کد خبر : 1326861 | 30 اردیبهشت 1395 ساعت 10:25 | 5.8K بازدید | 0 دیدگاه

فقری به نام بازی تدارکاتی

گزارشی از اردوی تیم ملی جوانان

اردوی تیم ملی جوانان که از 26 خرداد در بابلسر شرع شده تا دوم خرداد ادامه خواهد داشت.

به گزارش "ورزش سه"، با گذشت 6 ماه از پایان مرحله مقدماتی تیم ملی هنوز موفق به برگزاری بازی دوستانه با تیم های مهم و هم چنین شرکت در تورنمنت های خارجی نشده و این در حالی است که درمرحله نهایی بازی ها با ژاپن، قطر قهرمان دوره گذشته مسابقات و هم چنین یمن همگروه است. یمنی که در دوره پیشین بازی ها در گروه ایران صعود کرد اما ملی پوشان جوان ما چهارم شدند و به همین خاطر این بار در قرعه کشی در سید چهار قرار گرفتند.


تیم ملی جوانان ناگزیر به برگزاری اردهای داخلی و هم چنیندیدار حتی با تیم های محلی استانی است به طوریکه در ادوی بابلسر هم تیم ملی جوانان به مصاف تیمی از فریدونکار رفت و فردا هم در جدالی دوستانه با یکی دیگر از تیم های استان مازندران بازی خواهد کرد.


در اردوی تیم ملی جوانان به جزء رضا شکاری که هم اکنون در اردوی ذوب آهن برای بازی با استقلال در فینال جام حذفی آماده می شود و هم چنین امید نورافکن بازیکن استقلال همه بازیکنان حضور دارند.


تمرینات بدنسازی در کنار دریا و هم چنین تمرینات تاکتیکی در مستتطیل سبز زیر نظر کادر فنی با شدت و حدت هر چه تمامتر در حال پیگیری است و چهارشنبه شب هم جلسه آنالیز بازی با سنگاپور برگزار شد.


اعضای تیم ملی جوانان امروز و بعد از جلسه تمرین عصر به بابل و روستای کپورچال می روند تا بر سر مزار هادی نوروزی فاتحه سر دهند و برای شادی روح کاپیتان فقید پرسپولیس دعا کنند. هادی نوروزی شاگرد امیر حسین پیروانی سرمربی تیم ملی جوانان بوده و در اولین حضورش در تهران پیراهن پاسارگاد را با رهبری این مربی بر تن کرد. شاید برایتان جالب باشد که هادی آن روزها بیشتر کشتی می گرفت تا اینکه فوتبال بازی کند و وقتی سر تمرین تیم پاسارگاد حاضر شد امیر حسین پیروانی تصور می کرد او قصد حضور در تمرین کشتی یکی از تیم ها را داشته و به اشتباه به سر تمرین تیم فوتبال آماده است.


این روزها فقر بازی تدارکاتی در تیم ملی جوانان خیلی آزار دهنده است. تیمی که در دوره پیشین مسابقات با مربیگری علی دوستی و در حضور چهار تیم چهارم شد! این در حالی است که به شرووع مسابقات قهرمانی جام ملت های آسیا و هم چنین انتخابی جام جهانی زمان زیادی نمانده است و اگر تیم ملی جوانان در این مسابقات درخشان ظاهر شود و به جام جهانی صعود کند بی شک تیم های اروپایی به جوانان ایرانی اقبال بیشتری نشان خواهند داد همان طور که پیشتر سردار آزمون و علیرضا جهانبخش به عنوان بازیکنان تیم ملی جوانان مورد توجه تیم های اروپایی قرار گرفته اند.


آنچه که امروز به چشم می آید بی توجهی به تیم ملی جوانان است. درگیری فدراسیون فوتبال با مسئله انتخابات و هم چنین اهتمام مهدی تاج فقط برای رفع مشکلات کی روش و تیم ملی سبب شده تا تیم ملی جوانان از نگاه ها دور شود و با برگزاری اردوی های داخلی و بازی با تیم های استانی خود را سرگرم کند در حالی که دیگر رقبای ایران ماهی نیست که در یک تورنمنت مهم شرکت نکنند و چند بازی دوستانه خوب انجام ندهند.
نکت جالب  اینکه دیگر تیم های پایه در بخش آقایان و خانم های در ماه  های اخیر به تورنمنت های خوبی اعزام شده اند الا تیم ملی جوانان!


اینجا یک سوال مهم مطرح است. آیا تیم ملی جوانان مهم نیست؟ به یاد داشته باشیم فیفا بعد از جام جهانی مهمترین بازی هایی که برگزار می کند بازی های زیر 20 سال است که سال 2017 در کره جنوبی برگزاری می شود و تیم ملی در صورت راهیابی به مرحه نیمه نهایی در مسابقات مهر ماه بحرین به جام جهانی صعود خواهد کرد.

 

1112665

 

1112666

 

1112667

دیدگاه‌ها