کد خبر : 1326671 | 29 اردیبهشت 1395 ساعت 13:35 | 4.2K بازدید | 0 دیدگاه

ولی اف سرمربی تیم ملی جودوی ایران شد

پس از تایید فدراسیون جودو و موافقت وزارت ورزش و جوانان ، نصرت خان ولی اف به عنوان سرمربی تیم ملی جودوی ایران تا المپیک رویودوژانیرو انتخاب شد.

ولی اف سرمربی تیم ملی جودوی ایران شد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون جودو ، نصرت خان ولی اف ازبکستانی که به همراه تیم ملی ازبکستان اولین بار پس از استقلال این کشور به عنوان سرمربی تیم ملی جودوی کشورش راهی المپیک 96 آتلانتا شد ، با یک مدال نقره که شاگردانش در المپیک گرفتند خود را به عنوان یک مربی با قابلیت های بالا نشان داد.

 

اگر چه او در المپیک 92 بارسلون هم در تیم مربیگری جودوی شوروی سابق بود و از آنجا که شاگردان زیادی در تیم ملی داشت به عنوان یک مربی درجه یک نیمکت مربیگری شوروی را هم در المپیک تجربه کرده بود اما نصرت خان برای ازبک ها در المپیک آتلانتا به یک چهره دوست داشتنی تبدیل شد چرا که شاگردانش یک مدال نقره بسیار ارزشمند گرفته بودند.

 

او 6 سال مربی ازبکستان بود و سپس هم به عنوان مدرس سولیداریتی کمیته بین المللی المپیک در نقاط مختلف جهان مربیان را آموزش میداد و هم اینکه در تیم های ملی عراق و سوریه و لبنان به عنوان سرمربی کارش را دنبال کرد.

 

نصرت خان در مسابقات آسیایی امسال (2016) که در تاشکند برگزار شد مورد توجه مسئولین فدراسیون جودو قرار گرفت و برای اطمینان از مدیریت و قدرت مربیگری وی ، به صورت آزمایشی به ایران دعوت شد و همراه جودوکاران المپیکی کشورمان در دو تورنتمنت باکو و آلماتی حضور یافت.

 

پس از بازگشت از آلماتی و با توجه به گزارش مدیر تیم های ملی و تایید کمیته فنی، وی برای عقد قرارداد به دفتر معاونت قهرمانی وزارت ورزش معرفی شد و بعد از اینکه دکتر سجادی مهر تایید بر حضور وی زد فدراسیون جودو رسما وی را به عنوان سرمربی تیم ملی جودوی ایران تا بازیهای المپیک ریو معرفی کرد.

 

قرار است به زودی و پس از تایید برنامه های نصرت خان ، تمرینات و اردوهای تیم ملی جودو زیر نظر این مربی 64 ساله ازبکستانی آغاز شود. بنا به پیشنهاد نصرت خان ولی اف و تایید فدراسیون جودو حامد ملک محمدی نیز به عنوان مربی و دستیار در کنار نصرت خان حضور خواهد داشت.

 

دیدگاه‌ها