کد خبر : 1326681 | 29 اردیبهشت 1395 ساعت 14:10 | 40.7K بازدید | 2 دیدگاه

به بهانه اولین فینال اروپایی قرمزها با مستر کلوپو

کلوپ در لیورپول اسطوره می‌شود؟

در دوره چند ساله افول لیورپول ، این رقابت‌های اروپایی بوده که آنها را سرپا نگه داشته است.

کلوپ در لیورپول اسطوره می‌شود؟

به گزارش "ورزش سه"، قهرمانی در چمپیونزلیگ سال 2005 و یوفا کاپ سال 2001. در مقایسه با روزهای طلایی لیورپول چیزی محسوب نمی‌شود ولی برای قرمزها جام‌های بسیار مهمی هستند. لیورپول و اروپا، رابطه ای که توسط بیل شنکلی شکل گفت که در سال 1973 قهرمان یوفا کاپ شد و در دهه بعد توسط باب پیزلی، گسترش یافت و لیورپول به جایگاه بالایی رسید.


با وجود تمام اتفاقاتی که رخ داد و لیورپول در تعداد قهرمانی‌های لیگ برتر از منچستر عقب افتاد،‌ این قهرمانی اروپاست که آنها را نسبت به دیگر تیم‌های انگلیسی متفاوت می‌کند و برایشان اهمیت دارد. منچستریونایتد رکورد خوبی در اروپا دارد ولی مثل لیورپول نیست و برای همین است که دیدار امشب برای تیم و یورگن کلوپ از اهمیت بسیاری  برخوردار است. مربی آلمانی گفت که از نایب قهرمانی در فینال ها خسته شده است. او 4 فینال قبلی اش را شکست خورده و انگیزه شخصی بسیار بالایی در سنت جاکوب پارک خواهد داشت.

 

 

1112298

 


ولی از دیدگاهی دیگر، یک پیروزی مقابل مدافع عنوان قهرمانی رقابت‌ها می‌تواند کلوپ را به جایگاهی فراتر از حد تصور خودش برساند. مربیانی که برای لیورپول جام اروپایی کسب کرده اند، برای هواداران بسیار قابل احترامند. برای مثال، جرارد هولیر در 6 فصل حضورش در لیورپول،‌ بدین ترتیب است: هفتم، چهارم،‌سوم، دوم،‌پنجم، چهارم.


بد نیست ولی با توجه به اینکه باشگاه در 4 فصل قبل از او، یا در رده ی سوم قرار گرفته یا چهارم، نشان می‌دهد که در بهترین حالت هم پیشرفت چندانی با حضور او حاصل نشده است. با این حال، هولیه در یک فصل بسیار خوب که قهرمان جام حذفی و جام اتحادیه شده بود، موفق شد یوفا کاپ سال 2001 را نیز برای لیورپولی ها به ارمغان بیاورد. همین فصل باعث شد تا میراث او در تیم جاودانه شود. او تیم را در حالی ترک کرد که اوضاع خوبی نداشتند ولی وظیفه اش را به خوبی انجام داده بود.

 

1112351

 

 

1112353

 


کلوپ هنوز به این سطح نرسیدهاست. او باید در این بازی پیروز شود و فصل آینده تیمش را در رقابت‌های داخلی به موفقبت رساند. ولی هر چقدر که عجیب به نظر بیاید، بازگشت به خانه با کسب این جام،‌ دیدگاه لیورپولیدان‌ها نسبت به او را تغییر خواهد داد و جایگاه رفیعی برایش به وجود خواهد آورد و تمام این ها در حالیست که او تنها 7 ماه است سرمربی لیورپول شده است.


این یک سنت در تجربه اروپایی لیورپول است،‌حتی اگر این جام در کلاس دوم یوفا باشد. هزاران هوادار لیورپول به بازل سفر کرده اند و خیلی بدون بلیط و خیلی با بنرهایی که خودشان در خانه درست کرده اند. نکته اصلی در این میان این است که وقتی کلوپ جانشین برندن راجرز  در ماه اکتبر شد،‌ این قهرمانی برای او اولویت بالایی نداشت. 

 

 

1112265

 

ولی با توجه به اینکه عملکرد لیورپول در لیگ همچنان کم فروغ بود، ولی ماجراجویی در سوئیس باعث شده تا هواداران این احساس را داشته باشند که اتفاقات خوبی در راه است. هر کسی که پیروزی لیورپول مقابل یونایتد، دورتموند و ویارئال را تماشا کرده، مخالفتی با این موضوع ندارد.


پیروزی خانگی مقابل دورتموند یادآور شب‌های کلاسیک آنفیلد بود. بردن یونایتد هم که جای خود دارد، هر چند که در این دو فصل در این امر ضعیف کار کرده اند. عملکرد شاگردان کلوپ مقابل ویارئال نیزی قابل تحسین بود. هر چند که پیروزی دراماتیکی رقم نخورد ولی تیم کلوپ به خوبی در زمین ظاهر شد و کار خود را کرد. کلوپ فکر می‌کند که به خوبی فوتبال را درک کرده است. اگر پیروز شود،‌ شاید ببیند که نیمی از آن را درک نکرده است.

 

منبع: دیلی میل

مترجم: روزبه مهری

دیدگاه‌ها