کد خبر : 1327914 | 03 خرداد 1395 ساعت 23:56 | 159.8K بازدید | 0 دیدگاه

فصل آینده برای تیم دیگری بازی می‌کنم

نویدکیا رازهای مگوی سپاهان را افشا کرد

محرم نویدکیا، اسطوره باشگاه سپاهان با حضور در برنامه نود به سوالاتی درباره شرایط این تیم و دلایل ناکامی آنها پاسخ داد.

نویدکیا رازهای مگوی سپاهان را افشا کرد

به گزارش "ورزش سه"، کاپیتان پرافتخار سپاهان در ابتدای صحبت هایش گفت: مشکلات من ابتدا با آقای فرکی شروع شد. آقای فرکی به جای آقای کرانچار آمدند و خواستند من در مراسم معارفه شان صحبت کنم. من گفتم ما همه فعلا از رفتن آقای کرانچار ناراحت هستیم و ایشان یک جنتلمن بودند و ما اکنون نمی توانیم بگوییم از حضور شما خوشحال هستیم یا ناراحت.


وی ادامه داد: ما بعد از بازی با سیرجان که اتفاقاتی خاص را به همراه داشت به اردوی تهران امدیم. ایشان هر روز ما را ساعت 11 صبح تمرین می دادند تا فردا همه آزاد بودند. تا روز بازی که ارنج تیم را اعلام کنند و جلسه آنالیز را برگزار کنند. کمک های تهرانی ایشان حضور نداشتند و فردا در راه استادیوم کمک های ایشان گوشه اتوبان وارد اتوبوس شدند و...


نویدکیا گفت: من به عنوان کاپیتان تیم شرایطم با این مسائل غیر حرفه ای جور در نمی آید. سال ها با ایشان همکاری کرده بودم و در تیم ملی با ایشان بودم. در بازی با گل گهر دچار مصدومیت شده بودم و احساسم این بود که اگر بخواهم با ایشان کار کنم و این مسائل را ببینم اتفاقی خوبی نخواهد افتاد. به ایشان مسیج دادم و گفتم نمی توانم.


وی ادامه داد: گذشت تا روزی که آقای زاغی نژاد گفتند بیا به تیم کمک کن. آقای فرکی هم گفت بیا به من کمک کن تا من سهمیه بگیرم و میخواهم بروم که آن اتفاقات افتاد و قهرمان شدیم. بعد از قهرمانی ایشان مرا بغل کرد و گفت حلال کن و .... اما بعد از آن آقای زاغی نژاد گفتند او دوست دارد یک فصل دیگر در سپاهان باشد. اما من می دانستم در هیات مدیره ایشان را نمی خواستند.


نویدکیا در ادامه صحبت هایش گفت: آقای خلیلیان از من نظرم را خواستند  که من گفتم اگر می توانی برانکو یا اسکوچیچ را بیاوری که خوب است. من در باشگاه می دانستم کس دیگری را می خواهند جای او بیاورند و من همه این ها را به آقای فرکی گفتم. آقای خلیلیان گفتند برانکو نمی شود که من فهمیدم می شود و نمی خواستند! بعد از آن رفتند با آقای فرکی توافق کردند و ... و من گفتم مبارک باشد. بعد از آن آقای خوروش گفتند فلانی وقتی می گویند پول نداریم با آقای فرکی قرارداد سنگین بستند. قراردادی 2 میلیاردی با آقای فرکی بستند و از ما خواستند پول قراردادمان را کم کنند. آقای فرکی اما بعد از این مسائل گفتند من 500 میلیون تخفیف دادم و در یک برنامه تلویزیونی گفتند اگر من قهرمان لیگ و آسیا می شدم حدود 2 میلیارد می شد اما چطور امسال می توانست با قراردادی یکساله قهرمان آسیا شوند؟


کاپیتان سپاهان در واکنش به این سوال که چطور اینقدر برای دخالت در موضوع مدیریت باشگاه دستش باز بود گفت: من قبول دارم بازیکن هستم اما تا وقتی از من نخواستند من کاری نکردم. چطور آقای فرکی از من کمک خواستند. من درباره همه این مسائل توضیح می دهم. من هیچ وقت نگفتم چرا با فلان بازیکن قرارداد بستی و چرا اینقدر گرفتی. در مورد علی احمدی هم باید بگویم نباید هیچ وقت با بازیکنی مثل دستمال کاغذی برخورد کرد. گاهی بازیکن جور باشگاه را می کشد و گاهی باشگاه باید به بازیکن کمک کند. آقای احمدی زنش فوت کرد و بعد از ان پدرش و شرایطی داشت که نمی توانست از اصفهان خارج شود. حسین فرکی چون زورش به هادی عقیلی نرسید نباید روی علی احمدی خالی می کرد. چرا ایشان باید به من بگوید رحمان احمدی و هادی عقیلی را نمی خواهم.


