کد خبر : 1327985 | 04 خرداد 1395 ساعت 12:14 | 142.8K بازدید | 49 دیدگاه

پاسخ تندمدیرعامل سپاهان به حرفهای نویدکیا

خلیلیان: برانکو گفت جای کرانچار نمی‌آیم

مدیرعامل سابق باشگاه سپاهان اعتقاد دارد محرم نویدکیا با حرف هایی که دیشب بر زبان آورد، دوران مربیگری خود را به پایان برد.

خلیلیان: برانکو گفت جای کرانچار نمی‌آیم

مهرزاد خلیلیان در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" درباره صحبت های محرم نویدکیا در برنامه نود، مسائلی را مطرح کرد که ماحصل صحبت های وی را در ادامه می خوانید:

 


بعد از یکسال حرف می زنم
از حدود یکسال پیش که از مجموعه سپاهان جدا شدم، همواره از صحبت کردن درباره مسائل مختلف پرهیز کردم اما با صحبت هایی که نویدکیا انجام داد، فکر می کنم لازم است یکسری مسائل را بیان کنم. من با این ضرب المثل معروف شروع می کنم: « از کوزه همان تراود که در اوست ‎».

 


نویدکیا مشکل روحی دارد
متاسفانه حاشیه های مختلفی گریبان ورزش را در مسائل مختلف می گیرد که تعجب ما را دوبرابر می کند. ما فکر می کردیم در شهر خودمان(اصفهان) فردی را پرورش دادیم که صاحب اخلاق و جوانمردی است، حرمت پیشکسوت را نگه می دارد و مسائل اخلاقی بر زندگی اش سایه افکنده اما دیشب برعکس این موضوع را دیدیم. نویدکیا در برنامه نود دروغ گفت، تهمت زد و مشاهده شد که ضد اخلاق بر افکار و روحیات نویدکیا حاکم شده است. حتما نویدکیا مشکلات قبلی با باشگاه سپاهان داشت که سر فرکی و بنده تخلیه کرد. به عبارت بهتر فکر می کنم او باید بالاخره مسائل روحی اش را بر سر برخی تخلیه می کرد که این کار را انجام داد.

 


دوران مربیگری اش تمام شد
اعتقادم بر این است که هر بازیکنی در این سطح و این شرایط دچار مشکلات روحی وروانی می شود. محرم می  توانست در باشگاه خوبی مثل سپاهان دوران بازیگری اش را تمام کند، به مربیگری و سرپرستی تیم روی بیاورد و پس از آن سمت سرمربیگری برود اما او به پیشکسوتان اصفهانی توهین کرد و به خیلی ها تهمت زد. فکر می کنم با این رفتارها محرم دوران مربیگری خودش را نیز تمام کرد. او مقابل چشم های میلیون ها بیننده حرف هایی را زد که شایسته نبود.

 


برانکو گفت جای کرانچار نمی آید
برخی حرف های نویدکیا البته درست بود اظهارات کذب نیز کم بر زبان نیاورد. او می گفت برانکو قبول کرده به سپاهان بیاید ولی ما نخواستیم. اتفاقا من شخصا با برانکو حرف زدم اما او گفت کرانچار که سرمربی سپاهان است، دوستی نزدیکی با من دارد و من به جای او هدایت تیم را برعهده نمی گیرم. بعد که فرکی را انتخاب کردیم، همه به ما بابت انتخابمان تبریک گفتند. فرکی فردی است که شخصیتش از قبل از انقلاب تاکنون زبانزد بوده است. او فردی آرام، پخته، متین و آقا است که به کسی توهین نمی کند و همیشه معقول رفتار می کند. کارنامه فوتبالی اش هم مشخص است.

 


صورتجلسه قرارداد فرکی موجود است
درباره مسائلی که پیرامون قرارداد فرکی مطرح شد باید توضیح بدهم. دیشب همسر فرکی با من تماس گرفت و بسیار مکدر بود. چرا ما باید آدم ها را از خودمان برنجانیم؟ نویدکیا فقط آنجایی را درباره قرارداد فرکی درست گفت که می خواستیم مبلغش را کسر کنیم. قرارداد فرکی در سال اول 800 میلیون تومان بود. سال بعد ما با اصرار آن را به یک میلیارد و 200 میلیون تومان ارتقا دادیم. در قرارداد او مسائلی بود که اگر قهرمان آسیا شود، به یک میلیارد و 800 میلیون تومان می رسد. این مسائل را کرانچار هم در قراردادش داشت. من شخصا به منزل فرکی رفتم و گفتم خودت تیم را قهرمان کردی و باید به قهرمانی آسیا برسانی. این قرارداد روشن است و صورتجلسه اش موجود است. باورم نمی شد این حرف ها را فردی بر زبان آورده که فکر می کردیم کاپیتان اخلاق است.

