کد خبر : 1328114 | 04 خرداد 1395 ساعت 19:38 | 43.4K بازدید | 1 دیدگاه

لزوم انتخاب مربی بزرگ برای حفظ قهرمانی

بدرود آقای ویسی؛ زنده باد خوزستان!

خوزستانی که خاطرات تلخی از بالا بردن جام دارند، نمی خواهند استقلال خوزستان به مانند دیگر تیم های موفق استانشان مسیر تند سراشیبی را پیش بگیرد، زندگی بعد از ویسی برای خوزستان ادامه دارد پس زنده باد خوزستان!

بدرود آقای ویسی؛ زنده باد خوزستان!

به گزارش"ورزش سه"، استقلال خوزستان در کوران مسابقات لیگ پانزدهم توانست در کورس با استقلال تهران و پرسپولیس، گوی سبقت را برباید و قهرمانی را برای دفعه سوم به خوزستانی ها هدیه دهد.


اما خوزستانی ها از جام و قهرمانی و حتی نزدیک شدن به آن خاطره خوشی ندارند و دفتر خاطرات ذهنشان برای هر قهرمانی یک سقوط نزدیک را در خود می بیند.


قهرمانی خوزستانی ها در دهه هفتاد با شاهین اهواز در جام حذفی شروع شد، جامی که مجید باقری نیا و شاگردانش توانستند شاهکار کنند،  پرسپولیس و سپس ملوان را در دو دیدار پایانی شکست داد و قهرمان جام حذفی شد. این تیم که با این قهرمانی راهی جام باشگاه های آسیا می شد به جای صعود، نزول  و نزول کرد .


تیمی که با داشتن بازیکنانی چون فرزاد آهک پور، کوروش بختیاری زاده، داریوش بختیاری زاده، کامران بختیاری زاده، سیاوش بختیاری زاده، مسعود نوروزی، قاسم شوشی، بابک سیار نیا، نعیم عبادیان، کوروش حبیبی، احمد خدریان، نادری، بابک سیار نیا، صادق سرخی، نصیر طالبی، سعید سلامات، تیمور زبده، عبدالله ویسی و ... بسیار زود و در حالی که سالها می توانست بر روی بام فوتبال ایران بماند، عمرش تمام شد.


این اولین تجربه خوزستانی ها از جام شوکران بود. فولاد دومین تیمی بود که خاطرات خوزستانی ها از بردن جام را تلخ می کرد. فولاد که در لیگ اول و لیگ سوم توانسته بود عنوان سوم و البته بهترین تیم شهرستانی را به دست آورد، بعد از رفتن لوکا بوناچیچ، یک کروات دیگر نیمکت فولادی ها را تصاحب کرد.

 

1114335


فرانچیچ که روی نیمکتش جوانی مانند عبدالله ویسی را به عنوان کمک مربی داشت و البته الماس هایی چون ایمان مبعلی، ناجی بداوی، سیامک سرلک، عادل کلاه کج، امید شریفی نسب، نادر احمدی، ابراهیم میرزاپور، جلال کاملی مفرد،احمد مومن زاده،لفته حمیدی، پژمان منتظری،محمد علوی، میثم سلیمان، نوری، موسوی و ...در اختیار داشت، با افتدار و اختلاف 6 امتیازی نسبت به تیم دوم ذوب آهن قهرمان ایران شد.


در فصل بعد فولاد رتبه هشتم را کسب کرد و در لیگ ششم سقوط کرد تا بازهم جام شوکران کار دست خوزستانی ها بدهد. در همان لیگ ششم استقلال اهواز و در حالی که می توانست قهرمان ایران شود با ضربه ی دقیقه 91 علی مولایی بازیکن اهوازی که در مس کرمان بازی می کرد و اشتباه محرز داور و کمک داور، قهرمانی را بر باد شده دید.


استقلال اهواز که با مربی گری فیروز کریمی و ترکیبی تقریبا خوزستانی به لیگ رفته بود از دید خوزستانی ها قهرمان شده بود.


