کد خبر : 1326718 | 29 اردیبهشت 1395 ساعت 16:26 | 15.6K بازدید | 0 دیدگاه

مسابقات والیبال انتخابی المپیک؛

داور ایرانی زودتر از والیبالیست‌ها در توکیو (عکس)

تیم ملی والیبال ایران در حالی اواخر هفته جاری راهی توکیو می شود که فرهاد شاهمیری داور بین المللی کشورمان برای سازماندهی این رقابت ها و حضور در سیمنار داوران المپیکی هم اکنو در ژاپن به سر می برد.

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات انتخابی المپیک ریو از هشتم خرداد ماه برای والیبالی های آسیا در توکیو آغاز می شود. شاگردان لوزانو 10 روز زودتر راهی ژاپن می شوند تا با انجام چند بازی تدارکاتی مقابل چین و لهستان هم خود را از لحاظ آب و هوایی با شرایط آدابته کننده و هم لوزانو به شرایط آرمانی تیم برسد.


اما در کنار تیم ملی، فرهاد شاهمیری داور بین المللی ایران در توکیو به سر می برد تا با حضور در سیمنار داوران بین المللی المپیک ریو با آخرین تغییرات داوری آشنا شوند. البته FIVB قرار است چند تکنولوژی جدید را هم در مسابقات آزمایش کند که شاهمیری این روزها سخت مشغول است. استفاده از تبلت برای درخواست تعویض، تایم اوت و ویدئو چک و استفاده از سیستم چشم عقاب از مهم ترین اتفاقاتی است که حالا در توکیو مورد آزمایش قرار گرفته می شود.


آخرین تکنیک های روانشانسی برای مدیریت بازی و به روزرسانی قوانین داوری والیبال از دیگری مباحث سمینار توکیو است که شاهمیری به عنوان یکی از داوران المپیکی سخت درگیر این مباحث است. تیم ملی والیبال ایران هم در روزهای نزدیک به ژاپن می رسد تا تمرینات و مسابقات تدارکاتی خود را آغاز کند.

 

1112467

 

1112468

دیدگاه‌ها