کد خبر : 1328045 | 04 خرداد 1395 ساعت 15:20 | 56.7K بازدید | 6 دیدگاه

گزارش:

شکسته‌شدن طلسم پرز در گروی موفقیت زیدان

رئال مادرید با زیدان در فصلی پرحاشبه موفق به رسیدن به فینال لیگ قهرمانان شده و شنبه آینده باید مقابل اتلتیکو در دیداری حساس به میدان برود؛ در حالیکه بسیاری شانس اتلتیکو را بیشتر می دانند.

شکسته‌شدن طلسم پرز در گروی موفقیت زیدان

به گزارش "ورزش سه"، این عده معتقدند که اتلتیکو به واسطه حذف کردن دو مدعی اصلی قهرمانی یعنی بارسلونا و بایرن مونیخ، شایستگی و شانس بیشتری برای قهرمانی نسبت به رئالی دارد که با حذف تیم هایی چون رم، ولفسبورگ و سیتی پای به فینال گذاشته است اما چشم امید رئالی ها به زیدان و ایده های متفاوتش است.

 

زیزو که نزدیک به 5 ماه پیش به جای بنیتس روی نیمکت رئال نشست، توانسته تا بدینجا رئال مادرید ناامید را به یک مدعی بزرگ قهرمانی بدل کند. رئال حتی در لالیگا تا هفته پایانی نیز امید به قهرمانی داشت و حالا می تواند با قهرمانی در چمپیونزلیگ، افتخاراتش در این جام را به 11 برساند.

 

1114154

 

تاکنون در 19 فصل، رئال مادرید تغییر مربی در اواسط کار را تجربه کرده و جالب اینکه تنها در 8 فصل این تغییر نتیجه داده و کهکشانی ها حداقل یک جام کسب کرده اند. این اتفاق هرگز در دوران 13 ساله ریاست فلورنتینو پرز در رئال رخ نداده و هیچگاه تغییر مربی از سوی پرز به کسب جام ختم نشده است.

 

تا به امروز دو بار تغییر مربی در رئال به کسب قهرمانی اروپا منجر شده است. فصل 59-60، مونیوز از میانه فصل جانشین سولیچ شد و توانست رئال را به پنجمین عنوان قهرمانیش در اروپا هدایت کند. بار دوم هم فصل 1999-2000 بود که دل بوسکه از اواسط فصل جای توشاک را گرفت و موفق شد با شکست 3-0 والنسیا در فینال، رئال را به هشتمین عنوان قهرمانی در چمپیونزلیگ برساند.

البته در سومین قهرمانی رئال در اروپا نیز ردپای یک مربی جدید به چشم می خورد با اینکه اخراجی در کار نبود و "کارنلیا"، مربی وقت رئال به دلیل بیماری در مقطعی جای خود را به مونیوز داد.

 

در فصل 54-55، خوزه ویانووا از میانه های فصل جانشین فرناندز شد و توانست لالیگا را برای رئال به ارمغان بیاورد. در فصول 73-74، 77-78، 81-82 و 84-85 نیز لوئس مولونی به عنوان مربی جانشین، در میانه های کار هدایت رئال را بر عهده گرفت و هر بار موفق به کسب جام شد. به عبارتی مولونی نامش با کسب جام برای رئال مترادف بود.

 

او هر بار در میانه های فصل مربی رئال می شد این تیم را به جام می رساند. او فصل 73-74 کوپا دل ری، فصل 77-78 لالیگا، فصل 81-82 کوپا دل ری و فصل 84-85 نیز جام یوفا و کوپا دل ری را نصیب رئال کرد. دی استفانوی فقید نیز دسامبر 90 جانشین جان توشاک شد و موفق شد با غلبه 4-1 بر بارسلونا، رئال را به سوپرکاپ اسپانیا برساند.

 

به عبارتی تغییر مربی در رئال مادرید در 8 فصل نتیجه داده و مربیان جدید موفق به کسب 9 جام مختلف با رئال شده اند: 2 لیگ قهرمانان، 2 لالیگا، یک جام یوفا، یک سوپرکاپ اسپانیا و سه کوپا دل ری.

پرز در دوران ریاستش در رئال مادرید مربیانی چون لوکزامبورگو، گارسیا رامون و لوپس کارو را در اواسط فصل به کار گرفت که هیچ نتیجه ای به همراه نداشت و حال باید ببینیم که در مورد زیدان چه اتفاقی خواهد افتاد و آیا این طلسم شکسته خواهد شد یا خیر.

زیزو نتوانست رئال را در رقابت با بارسا به قهرمانی لالیگا برساند و این تیم پیش از آمدن زیدان، از کوپا دل ری نیز کنار گذاشته شده بود. تنها شانس موفقیت اسطوره فرانسوی در این فصل، کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان است. ماموریتی بسیار دشوار ولی شدنی برای مربی محبوب هواداران رئال.

دیدگاه‌ها