، گیتی پسند اصفهان ، شهرداری اردبیل و پاس همدان هم به دسته دوم سقوط کردند.

 

صنعت نفت آبادان 2 –  فجر سپاسی شیراز 1 ؛ دومین تیم نادر هم لیگ برتری شد

گل ها : محمد شادکام (32) و امیر زلیکانی (49) برای نفت آبادان – علی غلامرضا پور (65) برای فجر سپاسی
تیم نفت آبادان که برای لیگ برتری شدن محکوم به پیروزی برابر فجر سپاسی بود از همان سوت آغاز مسابقه دروازه میهمان شیرازی اش را به توپ بست اما درخشش رضا حیدری ؛ دروازه بان فجر سپاسی مانع گل شدن ضربات از راه دور بازیکنان نفت شد. نادر دست نشان ؛ سرمربی شمالی نفتی ها وقتی دید به دلیل درخشش دروازه بان آماده فجر نمی توان به این تیم گل زد از شاگردانش خواست تا از عمق دفاع شیرازی ها در پی گلزنی باشند که همین تغییر تاکتیک باعث شد تا محمد شادکام در دقیقه 32 مسابقه با زدن به قلب مدافعان فجر و اشتباه فردی مدافعان میانی و دروازه بان این تیم با یک نوک پای نصفه و نیمه دروازه حریف را باز کند تا بازی در نیمه اول 0-1 به سود نفت تمام شود. ابادانی ها که می دانستند یک گل ذخیره مناسبی برای برد نیست از همان شروع نیمه دوم دروازه فجر را به توپ بسستند و خیلی زود توسط امیر ذلیکانی به گل دوم دست یافتند تا با خیالی آسوده بازی را ادامه دهند. فجری ها که با یک تساوی هم راهی لیگ برتر می شدند وقتی بازی و متعاقب آن لیگ برتر را از دست رفته دیدند ازز لاک دفاعی بیرون آمده و بارها دروازه نفت را تا مرز فتح تهدید کردند اما آمادگی و درخشش حسن هوری ؛ دروازه بان با تجربه و خونسرد نفتی ها مانع باز شدن دروازه نفت شد اما با اینحال علی غلامرضا پور در دقیقه 65 با استفاده از تعلل مدافعان میانی نفت یکی از گل های خورده را تلافی کرد. پس از این گل نفتی ها چند حمله خطرناک روی دروازه فجر تدارک دیدند که با بی دقتی مهاجمان نفت و درخشش دروازه بان فجر در قفس توری میهمان جای نگرفت و در نهایت آبادانی ها با نتیجه 1-2 برنده این دیدار حیاتی شده و راهی لیگ برتر شدند.

نتیجه ديدار رفت : فجر سپاسی شیراز صفر – صنعت نفت آبادان 2

 

1111923


نفت آبادان:

حسن هوري. علي عبداله زاده. حسين بغلاني. وحيد فارغ. مجتبي ممشلي. محمد پورمحمد. محسن ربيع خواه. محمدزبير نيك نفس. ميلاد جهاني. امير زليكاني و محمد شادكام
سرمربی: نادر دست‌نشان

فجرسپاسی:

رضا حيدري. ايمان سليمي. فرهاد سالاري پور. سيد عليرضا زندوي. ايمان باصفا (56 صادق بابامحمدی). مصطفي ماهي. مسعود ريگي (90 مهدی کریمیان). احمد حسين زاده. ابراهيم صالحي و علي غلامرضا پور
سرمربی: علی کلانتری

 

شرح گل:
1 ـ صفر (نفت آبادان): پاس تو در محمد پورمحمد را در بین مدافعان فجر محمد شادکام تصاحب کرد و با استفاده از اشتباه مدافعان میانی میهمان شیرازی و دروازه‌بان این تیم با یک نوک پا به تور دروازه فجر دوخت.

2 ـ صفر (نفت): در حالی که فجر صاحب ضربه کرنر شده بود، توپ ارسالی فجری‌ها را بازیکنان نفت از درون محوطه جریمه دفع کردند که این توپ در میانه میدان به میلاد جهانی رسید و این بازیکن پس از جا گذاشتن مدافع مستقیم خود با یک پاس عرضی امید زلیکانی را صاحب توپ کرد و مهاجم تکنیکی نفتی‌ها پس از جابجا شدن دروازه‌بان فجر گل دوم آبادانی‌ها را به نام خود ثبت کرد.

1-2 (فجر): دقیقه 66 علی غلامرضاپور توپ ارسالی از جناح چپ محوطه نفت را از بین مدافعان میانی این تیم از پشت خط شش قدم با ضربه سر به گل اول فجر تبدیل کرد.

 

دقایق حساس:
دقیقه 1: پاس محمد شادکام به محمد پورمحمد رسید و شوت سرکش این بازیکن از پشت محوطه هجده قدم سمت دروازه فجر شلیک کرده بود با مدافع حریف برخورد کرد و به کرنر رفت.
دقیقه 17: شوت زلیکانی را دروازه تیم فجر با مهارت کامل به کرنر فرستاد.
دقیقه 22: فجرسپاسی در اولین حمله جدی خود صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که شوت سرکش مسعود ریگی حسن حوری با مشت دفع کرد.