وی در مورد اینکه چرا در ابتدای فصل برای فرکی که قهرمان شده بود این مشکلات پیش امد گفت: من نمی خواستم با ایشان کار کنم. وقتی ایشان تیم را تمرین می دادند به من زنگ زدند و من می دانستم ایشان در زمان تمرین موبایل را با خود همراه نمی آورد و می دانستم احمد سجادی به من زنگ زده است و من هیچ وقت رابط نمی خواهم و اگر ایشان کاری داشتند خودشان مستقیم صحبت می کردند.


نویدکیا در اعتراض به اینکه چرا او اینقدر در کار فنی و مدیریتی تیم دخالت می کنند گفت: مگر شما کاملا حرفه ای عمل می کنید؟ چطور یک گزارشگر می آید از کار فنی گوآردیولا و ... ایراد می گیرد و در نقش کارشناس حاضر می شود. مشکل ما اینها نبود. آنها می خواستند از من کمک بگیرند تا بازیکنان قراردادشان را پایین بیاورند. آقای فرکی هم گفتند من 300 تومن قراردادم را کم می کنم و خوشحال شدم و در جلسه گفتم آقای فرکی از شما هم تشکر می کنم که قراردادتان را کم کردید که ایشان ناراحت شدند و گفتند من کم نکردم. البته ایشان در پایان جلسه گفتند حالا که شما گفتید اشکال ندارد و برو به بازیکنان بگو تا قرارداد آنها نیز کم شود. خیلی از بازیکنان این کار را کردند و ما به اردوی ترکیه رفتیم و ...

 

وی ادامه داد: بعد از اینکه از اردوی ترکیه بازگشتیم به من گفتند که آقای فرکی قبول نکرده قراردادشان را کسر کنند. در فوتبالی که سپاهان با 10 تا جامی که دارد یک یا دو بازیکن مشکل درست کنند باید جام های شان را دور بریزند.


فردوسی پور در ادامه بار دیگر با اعتراض به بازیکن سالاری در سپاهان نویدکیا را به واکنش واداشت: من وقتی برگشتم آقای فرکی گفتند امکان دارد به من کم بازی برسد. من اما گفتم قرار نیست بازی کنم و من فقط می خواهم کمک کنم. او صلاح می دانست که مرا بازی دهد یا ندهد. شما می توانید به این بگویید بازیکن سالاری و حتی خبرنگاران تهرانی این را بگویند.

 

او در ادامه صحبت هایش گفت: کسانی پشت سر من صحبت هایی کردند. به طور مثال آقای چرخابی صحبت کردند که بازیکن سالاری و ... . آقای چرخابی خودتان از من خواستید که از شما حمایت کنم تا به باشگاه بیایید. شما از استیماچ حمایت می کردید پس چرا تا استعفا داد در کمیته فنی قبول کردید. آقای ابرقویی نژاد که می گویند بازیکن سالاری غوغا می کند و ... اما خودشان از من خواستند که به تمرین بیایم و شاید از این ناراحت است که گفتند به من هم پیشنهاد دادند مدیرعامل شوم و واکنش مرا ندیدند ناراحت شدند. آقای کربکندی که از من انتقاد می کنید امسال چند مربی در لیگ برتر و لیگ دسته اول مربیگری می کند؟ شما هم مثل برخی پیشکسوتان پرسپولیس و استقلال که جایی کار نمی کنند و منتظر تا اتفاقی بیفتد و روی نیمکت سپاهان یا ذوب اهن بنشینند. آقای کفعمی که می دانم چرا از دستم ناراحت هستند. 10-12 سال پیش از من خواستند به باشگاه ذوب بروم که من قبول نکردم. ایشان مصاحبه کرده بودند که من افتخارم این است که استیماچ را حفظ کردم الان چرا صحبت نمی کنند و شده اند حامی حسین فرکی!


نویدکیا ادامه داد: آقای کفعمی بعد از بازی با صبا در فصل قبل که آن اتفاقات افتاد شما پیامک ها را به من نشان دادید که فلانی و ... انتقاد کردند. آقای کفعمی اگر شما خیلی مرد بودید همان موقع حرف بزنید.


