کد خبر : 1326471 | 28 اردیبهشت 1395 ساعت 15:11 | 153.2K بازدید | 5 دیدگاه

دو پرسپولیسی، یک استقلالی و یک گسترشی در صدر بهترین‌ها

ارزشمندترین بازیکنان لیگ پانزدهم (جدول)

مهاجم پرسپولیسی‌ها با 24.5 امتیاز به عنوان ارزشمندترین بازیکن لیگ پانزدهم لقب گرفت، البته به همراه طارمی یک پرسپولیسی، یک استقلالی و یک گسترش فولادی نیز در صدر جدول با ارزش ترین بازیکنان لیگ پانزدهم قرار دارند.

ارزشمندترین بازیکنان لیگ پانزدهم (جدول)

به گزارش "ورزش سه"، پس از برگزاری بازی های لیگ پانزدهم و بررسی هفته به هفته عملکرد بازیکنان حاضر در تیم های مختلف، ارزشمندترین بازیکنان به طور نهایی انتخاب شدند. البته ذکر توضیحاتی در این باره ضروری به نظر می رسد که در پایان مطلب ارائه شده است.


با بررسی ارزشمندترین بازیکنان حاضر در لیگ پانزدهم با "ورزش سه"، همراه باشید:


اول – مهدی طارمی؛ 24.5 امتیاز

 

1110559


مهاجم اول پرسپولیسی ها در لیگ پانزدهم موفق شد چند عنوان را به نام خود بزند، او با 16 گلی که برای این تیم به ثمر رساند موفق شد به عنوان آقای گل لیگ پانزدهم لقب بگیرد، البته طارمی 8 بار نیز برای تیمش پنالتی به دست آورد، پنالتی هایی که تنها 3 گل برای پرسپولیسی ها به همراه داشت و بنابراین این مهاجم را می توان پنالتی گیرترین بازیکن لیگ نیز دانست. البته طارمی در این میان 3 بار نیز با پاس هایش بازیکن های دیگر را در موقعیت گلزنی قرار داد، طارمی در چهار دیدار پایانی نتوانست برای پرسپولیسی ها تاثیرگذار باشد و چه بسار از موقعیت های خود استفاده بیشتری می کرد هم می توانست تیمش را به قهرمانی برساند و هم خود رکورد بیشترین گل زده را در ادوار لیگ برتر بشکند. مهاجم بوشهری پرسپولیسی ها با 24.5 امتیاز به عنوان ارزشمندترین بازیکن لیگ پانزدهم لقب گرفت.

 


دوم – محمد ابراهیمی؛ 18.5 امتیاز

 

1100934


پس از تساوی گسترشی ها در یکی از بازی های این تیم در ابتدای فصل فراز کمالوند در مصاحبه ای اعلام کرد نبود محمد ابراهیمی باعث پیروز نشدن ما شد! حرفی که تعجب خیلی ها را به دنبال داشت اما با گذشت و بازی ها به همه فوتبالی ها اثبات شد این حرف بی دلیل بر زبان کمالوند جاری نشده است، مهاجم گسترشی ها در این فصل حتی از دوران اوج خود نیز پرثمرتر ظاهر شد و توانست برای تیمش بازی های مهمی را به انجام برساند. او 11 بار دروازه حریفان را باز کرد تا پس از طارمی به عنوان دومین گلزن لیگ شناخته شود، ابراهیمی 5 بار نیز اقدام به ارسال پاس گل کرد و 3 بار هم موفق به کسب پنالتی شد.

 


سوم – امید عالیشاه؛ 15 امتیاز

 

1109366


کاپیتان سرخ پوشان در بازی آخر اگر با همین کیفیت در طول لیگ پانزدهم ظاهر می شد به طور یقین در صدر این لیست قرار می گرفت، امید عالیشاه که در بازی های برگشت لیگ توانست بازی های فوق العاده ای از خود به نمایش بگذارد بدون شک یکی از مهمترین بازیکنان برانکو محسوب می شد، عالیشاه 6 بار برای پرسپولیسی ها گلزنی کرد و 9 بار نیز اقدام به ارسال پاس گل کرد، عالیشاه با این تعداد پاس گل خود را به عنوان بهترین پاسور لیگ پانزدهم نیز معرفی کند.

 


سوم – سجاد شهباززاده؛ 15 امتیاز

 

1095174


مهاجم اول آبی ها موثرترین بازیکن این تیم در لیگ پانزدهم است، وی که در اغلب بازی های این تیم توانست تاثر بسزایی در نتیجه کسب شده باشد تعداد گل ها و پاس های خود را تقریبا یکسان پیش برد، او 7 بار پایش به گلزنی باز شد، 6 بار اقدام به ارسال پاس گل کرد و 2 بار نیز برای تیمش پنالتی به دست آورد.

