کد خبر : 1326656 | 29 اردیبهشت 1395 ساعت 12:58 | 6K بازدید | 0 دیدگاه

کلوپ: با یک جام، دنیای لیورپول تغییر نمی‌کند

یورگن کلوپ یک برنده است. شاید عبارت در زمان حضور او در دورتموند شکل گرفت و گروه ورزشی فنوی (مالکان لیورپول) را مجاب کرد که مربی خود را تغییر دهند.

کلوپ: با یک جام، دنیای لیورپول تغییر نمی‌کند

به گزارش "ورزش سه"، شاید به همین علت است که سرمربی 48 ساله، قهرمانی در لیگ اروپا را مهم تر از وجه کسب سهمیه چمپیونزلیگ می‌داند ولی برنده؟ خود کلوپ به این کلمه معتقد است.  او در این رابطه گفت:" پیروزی یعنی یک مهمانی خوب و من در جشن گرفتن خبره هستم. از آخرین باری که جشن گرفتم خیلی گذشته بنابراین آماده هستم." چیزی که سرمربی لیورپول در ماینز و دورتموند یاد گرفته این است که تا لحظه آخر برای کسب هر جامی بجنگد. تفکر او خیلی زود در آنفیلد رسوخ کرد و شاگردان توماس توخل در یک چهارم نهایی و احتمالا سویا، امشب در بازل گرفتارش خواهند شد. 

برای لیورپول، حضور در فینال لیگ اروپا یعنی قهرمانی در این جام برای چهارمین بار، بهبود آمار اروپایی و جذب بازیکنان و تقویت تیم به واسطه کسب سهمیه چمپیونزلیگ. برای مربی آنها، آخرین خواسته اش از بازیکنانی است که در طول 7 ماه حضورش و در 52 بازی برای او به میدان رفته اند.

 

1100825


کلوپ در این رابطه شرح داد:" اگر به کارنامه من به عنوان مربی نگاه کنید، می بینید که هر فصل تا بازی آخر خیلی جذاب بوده است. ماندن با ماینز در لیگ در سال اولم در روز آخر رخ داد. عدم صعود در سال دوم در روز آخر. عدم صعود در سال سوم در روز آخر. صعود، در روز آخر. عدم صعود به لیگ اروپا با دورتموند در روز آخر. صعود به لیگ اروپا در روز آخر. قهرمانی بوندس لیگا در 3 بازی آخر ولی در 4 سال آخر تا روز پایانی یک فینال حساس داشتیم.

من همیشه تا آخر در رقابت بوده ام. گاهی پیش خودم می‌گویم خدای من، همه در تعطیلات هستند و 4 هفته است که خوش می‌گذرانند و من هنوز هیچ به چی. ولی این واقعیت است. من سعی می‌کنم هر چه ممکن است کسب کنم. وقتی می‌خواهم، واقعا خواب هستم. وقتی بیدارم،‌ واقعا بیدار هستم. سعی می‌کنم همه چیز را تا جایی که می‌توانم پیش ببرم. برای همین است که ما در این چند سال فینال داشته ایم."


فینال ولی نه همیشه برنده. 4 فینال اخیر او با شکست روبرو شده است. فینال جام اتحادیه 2016، فینال جام حذفی آلمان 2015، فینال جام حذفی آلمان 2014 و فینال چمپیونزلیگ 2013. این رکورد باعث شده تا سرمربی لیورپول در موضع ضعف قرار بگیرد و اونای امری را بدون ترس، آماده بازی بداند.

 

1096086


او گفت:" یک نفر به این موضوع اشاره خواهد کرد، یک نفر در این رابطه خواهد نوشت که من خیلی فینال نبرده ام. واقعیت همین است ولی خیلی وقت‌ها در فینال مقابل تیمی قرار گرفته ایم که از ما بهتر بوده است. عملکرد ما همیشه خوب بوده است. برای این به فینال رسیده ایم که عملکرد خوبی داشته ایم و باید مقابل یکی از بهترین تیم‌ها بازی کنیم. آنجاست که به خودمان می‌گوییم «اوه خدای من، چه بازی سختی» ولی حتی همان موقع هم بهترین بازی مان را انجام می‌دهیم و مثلا در فینال چمپیونزلیگ خیلی رقابتی بازی کردیم.


عطش لیورپول برای جبران نتایج ضعیف گذشته مقابل سویا از مربی به بازیکنان نیز منتقل شده است. شکست در ضربات پنالتی مقابل سیتی در فینال جام اتحادیه و درس‌هایی که از آن گرفته شد، بازیکنان لیورپول را آماده کرد و آنها تا فینال لیگ اروپا پیش رفتند. جیمز میلنر، یکی از مهم‌ترین عناصر لیورپول در فینال بازل، در دوران حضورش در منچسترسیتی 3 فینال را از روی نیمکت دنبال کرده و در فینالی که به میدان رفت،‌ تیمش مقابل ویگان شکست خورد، خود را آماده این دیدار حساس می‌کند و از خاطرات تلخش در فینال ها می‌گوید.

 

 

1092243


او گفت:" چیزی که بیش از همه چیز من را اذیت می‌کرد این بود که وقتی جام را می‌بردیم، مربی به سراغ من می‌آمد و می‌گفت «باید تو را بازی می‌دادم» ولی او هیچگاه این کار را نمی‌کرد. فکر می‌کنم خیلی بی معنی بود. نمی‌دانم در این شرایط باید چه کار کرد. این موضوع من را بیش از هر چیز ناراحت می‌کرد ولی نمی‌گویم که کدام مربی بود. ولی هیچ تیمی با اتکا به یک بازیکن جام نمی‌برد بلکه این تیم است که جام را کسب می‌کند. هر چند که شما دوست دارید در فینال باشید و عدم بازی کردن ناراحتتان می‌کند ولی این تیم است که قهرمان می‌شود."


کلوپ معتقد است که کسب چنین جامی برای لیورپول نمی‌تواند یک نقطه عطف باشد. او گفت:" این جام خیلی مهم است ولی اگر کسی فکر کند بردن این فینال یعنی یک آینده استثنایی برای لیورپول در اشتباه است. بیخیال ...  این فقط یک جام است و سال بعد باید ادامه داد. اگر کسی فکر می‌کند با قهرمان نشدن ما همه چیز خراب می‌شود چه می‌توان گفت؟ یک بازی پیش روی ماست. اگر فشار انقدر زیاد شود چطور می‌توان خوب کار کرد. چطور می‌توان راه رفت؟ نفس کشیدن هم سخت می‌شود.

 

این هنوز یک بازی فوتبال است. اگر می‌خواهید به بالاترین سطح برسید، باید آماده باشید که بیشترین سقوط را هم انجام دهید. یک فرصت بزرگ پیش روی ماست. یک شانس بزرگ ولی آخرین شانس زندگی نیست. ما فقط برای کسب جام به بازل می‌رویم. خبر بد این است که سویا هم دقیقا همین هدف را دارد. فوتبال همین است. بزن بریم."

 

دیدگاه‌ها