دقیقه 3+45: تیم نفت آبادان درحالی که میتوانست در دقایق تلف شده نیمه اول تعداد گل های خود را دو برابر کند با بدشانسی مواجه شد و از رسیدن به گل دوم باز ماند. در این دقیقه پاس عرضی پورمحمد درون محوطه جریمه به شادکام زننده گل اول نفت رسید و این بازیکن در حالی که دروازه بان فجر از دروازه خارج شده بود به سمت دروازه شلیک کرد که مدافع فجر مانع گل شدن توپ شد.

دقیقه 46: شروع توفانی نفت در نیمه دوم باعث شد تا این تیم در گوشه چپ محوطه جریمه فجر صاحب یک ضربه ایستگاهی شود که شوت زبیر نیک‌نفس را مدافعان زمین دفع کردند.

دقیقه 83: ضربه سنگین مصطفی ماهی از پشت محوطه جریمه را حسن حوری به کرنر فرستاد.
دقیقه 87: امین متوسل‌زاده در حالی که فقط دروازه بان فجر را مقابل خود داشت از پشت شش قدم نتوانست توپ را به پاهای دروازه بان فجر زده و فرصت طلایی نفت را از دست داد.

دقیقه 90: رضا حیدری دروازه بان فجرسپاسی شوت سهمگین محمد پورمحمد که از فاصله 30 متری شلیک شده بود را به شکلی زیبا از گوشه دروازه به کرنر فرستاد.

 

1111922

 

حواشی:

* به دلیل حضور طرفداران نفت آبادان در جایگاه طرفداران فجر بازی با ده دقیقه تاخیر آغاز شد.

* بعد از به ثمر رساندن گل دوم نفت آبادان، بازیکنان فجر شروع به اعتراض به داور کرند. آن ها معتقد بودند داور باید برایشان پنالتی اعلام می کرد که همان صحنه منجر به گل شد.

* تماشاگران آبادانی که تیمشان را در یک قدمی صعود به لیگ برتر می بینند، سرمربی تیم خود ، نادر دست نشان را تشویق می کنند.

 
***

آلومینیوم هرمزگان 1- پارسه تهران 1 ؛ گل آشوری پارسه را نگه داشت

گل ها : آرش عبدلی (51) برای آلومینیوم هرمزگان – سجاد آشوری (85) برای پارسه تهران

پارسه تهران در حالیکه تا دقیقه 85 برابر آلومینیوم هرمزگان شکست خورده و با این تیم راهی  دسته دوم شده و جایی در لیگ یک نداشت در این لحظه با گل سجاد آشوری مجدداً حکم ماندگاری اش در لیگ یک امضاء شد تا تیم پاس که مس کرمان را مقتدرانه شکست داده بود به دسته دوم سقوط کند.

نتیجه ديدار رفت : پارسه تهران 3 – آلومینیوم هرمزگان 2

***

فولاد یزد 1 –  نفت مسجد سلیمان صفر ؛ نجات در دقایق اضافی

گل : مهران مراد علی (2+90)

مهران مراد علی با گلی که در دومین دقیقه وقت های تلف شده بازی درون دروازه نفت مسجد سلیمان جای داد نه تنها باعث ابقای فولاد یزد در لیگ یک شد بلکه ستاره درخشان کویر شد. نفتی ها که در بازی های قبلی کم رمق نشان داده بودند در دیار با فولاد با آنکه نتیجه بازی برایشان مهم نبود اما با اینحال با قدرت بازی کردند تا جاییکه فولادی ها را در یزد تا مرز سقوط پیش بردند اما مراد علی با گل خود باعث شد تا تنها نماینده یزد در لیگ دسته یک ماندنی شود. این برای دومین بار است که عبدالمجید باقری نیا ؛ مربی پر تجربه خوزستانی در روزهای پایانی لیگ ناجی یزدی ها شده و آنها را از سقوط نجات می دهد.

نتیجه ديدار رفت : نفت مسجد سلیمان 1 –  فولاد یزد صفر

***

پیکان تهران 1 –  شهرداری اردبیل 1 ؛ سقوط زودهنگام شهرداری

گل ها : فراز امام علی (85) برای پیکان - پیمان مراد زاده () برای شهرداری اردبیل

شهرداری اردبیل که برای تثبیت خود در دسته اول نیاز به پیروزی پرگل برابر پیکان داشت نمایش قابل قبولی برابر قهرمان لیگ آزادگان داشت اما با اینحال زورش به پیکان نرسید و با کسب تساوی برابر این تیم به جمع تیم های سقوط کننده اضافه شد. شهرداری چی ها در حالی راهی دسته دوم شدند که قابلیت تک رقمی شدن در لیگ را هم داشتند اما ضعف مدیریت و کمیته فنی این تیم و تغییر مدام مربی باعث شد تا تنها نماینده دیار سبلان خیلی زود از جمع دسته اولی ها خداحافظی کند.

