کد خبر : 1326874 | 30 اردیبهشت 1395 ساعت 11:49 | 65.7K بازدید | 0 دیدگاه

آغاز پرشور رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی در شیراز

برد 8-0 ایران مقابل اوکراین؛ در انتظار دیدار با آذربایجان

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در اولین دیدار خود در جام جهانی شیراز با حمایت حدود 3 هزار تماشاگر که تمام سکوهای سالن شهید دستغیب را پر کرده بودند، موفق شد اوکراین را شکست دهد.


برد 8-0 ایران مقابل اوکراین؛ در انتظار دیدار با آذربایجان

به گزارش "ورزش سه"، ملی پوشان فرنگی کار ایران، کار خود در این تورنمنت را با تشویق بی امان هواداران مقابل اوکراین آغاز کردند.

 

برد هیجانی مردانی
در اولین مسابقه، مهرداد مردانی در وزن ۵۹ مقابل یوگنی میکاگنی قرار گرفت. مردانی که با دو بنده قرمز کشتی می‌گرفت در دقیقه اول سه بر صفر عقب افتاد اما در همان وقت اول کشتی را مساوی کرد. کشتی گیر ۵۹ کیلو ایران در وقت دوم توانست با نتیجه ۷ بر سه حریف اوکراینی خود را شکست دهد. تماشاگران بعد از بازگشت قدرتمندانه مردانی شعار ایرانی با غیرت همینه همینه سر دادند.

 

1112705

 

نوروزی مقابل شیرازی‌ها استراحت کرد
در وزن ۶۶ کیلوگرم در حالی که همه مناظر امید نوروزی بودند زیدوند روی تشک آمد. کشتی گیر ۶۶ کیلو ایران کشتی خود را طوفانی شروع کرد. این کتی گیر در دو دقیقه ۴۹ ثانیه حریف خود را با امتیاز هشت ضربه فنی کرد تا کار به وقت دوم هم نکشد.

 

1112701

 

1112698

 

دومین برد با ضربه فنی
افشین بیابانگرد در کشتی سوم مقابل الکساندر لیتوینوف قرار گرفت. وزن ۷۱ کیلوگرم مسابقات با درخشش کشتی گیر ایران در وقت اول با نتیجه چهار بر صفر به پایان رسید. بیابانگرد در وقت دوم هم به دنبال اداره کشتی نرفت در ثانیه ۴۴ کشتی را هشت بر صفر به اتمام رساند تا دومین ضربه فنی در کشتی سوم به‌دست آید.

 

1112702

 

عبدولی محبوب شیرازی ها
سعید عبدولی و یوگنی پیشکوف کشتی ۷۵کیلو را در حالی شروع کردند که به نظر عبدولی بعد از نوروزی محبوب ترین چهره ایران در شیراز بود .عبدولی با دو بنده قرمز و پیشکوف اوکراینی با دوبنده آبی نبرد خود را آغاز کردند و  دقیقه اول  با نتیجه دو بر صفر به نفع عبدولی به پایان رسید .دقیقه دوم با کم کاری کشتی گیر اوکراینی یک اخطار و در  چهار امتیاز نصیب عبدولی کرد تا کشتی عبدولی هم به دقیقه دوم نرسد. انگار درشیراز خیلی بهذ فرنگی کارها خوش گذشته؛ در یک دقیقه و ۵۲ ثانیه  نتیجه هشت بر صفر به سود عبدولی.

 

1112703

اولین مبارزه پایاپای
در وزن هشتاد کیلو گرم رامین طاهری مقابل یاروچسلاو فیلچاکوف قرار گرفت. البته طاهری  به نظر از ناحیه چانه هم آسیب دیده بود.
دو کشتی گیر که از نظر قدی شرایط یکسانی داشتند مبارزه پایاپایی را انجام دادند. در وقت اول اولین اخطار و خاک به نفع اوکراینی‌ها اعلام شد که با فرار طاهری باز هم  امتیازی به اوکراینی‌ها نرسید. سپس طاهری یک خاک از حریف خود گرفت که در بار انداز فن خود را تکمیل نکرد تا وقت اول صفر بر صفر تمام شود.

"رامین بسه دیگه غیرتت رو نشون بده ". این شعار ابتدای وقت دوم تماشاگران بود.  اخطار دوم هم به طاهری داده شد اما کشتی سرپا با نظر اکراینی‌ها ادامه پیدا کرد  و سپس اخطار دوم به اکراین داده شد و  به دلیل تعداد اخطارها هردو کشتی گیر یک امتیاز گرفتند. در این شرایط تنها  فشار تماشاگران کشتی سرد این وزن را گرم کرده بود که بازهم ایران به دلیل گرفتن اخطار آخر و کسب آخرین  امتیاز مسابقه برنده شد. البته با کمک هواداران.