حمیدرضا بابایى، مجتبى شیرى، جلال کاملى مفرد،رضا جلالى ثابت، على بداوى، مصطفى حقى پور، حجت زادمحمود، سعید رمضانى، علیرضا رضایى ،رضا طاهرى، مهرزاد رضایى ،روح الله بیگدلى، فریدون فضلى، میلاد میداودى، علی حمودی، احمد آل نعمه،ابراهیم میرزاپور،افشین کمایی، مصطفی بیژنی، غلامرضا عیدی زاده و ... در این تیم دوست داشتنی و پر طرفدار شهر اهواز حاضر بودند.


استقلال اهواز در فصل بعد رتبه هفتم، بعد چهاردم و سپس رتبه انتهایی لیگ را به دست آورد و سقوط کرد تا بازهم ماجرای جام شوکران و شاید ارضا شدن خوزستانی ها از موفقیت دیده شود.


چهارمین اتفاق این چنین مربوط به فولاد خوزستان، تیمی که با تکیه بیش تر بر آکادمی خود توانست لیگ سیزدهم را با حاج حسین فرکی قهرمان شود و البته ستاره های فوق العاده ای را به لیگ ایران معرفی کند.


بازیکنانی چون بختیار رحمانی، سروش رفیعی، ساسان انصاری، اسماعیل شریفات، سوشا مکانی،مهرداد جماعتی، امید خالدی، علی سلیمی، ارشاد یوسفی، عباس محمد رضایی، احمد عبدالله زاده، یوسف وکیا، ولید مشاعی زاده، عبدالله کرمیف مهدی بدرلو، شهاب کرمی، ایوب کلانتری، ایوب والیف حسن جعفری، آرش افشین و ...


دیگر کسی فکر نمی کرد که این جام برای اهوازی ها دردسر ساز شود اما رفتن حسین فرکی و سونامی کارت پایان خدمت ضربه سهمگینی به فولاد زد. فصل بعد فولاد از رتبه اول به پنجم نزول کرد و این فصل اگر تلاش بازیکنان و مدیریت تیم نبود شاید فولاد سقوط می کرد.فولاد با رتبه دوازدهم را تمام کرد و در مقابل استقلال خوزستان که به لسترسیتی ایران معروف شده بود در تعجب همگان جشن قهرمانی را در ورزشگاه غدیر گرفت.


خوزستانی ها که تاریخچه ذهن شان پر است از خاطرات بد قهرمانی، دوست نداشتند جام قهرمانی برایاشن جام زهر شود. اما خیلی زود دو خبر بد آنها را بسیار نگران کرده است.


رفتن عبدالله ویسی و البته فرناندوخسوس از این تیم درحالی که از جشن قهرمانی شان کم تر از 11 روز گذشته است آنها را کمی آشفته کرده است.

 

همین امر باعث شده است مسئولان استقلال خوزستان و البته گروه ملی در تهران گردهم بیایند تا فکری بیندیشند تا تیم بیش از این خروجی نداشته باشد. آمدن یک مربی با تجربه و کاربلد که بتواند در کنار کادرفنی بومی سابق کار کند و البته تسویه حساب کردن مبالغ قدیمی در اولویت این باشگاه است.


از گوشه و کنار شنیده می شود فرهاد کاظمی گزینه ای جدی برای تیم قهرمان ایران است، گزینه ای که تجربه بالایی دارد و البته می تواند در این بهبوهه به استقلال خوزستان کمکی اساسی بکند.


حال عبدالله ویسی پس از قهرمانی استقلال خوزستان را به هر دلیلی ترک کرده است، دلایلی که برای خود ویسی موجه است و باید به آن احترام گذاشت، خوزستانی ها زحمات آقای ویسی را ارج می نهند و برای او در تیم جدیدش آرزوی موفقیت می کنند اما همه آنها چه قرمز، چه آبی و چه زرد باهم و یکصدا می گویند زنده باد خوزستان!


سهیل احیایی

 

دیدگاه‌ها