کد خبر : 1326622 | 29 اردیبهشت 1395 ساعت 11:15 | 106.8K بازدید | 19 دیدگاه

دفاع رییس کمیته استیناف از کمیته انضباطی

حکم محرومیت مهدی رحمتی قانونی است

علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف به صراحت لهجه و اعمال قانون شهره است و کمتر در صدور رای مصلحت ها را در نظر می گیرد.

حکم محرومیت مهدی رحمتی قانونی است

 

به گزارش "ورزش سه"، وی در تشریح رای صادره برای مهدی رحمتی دروازه بان استقلال تهران و اینکه از سوی کارشناسان حقوقی این رای غیر قانونی تشخیص داده شده آنهم به استناد بند یک ماده 80 می گوید: اینکه می گویند رای صادره برای دروازه بان استقلال تهران غیر قانونی بوده این چنین نیست. وقتی مرجع صادر کننده رای چه کمیته انضباطی و چه کمیته استیناف در حکم اشاره به مسابقات رسمی می کند این مسابقات شامل همه بازی هایی می شود که در ایران برگزار می گردد. اما وقتی تاکید بر بازی های خاص دارد حکم صادره در همان مسابقات اعمال می شود. تفکیک رای انضباطی در حوزه اختیارات مرجع صادر کننده رای هست و این به صراحت در آئین نامه انضباطی آمده است. بنابراین رایی که در خصوص مهدی رحمتی دروازه بان استقلال صادر شده کاملا قانونی است و نمی شود ایراد آئین نامه ای به آن گرفت.


شاید برای برخی این سوال پیش آید که اگر با صدور رای مسابقات خاصی که در رای به آن اشاره شده پایان پذیرد آیا این رای قابل انتقال به دوره بعدی مسابقات خواهد بود که اینجا پاسخ من مثبت است و رای صادره در مورد رحمتی در مسابقات فصل بعد لیگ برتر اعمال می گردد.


علیرضا صالحی در پاسخ به این سوال که اگر بازیکنی در لیگ برتر مرتکب تخلفی مثلا درگیری با داور شود آیا هفته بعد می تواند در جام حذفی بازی کند؟ گفت: اشاره شما به تبعات و بازدارندگی رای صادره است. من در این زمینه با شما موافق هستم و می گویم در چنین مواقعی مرجع صادر کننده رای می بایست با دستور موقت و اجرای رای بلافاصله بعد از ابلاغ کاری کند که دیگران از تکرار تخلف منع شوند در حالی که شاید رایی که اکنون صادر شده این تاثیر را نگذارد.


اشاره ام به این بوده که این از حوزه اختیارات مرجع صادر کننده رای است که محرومیت ها را در مسابقات خاص اعمال کند اما اکنون من هم می گویم رایی که صادر شده تبعات مثبتی نخواهد داشت و شاید در حوزه قضایی نتواند تاثیر مثبتی بر فضای فوتبال داشته باشد.


طبیعتا بازیکنی که مرتکب تخلف می شود تاوان بزرگ پس دهد همواره از تکرار تخلف هراس خواهد داشت و این ذهنیت برای دیگر بازیکنان هم پیش خواهد آمد کوچکترین تخلف می تواند تاوان بزرگی به همراه داشته باشد.

دیدگاه‌ها