نتیجه ديدار رفت : شهرداری اردبیل 1 – پیکان تهران 2

***

پاس همدان 3 –  مس کرمان 1 ؛ قهرمان آسیا دسته دومی شد

گل ها : صادق کرمی (5) ، احمد جمشیدیان (10 پنالتی) و مختار جمعه زاده (59) برای پاس – سعید دقیقی (90) برای مس کرمان

پاس همدان به رغم پیروزی برابر مس کرمان و هم امتیاز شدن با پارسه تهران به دلیل تفاضل گل به دسته دوم سقوط کرد تا همانند پرسپولیسی ها که قهرمانی لیگ را با تفاضل گل از دست دادند ، حضور در دسته اول را از دست بدهند. قهرمان اسبق آسیا خیلی زود موتور گلزنی اش را شروع کرد و دروازه مس را گشود و تا دقیقه 60 مسابقه با حاکم میدان بود اما این تیم در 30 دقیقه پایانی عطش گلزنی اش فروکش کرد و حتی در آخرین دقیقه مسابقه هم دروازه اش باز شد اما  به رغم برتری 1-3 به دسته دوم سقوط کرد. پاسی ها در صورتیکه مس را اختلاف 6 گل شکست می داند در دسته اول ابقاء می شد.

نتیجه ديدار رفت : مس کرمان 1 – پاس همدان صفر

 

مس رفسنجان 3- گیتی پسند اصفهان صفر؛ بازی شرافتمندانه رفسنجانی ها

گل ها : حسین کاویانی فرد (38) ، حامد اسدپور (60) و امیر خدامرادی (85)

نتیجه دیدار تیم های مس رفسنجان و گیتی پسن همان قدر که برای گیتی حیاتی بود برای مس بی ارزشی نداشت اما با اینحال رفسنجانی ها در این دیدار تشریفاتی با تمام قوا برابر گیتی پسند بازی کردند و توانستند این تیم قعر جدولی را با سه گل شکست دهند. گیتی پسند با این شکست به دسته دوم سقوط کرد و مسی های رفسنجان هم 58 امتیازی شده در جایگاه پنجم قرار گرفتند.

نتیجه ديدار رفت : گیتی پسند اصفهان صفر – مس رفسنجان صفر

 

خونه به خونه بابل 1 –  داماش گیلان 1 ؛ تساوی بی حاصل

گل ها : منصور تنهایی (81) برای خونه به خونه بابل – محمد رستمی (65 - پنالتی) برای داماش

دیدار کاملاً تشریفاتی شمالی ها با تساوی 1-1 به پایان رسید. خونه به خونه و داماش پیش از این تکلیف شان مشخص شده بود و نتیجه این بازی تاثیری در سرنوشت آنها نداشت. زیرا سقوط داماش به دسته دوم از هفته قبل مشخص شده بود همانطور که خونه به خونه می دانست در لیگ دسته اول ماندنی است.  

نتیجه ديدار رفت : داماش گیلان 2 – خونه به خونه بابل 1

***

 

گل گهر سیرجان 2 – ماشین سازی تبریز صفر ؛ بازی تفریحی

گل ها : رضا محمود آبادی (50) و مهرداد آوخ (78)

ماشین سازی تبریز که تا قبل از رویارویی با گل گهر برابر همه حریفانش با انگیزه و با قدرت ظاهر می شد پس از آنکه هفته قبل با پیروزی برابر مس رفسنجان صعودش به لیگ برتر را مسجل کرد در آخرین بازی فصل که برایش جنبه تشریفاتی داشت به مصاف گل گهر رفت و با دو گل مغلوب این تیم شد تا لیگ دسته یک را با شکست ترک کند.

نتیجه ديدار رفت : ماشین سازی تبریز 2 – گل گهر سیرجان 1

***

خیبر خرم آباد صفر –  نساجی مازندران 1 ؛ نساجی صفر نشد

گل : شاهین مجیدی (64)

نساجی مازندران در صورتیکه با دو گل خیبر را شکست می داد تعداد گل های زده و خورده اش برابر شده و در ستون تفاضل گل ها عدد صفر برابر نامش ثبت می شد اما برد 0-1 این تیم باعث شد تا نساجی که داعیه صعود به لیگ برتر را داشت با 39 گل زده و 40 گل خورده و تفاضل -1 به رده هشتم بسنده کند.

نتیجه ديدار رفت : نساجی مازندران 2 – خیبر خرم آباد 1

***

آلومینیوم اراک 3- ایران جوان بوشهر 2 ؛ آخرین برد

گل ها : وحید جعفری (12) ، عماد میرجوان (52) و حسین احمدلو (72) برای آلومینیوم اراک – محمد طارمی (19) و محمد شمسی (77) برای ایران جوان بوشهر

آلومینیوم اراک با شکست دادن ایران جوان رتبه خود را در جدول تک رقمی کرد تا نخستین حضورش در لیگ دسته را با مقام نهمی پشت سر بگذارد.

نتیجه ديدار رفت : ایران جوان بوشهر 3 – آلومینیوم اراک صفر

دیدگاه‌ها