 


دیشب شخصیت محرم رفت
یک ضرب المثل انگلیسی وجود دارد که می گوید: «اگر پولت رفت، ناراحت مشو؛ اگر سلامتی ات رفت، کمی ناراحت شو اما اگر شخصیتت رفت، باید چند برابر ناراحت شوی». محرم دیشب شخصیتش زیر سوال رفت. او با فرهنگ لمپنیسم و قالتاق بازی برگرفته از سیاست مداری می خواست حرفهایش را بزند و هیچ کس هم اعتراضی نکند. ما الگوهای دیگری نیز داریم، نفراتی مثل مجید بصیرت، عبدالله ویسی و... که پله های ترقی را آرام طی کردند. اگر حقیقت را می گوییم که هدفمان موفقیت سپاهان است، باید همه چیز را در نظر بگیریم.

 


نویدکیا عذرخواهی کند و برگردد
نویدکیا آبروی افراد را حفظ نکرد، تهمت زد، غیبت کرد و توهین کرد. به او توصیه می کنم به یک مشاور مراجعه کند. حتی اگر خواست به مطب خودم بیاید. او قبلا هم آنجا آمده بود. می دانم که نیاز به کمک دارد. باید آرامش خود را حفظ کند و به نظر من هنوز برای بازگشت فرصت دارد. راهش این است که از همه افرادی که به آنها توهین کرد، عذرخواهی کند، منظورم خودم نیست چون من اعتقاد دارد دنیا کوچک تر از این حرف ها است و از همه می گذرم. او از بزرگانی که به سپاهان خدمت کردند وبه ویژه فرکی باید عذرخواهی کند.

 


با 3 رییس جمهوری کار کردم
زمانی که محرم هنوز به دنیا نیامده بود، من در جنگ و جبهه بودم. سمت های زیادی در این مملکت داشتم، رییس فدراسیون پزشکی ورزشی و ... با 3 رییس جمهوری کار کردم و از هر 3 نفر لوح تقدیر و مدال افتخار دارم. می خواهم بگویم من سال ها کار کردم ولی نویدکیا حالا به عنوان یک طلبکار وارد شده و می خواهد همه چیز را متل خود کند؟ خودش بیاید بگوید چه کسی فولاد مبارکه سپاهان را تشکیل داد؟ ما بودیم که سپاهان را از سیمان اصفهان گرفتیم و به فولاد دادیم و همین امر باعث شد تا تیم به افتخارات متعدد برسد.

 


باهوش ها، همیشه جوانمرد نیستند
از مدیران فولاد مبارکه تشکر می کنم که با هر سختی بود توانستند پول جور کنند و به تیم بدهند اما متاسفانه امسال که این اتفاقات برای تیم رخ داد، دلیل عمده اش محرم نویدکیا است. او همواره دچار غرور کاذب بوده است. همه مدیران باشگاه برای عقد قرارداد با وی مصیبت داشتند. همیشه پنهان می شد و شب آخر خودش را نشان می داد و جالب است که می خواست بازی کند. من یک پزشک ورزشی هستم و با وضع زانوی او واقعا از این رفتار تعجب می کردم. نویدکیا البته انسان باهوشی است اما آدمهای باهوش نمی توانند همیشه خوب باشند. هرکسی نیاز دارد برای بزرگ شدن ابتدا جوانمرد باشد.

 


حاضرم به او کمک کنم
حقیقت جوانمردی را در مملکت ما همین چند روز قبل شهاب حسینی نشان داد. یک جوان شایسته که شایستگی اش را اثبات کرد. باز هم به نویدکیا توصیه می کنم در افکارش تجدید نظر کند و من هم هر کمکی از دستم بر آید برای او انجام می دهم.

دیدگاه‌ها