 

 


چهارم – ساسان انصاری؛ 14 امتیاز

 

1106888

 


بال راست فولادی ها این فصل توانست نام خود را به عنوان یکی از مهمترین مهره های فصل بعد معرفی کند و مطمئنا یکی از اصلی ترین بازیکنان حاضر در بازار نقل و انتقالات خواهد بود. ساسان انصاری که در بازی های لیگ پانزدهم عصای دست اسکوچیچ محسوب می شد و با عملکرد خود به داد این مربی و تیمش رسید توانست 9 بار گلزنی کند، 4 پاس گل ارسال کند و 1 بار نیز اقدام به گرفتن پنالتی کند و در مجموع 14 امتیاز مثبت برای تیمی به دست بیاورد که فصل آبنده در آن حضور نخواهد داشت.

 


چهارم – محسن یوسفی؛ 14 امتیاز

 

1082905

 


هافبک باتجربه مشهدی ها در آخرین  بازی این تیم نیز گلزنی کرد تا نشان دهد آمادگی و تاثیرگذاری خود را تا هفته آخر حفظ کرده است، یوسفی که در تیم ملوان توانست احیا شود در بازی این فصل تیم پدیده بهترین عملکرد را داشت و با گل زیبای خود در بازی مقابل سپاهان بهترین اختتامیه برای بازی های خود در لیگ پانزدهم برگزار کرد، یوسفی 7 بار این فصل توانست گلزنی کند، او 6 بار نیز با پاس هایش بازیکنان دیگر تیم را در موقعیت گلزنی قرار داد و 1 بار هم موفق شد پنالتی به دست بیاورد.

 


چهارم – مهدی رجب‌زاده؛ 14 امتیاز

 

1082871

 

کاپیتان ذوبی ها نشان داد حداقل در فوتبال ایران دود هنوز از کنده بلند می شود، او که موثرترین بازیکن یحیی گل محمدی در لیگ پانزدهم لقب گرفته است به عنوان دومین پاسور لیگ نیز مطرح است، رجب زاده در بازی های این 6 بار توانست گلزنی کند و 7 بار نیز برای سایر همبازیان خود پاس گل ارسال کرد، البته آقای کاپیتان 1 بار نیز برای ذوبی ها یک پنالتی به دست آورد که منجر به گل شد.

 


پنجم – مهرداد محمدی؛ 13 امتیاز

 

1109559

 


مهاجم راه آهنی ها رویایی ترین آغاز را در لیگ پانزدهم داشت، او با گلزنی در این تیم توانست نام خود را به عنوان پدیده بی چون و چرای لیگ پانزدهم مطرح کند، البته در میانه های فصل مهرداد نتوانست به مانند بازی های آغازین تاثیرگذار باشد اما در بازی های دور برگشت بازهم به دوران آرمانی خود بازگشت اما نتوانست در نهایت کاری از پیش ببرد و تیم را در لیگ برتر نگه دارد، محمدی که در چهارهفته پایانی برای تیمش گلزنی کرد در طول فصل 10 بار پایش به گلزنی باز شد، 2 بار اقدام به ارسال پاس گل کرد و 1 بار نیز برای راه آهنی ها پنالتی به دست آورد.

 

توضیحات جدول


اول: عملکرد بازیکنان تنها بر اساس عملکرد کمی آنها مورد بررسی قرار گرفته است، به دلیل عدم وجود برنامه ای که به طور کامل عملکرد بازیکنان را از نظر کیفی و در طول نود دقیقه مورد بررسی قرار دهد، کادر آنالیز "ورزش سه"، تصمیم را بر آن داشت تا تنها از نظر کمی و تعداد گل های به ثمر رسیده، پاس گل ها و پنالتی ها بازیکنان را بررسی کند و بر اساس آنها به بازیکنان حاضر امتیاز دهد. به همین دلیل بازیکنان خطوط دفاعی در صورت تاثیرگذاری مستقیم در گل های به ثمر رسیده در این آمار وارد شده اند، در غیر اینصورت عملکرد آنها مورد بررسی قرار نگرفته است، بنابراین باید گفت کسی منکر عملکرد و تاثیرگذاری مدافعان و هافبک های دفاعی حاضر در لیگ برتر نیست.
دوم: دروازه بان ها در لیستی جداگانه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.


سوم: بازیکنانی که توانستند گل به ثمر برسانند و یا پاس گل مستقیمی ارسال کنند یک امتیاز مثبت و بازیکنانی که برای تیم شان پنالتی به دست آوردند در صورت گل شدن آن پنالتی یک امتیاز(مانند پاس گل) و در صورت گل نشدن نیم امتیاز مثبت تعلق می گیرد، بنابراین آیتم پنالتی در جدول به منزله کسب پنالتی است نه به ثمر رساندن آن.

 

11121031112106

1112104 1112108

1112107

 

دیدگاه‌ها