او در مورد مشکلاتش با استیماچ گفت: خیلی ها می گویند من در کار او دخالت کردم اما یک نفر بیاید و بگوید من در کار فنی اش دخالت کردم. محمود کریمی بیاید و شهادت بدهد و بگوید من صحبتی فنی کرده ام یا خیر. اولین صحبت درباره هادی به وجود امد و او رفت و باشگاه و امد گفت هادی اخراج! او در بازی اولین برابر راه اهن که مسوول من بودم بردیم، در بازی دوم بازی کردم و بردیم و در بازی سوم هم گفتند نمی خواهم و من گفتم همراه تیم می توانم باشم و بازی نداد و باختیم.


نویدکیا ادامه داد: در بازی بعدی 10 دقیقه گرم کردم و بعد گفت نمی خواهد برگشتم روی نیمکت و همین منوال در چند بازی بعدی هم ادامه داشت اما من هیچ واکنشی نداشتم. مشکل از آنجا شروع شد که قبل از بازی با سایپا به من گفت می خواهم بروم استعفا بدهم تا شما سرمربی شوی. گفتم به من ربطی ندارد و من بازیکن هستم و شما مربی. اولین بحث ما به 25 اسفند و بازی با پاختاکور بود. بازی بعدی برابر ملوان بود و به ما گفتند تیم 6 روز تعطیل و بعد از ان یک روز تعطیل. وقتی به تمرین آمدم دوباره یک روز تمرین و یک روز استراحت و ... . قبل از بازی هم ایشان یک روز در تمرین حضور نداشتند و وقتی پرسیدیم گفتند برای بازی خیریه و دوستانه به انگلیس رفته. وقتی بازگشت من به او گفتم فکر نکنی ما آدم های احمقی هستیم و هیچ تیمی قبل از بازی مهم اینگونه تیم را رها نمی کند.


وی ادامه داد: بعد از ان و وقتی باختیم در تمرین بگو و بخند بود و من به بازیکنان گفتم هیچکس نباید بخندد و وقتی تیم باخته باید شرمنده باشیم و... او پرسید چه شده و من به مترجم گفتم به او بگو.


نویدکیا در ادامه صحبت هایش گفت: گذشت تا گفتند قرار است استیماچ فقط در کنار تیم باشد و مسائل تیم به من سپرده شود اما وقتی در جلسه با استیماچ حضور یافتم او گفت خیلی از شما ممنونم که شما قبول کردید کمک من باشید. من گفتم من اصلا چنین چیزی نیست و به هیچ عنوان نمی خواهم در کنار شما باشم. با آقای باقریان نیز صحبت کردیم. قرار شد فردا با آنها صحبت کنیم.  


وی ادامه داد: من سر میز شام و وقتی ایشان برخلاف همیشه اسامی و ترکیب بازی برابر استقلال را اعلام کرده بودند در صحبت با بازیکنان به آنها گفتم تا وقتی من هستم اجازه نمی دهم آقای باقریان و استیماچ کاری به این تیم داشته باشد. برای چه آقای باقریان مرا فراخوانده تا به تهران بیایم و مشکل تیم را حل کنم.  اما جالب اینجاست که فقط آقای باقریان در جلسه حضور داشتند و آقای استیماچ با ترک اردو در بازی حساس با استقلال اردو را ترک کرده بودند و به همراه مدیربرنامه هایش و دوستش به رستورانی رفته بودند تا شام بخورند. جالب اینکه واو به واو حرف های من در تمرین در سایت ورزش سه کار شده بود!

 

وی در صحبت های پایانی خود گفت: شاید به آقای ویسی هم بگویند محرم را بازی ندهد اما من دست ایشان را باز می گذارم. سپاهان نیاز به ادم های قوی دارد. اینکه چطور آقای استیماچ را آوردند، کسی که هیچ جا موفق نبوده هم بماند. وقتی با آقای سلطان حسینی صحبت می کردیم حرفی از دهانش خارج شد که من فهمیدم شرایط کارم سخت است. من به خاطر اشتباهاتم در این فصل از همه مردم اصفهان عذر می خواهم. من باید فقط مثل همه بازیکنان فقط پولم را می گرفتم و متاسفانه برعکس عمل کردم. هر کاری کردم برای دلم خودم کردم. یک عمر تلاش می کردند بهترین تیم شهرستانی باشند اما روزگاری فوق العاده داشتیم. برای فصل آینده هم می خواهم بازی کنم و هر تیمی که شرایط مناسب داشته باشد در لیگ برتر یا لیگ دسته اول بازی خواهم کرد و می خواهم از سپاهان فاصله بگیرم. آقای فرکی بهترین حرف را درباره من زد و زمان ماهیت هر فرد را نشان می دهد و امیدوارم همینطور باشد و ماهیت من نیز مشخص شود.

دیدگاه‌ها