 

1112724

 

برد شش تایی اخلاقی
کشتی‌ها به وزن هشتاد و پنج کیلو رسید و این در حالی بود که تیم قزاقستان و آلمان هم در تشک شماره دو ورزشگاه دستغیب با هم مبارزه داشتند ولی همه نگاه‌ها به مسابقه ایرانی بود. حبیب الله اخلاقی مقابل الکساندر شیشمان قرار گرفت و در وقت اول با دو تک امتیاز برای خارج شدن پای کشتی گیر اوکراینی جلو افتاد. اخلاقی در ادامه یک اخطار هم از شیشمان گرفت اما در خاک ره به جایی نبرد. او  به دنبال اداره کردن کشتی بود و وقت اول را با همین نتیجه به سود خودش پایان داد اما در ثانیه شانزدهم وقت دوم؛ کشتی گیر ایران با خاک حریف اوکراینی دو امتیاز دیگر گرفت و چهار بر صفر جلو افتاد. پنجمین امتیاز با اخطار بعدی شیشمان به اخلاقی رسید تا یک دقیقه بعد در دقیقه پنجم با فشار بالای اخلاقی شیشمان با یک اخطار و خاک دیگر شش تایی شود.

 

1112722

 

برد 9-1 قاسم رضایی
کشتی وزن ۹۸ کیلو گرم و  ورود قاسم رضایی حال دیگری به دستغیب شیراز داد. قهرمان طلایی المپیک قبلی در اواسط وقت اول با خاک زلیم خان ژیگاسوف دو امتیاز گرفت و با نتیجه دو بر صفر وقت اول را پیروز شد. رضایی در دقیقه اول وقت دوم هم دومین خاک خود را انجام داد و چهار بر صفر جلو افتاد. در ادامه در یک کش و قوس هر دو کشتی گیر یک امتیاز گرفتند اما این رضایی بود که با قدرت سومین خاک خود را انجام داد و با خاک چهارم مسابقه با نتیجه ۹ بر یک و اختلاف هشت امتیاز در دقیقه پنجم به انتها رسید.. «بازم مثل همیشه ایران برنده میشه»شعار تماشاگران شیرازی در کشتی ما قبل آخر ایران بود.

 

1112704

 

برد بشیر؛ برد 8-0 ایران
کشتی آخر مسابقه تیم‌های ایران و اوکراین با کشتی ایهور دیدیک و بشیر باباجان زاده آغاز شد. باباجان زاده در ثانیه  ۴۰ با خاک حریف اوکراینی سنگین وزن خود دو بر صفر جلو افتاد. باباجان زاده یک اخطار هم از حریف اوکراینی گرفت تا وقت اول همین نتیجه به پایان برسد. در دقیقه پنجم بشیر به امتیاز سوم خود رسید و بیست ثانیه بعد یک اخطار کم کاری از دیدیک گرفت تا چهار امتیازی شود اما در خاک نتیجه‌ای نگرفت. این کشتی با همین نتیجه به پایان رسید تا ایران کشتی اول مسابقات را در دور  نخست با نتیجه  هشت بر صفر آغاز کند.

 

1112723

 

***

تیم ملی کشتی فرنگی ایران در اولین مسابقه خود در جام جهانی کشتی شیراز با برتری قاطع هشت بر صفر مقابل اوکراین به پایان برد تا خود را آماده مسابقه عصر خود مقابل آذربایجان کند.
تیم ملی در این مسابقه با ترکیب مهرداد مردانی ۵۹ کیلچ گرم، مهدی زید وند ۶۶ کیلو، افشین بیابانگرد ۷۱ کیلو, سعید عبدولی ۷۵ کیلو، رامین طاهری ۸۰ کیلو گرم، حبیب الله اخلاقی ۸۵ کیلو گرم، قاسم رضایی ۹۸ و بشیر باباجان زاده در ۱۳۰ کیلو گرم با دو بنده قرمز مقابل اکراین آبی پوش قرار گرفت.

* نتایج انفرادی مسابقه تیم ملی ایران و اوکراین:


۵۹ کیلو گرم: یوگنی میاکگی۳ مهرداد مردانی ۷

66 کیلوگرم: آرتور پولیتایف  صفر – مهدی زیدوند  ۸

۷۱ کیلوگرم: الکساندر لیتوینوف صفر– افشین بیابانگرد ۸

۷۵ کیلوگرم: یوگنی پیشکوف صفر – سعید عبدولی ۹

۸۰ کیلوگرم: یاروچسلاو فیلچاکوف یک  – رامین طاهری یک (برنده)

۸۵ کیلوگرم: الکساندر شیشمان صفر – حبیب الله اخلاقی ۶

۹۸ کیلوگرم: زلیم خان ژیگاسوف یک – قاسم رضایی ۹

۱۳۰ کیلوگرم: ایهور دیدیک صفر – بشیرباباجانزاده ۴

 

میثم حجتی - شیراز

دیدگاه‌ها